Hirdetés

image.jpeg

belsoseg feed

Nincs megjeleníthető elem

jajjdecsunya feed

Nincs megjeleníthető elem

racingdream feed

Nincs megjeleníthető elem

rallyedream feed

Nincs megjeleníthető elem

reklamarchivum feed

Nincs megjeleníthető elem

sebessegoltara feed

Nincs megjeleníthető elem

tcomment feed

Nincs megjeleníthető elem

Utolsó kommentek

  • nikarágja: Köbi! Kösz, h felhívtad a figyelmemet az Égéstérben erre a cikksorra, amit most majd jól végigolv... (2014.01.06. 10:46) Ilyen állat nincs is!
  • mosön: Van itt még 1 gyártmány: www.dorado.com.tr/en/?page_id=107 (2013.12.30. 18:38) Titokban Peugeot-kat gyártott a Honda
  • Adam88: Nekem több Yamaha Jog om is volt, illetve van is. Szerintem semmi baj nincs a két ütemmel. Rendes... (2013.12.18. 20:34) Kettő vagy négy ütem?
  • póli: Huu.. hát itt csak úgy röpködnek a fordulatok/nyomatékok..biztos manapság azért gyártják-fejleszti... (2013.12.18. 20:22) Kettő vagy négy ütem?
  • Nigger bácsi: Ezért 120 papírt? Max 80-at.. De azt is csak foghúzósan... (2013.12.18. 20:19) Kettő vagy négy ütem?
  • Utolsó 20

Friss topikok

  • nikarágja: Köbi! Kösz, h felhívtad a figyelmemet az Égéstérben erre a cikksorra, amit most majd jól végigolv... (2014.01.06. 10:46) Ilyen állat nincs is!
  • mosön: Van itt még 1 gyártmány: www.dorado.com.tr/en/?page_id=107 (2013.12.30. 18:38) Titokban Peugeot-kat gyártott a Honda
  • Adam88: Nekem több Yamaha Jog om is volt, illetve van is. Szerintem semmi baj nincs a két ütemmel. Rendes... (2013.12.18. 20:34) Kettő vagy négy ütem?
  • románc cuvée: A 125-ös változatra szavaztam. Talán 11 Le, és valami 10.8 Nm, ami egy személynek kényelmes 70-80-... (2013.11.30. 18:21) Hoztál szivart?
  • Róbert Rakonczai: @xunilo: Ezzel vitatkoznék ugyanis szabályosan haladhat 2 segédmotoros egymás mellett egy sávban é... (2013.10.30. 13:23) Ideje megszívatni a robogósokat?

Megdöbbentő hírek a robogórendszámozásról!

2015.01.28. 15:56 kőbájker

 

 honda_ruckus.jpg

Rossz szokásom az utakon tomboló hülyékkel példálózni, de nem hiszem, hogy ettől kevesebb lesz belőlük – inkább csak megpróbálom felhívni a figyelmet, mert robogóval vagy motorral elszenvedve komoly gond lehet abból, amikor az autós jobban tudja az ún. KRESZ-t. Ami egyébként egy sokak számára misztikus, eléggé speciális dolog, a közlekedési szabályok gyűjteménye. Vizsgázni kell belőle, akkor adnak jogosítványt.

xjr_1300.jpg
A múltkor igazán rekordidő alatt sikerült konfliktusba keverednem. Kihoztam sétáltatni az XJR-t és egy T  alakú kereszteződéshez értem, aminél van egy negyedik becsatlakozás is, de az nem közút, hanem egy telephely, konkrétan Reno udvar kijárata.

Amiről nem biztos, hogy azonnal sejteni lehet, hogy innen mindenkinek elsőbbséget kell adni, de némi gyanúra adhat okot a kerítés és a kapu, amin keresztül kihajtunk a közútra.

reno_udvar.jpg
Én balra nagy ívben kanyarodtam volna (onnan ahogy a kép mutatja), a pick-upos szemből jobbra kis ívben a sorompó, kapu és stop-tábla mögül. Nem zavarta, hogy elindulok: szemkontakt után CSAK-AZÉRT-IS bejött elém, mert övé az út, hadd satuzzak be. Ami mondjuk télen nem olyan tuti biztonságos.

Megkérdeztem tőle, hogy ismeri-e azt a bizonyos KRESZ-t, és akkor most kinek van elsőbbsége, és végre megtudtam az okosságot. 

Figyelj és tanulj: "annak van elsőbbsége, aki előbb ér oda!"

Mindez a színvonal úgy, hogy anyu és a gyerekek bent az autóban.

A másik vicces sztorim, hogy napokban a Lepo Bt-nél is jártam, mert motort kellett átíratnom, ami valamivel kellemetlenebb, mint a vizsgáztatás.

Az eredetvizsga után eszembe jutott, hogy rákérdezzek, megvan-e már a 2015-ös jogszabály a segédmotorok rendszámozásáról. Amit ugye nagyon tutira mondtak. És ami miatt mindenkit oltogattam, hogy felejtsék már el az "ötvenes papíros" százhuszonötösöket, mert azokat nem lehet majd lerendszámozni.

schwalbe.jpg
A meglepő választ mindenki kitalálhatja: valahol a "minden évben ígérik és sosem lesz belőle semmi" szintjén érdemes gondolkodni. Fontosabb volt az útdíj bevezetése. 

A biztonságos segédmotor birtoklás úgy néz ki, 2015-ben is álom marad. Addig is, amíg gond nélkül ellophatják a robogódat és eladhatják egy papírfecnivel, simán randalírozhatnak a lassan már biciklis szintre süllyedő agyhalott típusú robogósok az utakon, nincs mi alapján azonosítani őket.

komment

Címkék: közlekedés rendszám kis színes

süti beállítások módosítása