Hirdetés

image.jpeg

belsoseg feed

Nincs megjeleníthető elem

jajjdecsunya feed

Nincs megjeleníthető elem

racingdream feed

Nincs megjeleníthető elem

rallyedream feed

Nincs megjeleníthető elem

reklamarchivum feed

Nincs megjeleníthető elem

sebessegoltara feed

Nincs megjeleníthető elem

tcomment feed

Nincs megjeleníthető elem

Utolsó kommentek

  • nikarágja: Köbi! Kösz, h felhívtad a figyelmemet az Égéstérben erre a cikksorra, amit most majd jól végigolv... (2014.01.06. 10:46) Ilyen állat nincs is!
  • mosön: Van itt még 1 gyártmány: www.dorado.com.tr/en/?page_id=107 (2013.12.30. 18:38) Titokban Peugeot-kat gyártott a Honda
  • Adam88: Nekem több Yamaha Jog om is volt, illetve van is. Szerintem semmi baj nincs a két ütemmel. Rendes... (2013.12.18. 20:34) Kettő vagy négy ütem?
  • póli: Huu.. hát itt csak úgy röpködnek a fordulatok/nyomatékok..biztos manapság azért gyártják-fejleszti... (2013.12.18. 20:22) Kettő vagy négy ütem?
  • Nigger bácsi: Ezért 120 papírt? Max 80-at.. De azt is csak foghúzósan... (2013.12.18. 20:19) Kettő vagy négy ütem?
  • Utolsó 20

Friss topikok

  • nikarágja: Köbi! Kösz, h felhívtad a figyelmemet az Égéstérben erre a cikksorra, amit most majd jól végigolv... (2014.01.06. 10:46) Ilyen állat nincs is!
  • mosön: Van itt még 1 gyártmány: www.dorado.com.tr/en/?page_id=107 (2013.12.30. 18:38) Titokban Peugeot-kat gyártott a Honda
  • Adam88: Nekem több Yamaha Jog om is volt, illetve van is. Szerintem semmi baj nincs a két ütemmel. Rendes... (2013.12.18. 20:34) Kettő vagy négy ütem?
  • románc cuvée: A 125-ös változatra szavaztam. Talán 11 Le, és valami 10.8 Nm, ami egy személynek kényelmes 70-80-... (2013.11.30. 18:21) Hoztál szivart?
  • Róbert Rakonczai: @xunilo: Ezzel vitatkoznék ugyanis szabályosan haladhat 2 segédmotoros egymás mellett egy sávban é... (2013.10.30. 13:23) Ideje megszívatni a robogósokat?

Robogózni jó, mopedezni menő

2015.06.23. 15:31 streetsta

Ami vasárnap Budapesten zajlott, arra mondhatjuk, hogy mopedes Critical Mass, esetleg kismotoros pride. Hiszen a sokak által közlekedési eszköz számba sem vett mopedek gazdái mutatták meg a városnak, hogy mennyivel jópofább és sokszor hatékonyabb közlekedési eszköz a kismotor, mint szinte bármi más. Ráadásul ha ügyesen, jó ízléssel nyúlnak hozzá, nem csak hasznos tárgy, de divatos kiegészítő, menő önkifejezési eszköz, érdemes megmutatni magukat a népnek. Mivel hallottam én már tesztoszterontól fátyolos dörmögést, hogy buzik ezek mind, talán nem is annyira erőltetett a párhuzam, még ha nem is tartotta senki a feje fölé a Mini Rigáját, és senkit nem akartak felpofozni a nagykerekű Babettája miatt, és nem volt engem nem zavar, ha ezek mopedeznek, amíg a négy fal között csinálják.

IMG 5709
Érkeznek a mopedes huligánok

Az egész rendezvény gazdája a Turbometal Motorblog - igazából nekik, és nem a résztvevőknek szólt a buzik ezek mind megjegyzés, mert hát van, akinek nehezen veszi be a gyomrát az ő stílusuk. Pedig elég jó képi anyagokat gyártanak, szép fotókkal dokumentálnak igen sok eseményt, sokaknak bejön a világuk. Tény, én utoljára a metál kifejezést az ominózus "Köszönjük Emese!" reklámokban találtam helyénvalónak ("Metált, bírod?"). Hogy aztán kit érdekel, hogy mi a véleményem a metál szó használatáról, megint egy másik kérdés. Pontosabban kit érdekel, most nem ez a lényeg.

IMG 5735
Kék füst jelzi a banda útvonalát

Regisztráció után tudhatta meg a jelentkező (akiket komolyan előszűrtek, csak a rendezvény hangulatának megfelelő járművel lehetett jelentkezni), honnan indul a durván húsz kilométeres városi túra, aminek a vége a Görzenálnál volt. Végig rendőri felvezetéssel közlekedtek a mopedisták, érintettek vagy három dunai hidat, és valamikor fél hat körül gurultak be a célhoz. Sűrű, égett 2T-olaj szagú kék füstfelhő jelezte, merre járnak, a Görzenál bejáratánál viharfelhőként sötétítette be az eget a kétütemű füst.

IMG 6319
Csajok mopeddel 1.

Gondoltam én hogy sokan lesznek, de hogy ennyire, na azt nem. Ráadásul egész sok lány volt a mopedesek közt - ha más nem, hát ez elég jól mutatja, ennyire menőnek számít kismotorral pörögni a városban. Ha engem kérdez valaki, ezerszer vagányabb dolog, mint biciklivel villogni. Egy jó kiállású kismotor, esetleg robogó legalább annyira divatos dolog lehet, mint egy színes fixi, ráadásul ugyanúgy lehet divatbemutatót tartani a kávézó/romkocsma előtt, mint egy lomis bringával. Jó ízléssel összeválogatni a mopedes felszerelést nem is olyan egyszerű, mint hinné az ember, megfelelő érzék kell ahhoz, hogy jól mutasson együtt a kismotor és gazdája.

IMG 5901
A létszámra nem panaszkodhattak a szervezők

A mopedesek láthatóan nem a népesség aggódós feléből kerülnek ki, kevés az olyan, aki csak fullprotektorban hajlandó a libakergető nyergébe ugrani. Ami nem biztos, hogy olyan nagy baj, hiába vagyok én is nagy barátja a jó védőfelszerelésnek, sokszor gondolok rá, lehet, hogy túlaggódom ezt az egészet. Ők ezen a dolgon könnyen túllendültek, a Görzenál körpályáján csapatást sem szervezték túl: ott a pálya, húzzátok a gázt. Aztán csak annyira volt szükség, hogy legyen valaki, aki rajtoltatott, a többit megoldották a rájderek.

3.gif
Fél decivel is lehet sederinteni

Hja, el ne felejtsem, aki ott volt, nem csak a kellemes társaságban töltött mopedezés miatti jó érzéssel távozhatott, mivel a regisztrált indulók egy Mopedmetál feliratos kendőt kaptak, ráadásul a célban megehettek egy megfelelően felextrázott hotdogot, a szponzornak hála mindenkinek jutott egy doboz energiaital is. Bandában motorozás, evés-ivás - bezzeg az én időmben ilyen nem volt, a Simson Enduróval magamban motoroztam. Igaz, azt is baromira élveztem: minden alkalom, amikor berúghattam az ötvenest, ünnep volt.

1.gif
Először azt hittem, ilyen fickós ez az átkozott háromkerekű Ape. Aztán kiderült a csalás

komment

Címkék: robogó moped görzenál kismotor mopedmetál

süti beállítások módosítása