Hirdetés

image.jpeg

belsoseg feed

Nincs megjeleníthető elem

jajjdecsunya feed

Nincs megjeleníthető elem

racingdream feed

Nincs megjeleníthető elem

rallyedream feed

Nincs megjeleníthető elem

reklamarchivum feed

Nincs megjeleníthető elem

sebessegoltara feed

Nincs megjeleníthető elem

tcomment feed

Nincs megjeleníthető elem

Utolsó kommentek

  • nikarágja: Köbi! Kösz, h felhívtad a figyelmemet az Égéstérben erre a cikksorra, amit most majd jól végigolv... (2014.01.06. 10:46) Ilyen állat nincs is!
  • mosön: Van itt még 1 gyártmány: www.dorado.com.tr/en/?page_id=107 (2013.12.30. 18:38) Titokban Peugeot-kat gyártott a Honda
  • Adam88: Nekem több Yamaha Jog om is volt, illetve van is. Szerintem semmi baj nincs a két ütemmel. Rendes... (2013.12.18. 20:34) Kettő vagy négy ütem?
  • póli: Huu.. hát itt csak úgy röpködnek a fordulatok/nyomatékok..biztos manapság azért gyártják-fejleszti... (2013.12.18. 20:22) Kettő vagy négy ütem?
  • Nigger bácsi: Ezért 120 papírt? Max 80-at.. De azt is csak foghúzósan... (2013.12.18. 20:19) Kettő vagy négy ütem?
  • Utolsó 20

Friss topikok

  • nikarágja: Köbi! Kösz, h felhívtad a figyelmemet az Égéstérben erre a cikksorra, amit most majd jól végigolv... (2014.01.06. 10:46) Ilyen állat nincs is!
  • mosön: Van itt még 1 gyártmány: www.dorado.com.tr/en/?page_id=107 (2013.12.30. 18:38) Titokban Peugeot-kat gyártott a Honda
  • Adam88: Nekem több Yamaha Jog om is volt, illetve van is. Szerintem semmi baj nincs a két ütemmel. Rendes... (2013.12.18. 20:34) Kettő vagy négy ütem?
  • románc cuvée: A 125-ös változatra szavaztam. Talán 11 Le, és valami 10.8 Nm, ami egy személynek kényelmes 70-80-... (2013.11.30. 18:21) Hoztál szivart?
  • Róbert Rakonczai: @xunilo: Ezzel vitatkoznék ugyanis szabályosan haladhat 2 segédmotoros egymás mellett egy sávban é... (2013.10.30. 13:23) Ideje megszívatni a robogósokat?

BKV ellen van megoldás

2012.10.15. 10:53 kőbájker

Szerencsére ebben az országban már a tél is nyűglődik, mi pedig határozottan imádunk októberben motorozni, de lesz ez rosszabb, nemsokára. Letenni a motort vagy a robogót az év egyik leggusztustalanabb pillanata, igyekszik az ember minél jobban elodázni.

Akad pár ismerősöm, aki még mindig a BKV-val küzd, pedig ott kéne atomot robbantani. Szokás szerint próbálok mindenkit rábeszélni a robogókra, esetleg a mopedekre, mert akár 30 ezerből is - sokkal kevésbé undorítóan  - lehetséges eljutni bárhova, akár egész évben. A titok az, hogy fel kell öltözni.

4.jpg

Egy kispénzű robogós feltételezhetően nem a robogójához arányítható értékben akar motoros ruházatot venni. Ezért ellátogattam a Darázsgarázsba Tibihez, aki a csóróbb robogósoknak is barátja. (Éppen csak egy kicsit kevésbé, mint a nagypénzűeknek, mert azért a felebaráti szeretettől még senki sem lesz hülye.) Találtam is egy teljes árukészletet olcsó dzsekikből, kesztyűkből, jó lesz demózni, hogy miről is van szó.

Van ötezer forintos (!) integrál sisak  is, ami miatt innen hallom a százezres Shoei sisakokra recskázó okosok felzúdulást, de az E betű ott virít benne, és egy 40-50-el mozgó járműről beszélünk egy olyan országban, ahol egy kicsit kevésbé forgalmas utcában már fel sem veszik a (lehet, hogy éppen százezres) sisakot az idióták, mert az vagány, mint autóban a be nem kötött biztonsági öv.

Nézzük csak, mire van szüksége egy ősszel-télen mozgó robogósnak/motorosnak?

1.1.jpg

Bőrdzseki: én alapvetően bőrdzseki párti vagyok esztétikai szempontból, de vannak hátrányai, például, hogy átázik esőben, nem annyira meleg, nyáron viszont megdöglesz benne. A legnagyobb hátrány azonban az ára. Kivéve, ha van 30 ezerért, ami a mostani, még szinte ideális motoros időben igencsak elgondolkodtatóvá teszi.

A stílusos megjelenés titka a bőr, és ez még a protektorok kivétele nélkül is hordható utcán, legfeljebb néha megkérdezik, motorral jöttél-e. Ami azért vicces, mert az ún. motoros fazonú, motorozásra pont nem jó pinabőr divatdzsekiknél annak sem jut eszébe ilyesmit kérdezni, aki nem tudja a különbséget.

3.jpg

Cordura dzseki: határozott előnye, hogy olcsóbb mint a bőr, vízhatlan, melegebb. A legtöbben ezt kedvelik: 20 rugóért már jót kapni, és reálisabb is egy robogósnak. Ráadásul simán hordható télikabátnak, hiszen bélelt, meleg időben pedig a bélés kivehető.

14.1.jpg

Az igazi mindentvivő azonban a 14 ezer forintos cordura dzseki, amely még melegebbnek is tűnik, mint  a drágább társa. Kivehető bélés, a cippzár elé víz és szélvédő hajtóka, fényvisszaverő csíkok, zsebek: ez ennyiért ajándék, ha elviseljük azt az egyetlen hibáját, hogy nem fekete, hanem sötétkék.

15.jpg

Robogósoknak ideális választás, ráadásul szolid, egyszerű külseje miatt a robogótól a munkahelyig sétálva nem nézel ki feltétlenül motoregérnek.

9.jpg

Csizma: az általam is kedvelt Probiker motoros cipő olcsó és baromi kényelmes, menni is lehet benne, elviselhető a lábon akár egész nap, az ára meg vicc - ennyiért egy edzőcipőt nem kapsz.

13.jpg

Az egészen dzsuva téli időkig városon belül tökéletesen elég, de aki hosszabb távról jár be és fázós, annak megteszi egy 20 ezres túracsizma.

10.jpg

Kesztyű: enélkül nyáron sem szabadna motorozni, mert nem annyira kellemes, ha az aszfalt csontig reszeli az ujjaidat egy eséskor, ráadásul nem árt védeni a finom ujjízületeket a széltől, ha szeretnél még 70 évesen is sört, vagy csöcsöt fogni, bár ez utóbbinál más gond is lehet.

11.jpg

A könnyű, 3 ezer forintos kesztyű ősszel is elég városon belül, 10 fok alatt már komolyab, bélelt verzió kell, 10 rugó körül.

5.jpg

Nadrág: a legtöbben elvannak nélküle, mert rövid távon robogóznak. Hidegben egy Cordura nadrág nagy szívességet tesz, ez is egy húszas. A kivehető bélés miatt minden időben használható, hidegben nagyon sokat segít. Egy nadrág-dzseki kombináció az alapja annak, hogy jól kitoljuk a szezont.

6.jpg

Térdprotektor: a puha protektort ajánlom, de először is kezdjük azzal, hogy maga a tárgy erősen ajánlott. Egy térdsérülés olyan dolog, hogy nagy eséllyel soha nem lesz többé jó, de legalább meglehetősen nehéz és fájdalmas a rehabilitáció akár egy egészen kis koccanás után is, amiben szerencsétlen módon koppan a térd.

7.jpg

Ezen felül a térdprotektor spoilerként működik, eltereli a szelet,  így megelőzi a motoros reumát még akkor is, ha csak egy farmer van rajtad. A puha változat sokkal kényelmesebb, és nem kell mindig azonnal levenni érkezés után, nem kellemetlen a nadrágon, így ha fél óra múlva tovább kell menned, nem kell megint tökörészni a felvételével. Nekem ugyanolyan Asesso protektorom van, mint a képen; van, hogy fél nap múlva megyek tovább, de le se veszem. Ráadásul menetközben jobban felfekszik, mint a kemény protektorom és a dupla tépőzár annyira stabilan fogja, hogy nem mozdul el, miközben a műanyag protektort mindig igazgatnom kell.

sisak.jpg

Sisak: nélküle csak az igazán hülyék motoroznak. Hideg időben jól jön az integrálsisak a vigyorgó helyett. Kezdő, kispénzűeknek meg azért jó, mert egyrészt védve vannak pofáraesés ellen, másrészt Tibinek igen olcsó sisakja van, ami nem fáj akkor sem, ha valakinek csak 20-30-50 ezre volt kismotorra. 5 ezerért vicc, főleg E betűvel, ennyiért a Lidlteszkó multiknál sincs. Sőt, ott csak épp annyival olcsóbb a noname, ki tudja milyen sisak, amennyiért nem éri meg megvenni, mert pár ezerrel drágábban 4 Sharp csillagos bukó van még Tibinél is, ugyanaz a Duchinni, amit én is használok.

8.jpg

Arcmaszk: sosem próbáltam, de idénre beszerzem, mert jól jön hidegben, amikor a plexit úgysem tudod lehajtani a pára miatt és a nyakad is fázik.

16.1.jpg

Ha összeadjuk a matekot, így sem olcsó, de az alap dolgok, mint sisak, térdpotektor, dzseki, kesztyű biztosan lehetővé teszik, hogy kimotorozd/robogózd az őszt. Egy kicsivel több ráfordítással, pl. azzal, ami a BKV jegyen megspórolsz, akár a telet is.

Nem kell mindenért a LIDL-be menni, mert a választék gyenge, és nem biztos, hogy megéri, a tonhalkonzerv sem olcsó már ott. Érdemes körülnézni inkább a motorosboltokban.

12.jpgTibi szerint vállalhatatlan a kétezer forintos kesztyű, szerintem meg rövid távra jobb, mint a semmi.

komment

Címkék: ruházat

süti beállítások módosítása