Hirdetés

image.jpeg

belsoseg feed

Nincs megjeleníthető elem

jajjdecsunya feed

Nincs megjeleníthető elem

racingdream feed

Nincs megjeleníthető elem

rallyedream feed

Nincs megjeleníthető elem

reklamarchivum feed

Nincs megjeleníthető elem

sebessegoltara feed

Nincs megjeleníthető elem

tcomment feed

Nincs megjeleníthető elem

Utolsó kommentek

  • nikarágja: Köbi! Kösz, h felhívtad a figyelmemet az Égéstérben erre a cikksorra, amit most majd jól végigolv... (2014.01.06. 10:46) Ilyen állat nincs is!
  • mosön: Van itt még 1 gyártmány: www.dorado.com.tr/en/?page_id=107 (2013.12.30. 18:38) Titokban Peugeot-kat gyártott a Honda
  • Adam88: Nekem több Yamaha Jog om is volt, illetve van is. Szerintem semmi baj nincs a két ütemmel. Rendes... (2013.12.18. 20:34) Kettő vagy négy ütem?
  • póli: Huu.. hát itt csak úgy röpködnek a fordulatok/nyomatékok..biztos manapság azért gyártják-fejleszti... (2013.12.18. 20:22) Kettő vagy négy ütem?
  • Nigger bácsi: Ezért 120 papírt? Max 80-at.. De azt is csak foghúzósan... (2013.12.18. 20:19) Kettő vagy négy ütem?
  • Utolsó 20

Friss topikok

  • nikarágja: Köbi! Kösz, h felhívtad a figyelmemet az Égéstérben erre a cikksorra, amit most majd jól végigolv... (2014.01.06. 10:46) Ilyen állat nincs is!
  • mosön: Van itt még 1 gyártmány: www.dorado.com.tr/en/?page_id=107 (2013.12.30. 18:38) Titokban Peugeot-kat gyártott a Honda
  • Adam88: Nekem több Yamaha Jog om is volt, illetve van is. Szerintem semmi baj nincs a két ütemmel. Rendes... (2013.12.18. 20:34) Kettő vagy négy ütem?
  • románc cuvée: A 125-ös változatra szavaztam. Talán 11 Le, és valami 10.8 Nm, ami egy személynek kényelmes 70-80-... (2013.11.30. 18:21) Hoztál szivart?
  • Róbert Rakonczai: @xunilo: Ezzel vitatkoznék ugyanis szabályosan haladhat 2 segédmotoros egymás mellett egy sávban é... (2013.10.30. 13:23) Ideje megszívatni a robogósokat?

Interjú egy futárlánnyal

2014.11.07. 17:09 kőbájker

Nem az a kérdés, hogy valaki hogyan lesz lány, mert azt még értjük. De hogy valaki hogyan választ egy olyan szakmát csajsziként, amiben elmebetegek veszélyeztetik az életét egész nap, az érdekes lehet, de akad néhány közlekedéssel kapcsolatos tanulság is.

- Ha jól tudom, akkor te motoros futár vagy, plusz mellette itt dolgozol ebben a motorszervizben. Én tudom, hogyan lettem motoros futár, amikor az voltam és miért: kényszerből. De hogyan lesz egy lány motoros futár?

- Én sem úgy indultam, hogy motoros futár leszek. Úgy kezdődött, hogy tizedik születésnapomra apukám meglepett egy 125-ös Yamaha TDR-el. Annyi volt a tanulás, hogy megmutatta, hol a váltó és a kuplung. Öt percem volt, hogy megtanuljam. Megkaptam hozzá mindent: ruhát, bukósisakot. Rá két napra már mentem edzésre.

futárlány1.jpg

- Miért csak öt perced volt? Hajtott a tatár?

- Apukám ilyen. Biciklizni öt perc alatt tanított meg, meg úszni is. Bedobott a vízbe és ússzak ki. A biciklinél azt mondta, fog hátul, de nem fogott sokáig. Amikor elestem először, utána már nem akartam elesni többet. Motorral már egyszer sem estem el. Volt nálunk földút, ott könnyű volt megtanulni. Aztán indultam pár versenyen: jeges versenyen is a műjégpályán.

- Innen akkor már nem volt olyan messze a futárkodás.

- Nem, már adta magát. Vettem egy nagytestű robogót. Pincér a szakmám, de nem volt kedvem benne dolgozni.

- Hát ott azért akadna sok seggfej ügyfél. Nem mintha a futárkodásban ez nem lenne.

- Hétvégén sem akartam dolgozni, mert akkor buzizni kell. Apa taxis, így ismerem a várost. Elmentem egy futárszolgálathoz, rögtön fel is vettek. Ott dolgoztam két évig.

- Sok csaj futárt ismersz?

- Csak egyet ismerek, aki munkatársam is volt. Pontosabban a lakótársam volt és ő szervezett be a futárcéghez. Egy Honda Innovát használt.

- Most azon gondolkozom, hogy amikor én futár voltam - nem most volt, 95-től 98-ig - akkor volt-e futárcsaj. Kicsit úgy voltunk vele, mint az UFO-kkal: mindenki hallott róla, de senki sem látta.

- Egy lányt láttam még, HONDA CBR-el, volt neki egy nagy doboz hátul és pont előttem kapta telibe a 7-es buszt hátulról. Na, vele nem beszélgettünk, hogy milyen jó a futár élet.

futárlány3.jpg


- Szokták neked is mondani, hogy milyen jó neked, mert azt csinálod, amit szeretsz?

- Igen, de sokan féltenek is, mert annyi motoros baleset van. De a futárokat nem szoktál elütni túl sűrűn, inkább a nagymotorosok szenvednek baleseteket.

- Bár mindent megtesznek érte. Én is csináltam meredek dolgokat annak idején, de azért valamennyire ésszel próbáltam közlekedni, viszont nagyon sok futárt látok manapság, akiknek nem erősségük a gondolkodás és próbálnak minél jobban meghalni. Nekem sokszor mondták, hogy milyen jó meló ez; tényleg nagyon jó -14 fokban, hóban, sárban, latyakban motorozni télen, de nyáron is úgy, hogy állandóan koszos vagy. Ja, meg a lerohadások a legjobbak, az út szélén szerelés. Gondolom te ezt már megúsztad, nem volt MZ-d.

- Nem, én robogóval nyomom és ha kell, behozom a szervizbe. Egyszerűbb az életem vele, mintha váltós motorral közlekednék. Mivel ötvenes, bármerre mehetek, bárhol parkolhatok, a rendőr nem foglalkozik velem. Ha mégis elkap a rendőr valamiért, érdekes, hogy ha leveszem a sisakot, mindig meglepődnek, hogy lány vagyok és elengednek.

- Van okuk elkapni? Miért kaptak el?

- A villamospályán közlekedtem. Mindenki ott közlekedik. Volt, hogy erős narancssárgán mentem át. De amikor levettem a sisakot, egészen meg voltak szeppenve és inkább elengedtem kedvességből. Nem szokott probléma lenni a rendőrökkel. A motoros rendőrök egy idő után megismertek. Egyszer 40 percig üldöztek, és nem tudtak elkapni egy darabig, mert elfértem a dugóban. Ebből az lett, hogy nem csak hogy elengedtek, de még ki is próbálhattam a motorjukat.

futárlány4.jpg

- Ez egy fiktív történet, egy másik bolygón játszódik, mert nem írunk le olyat, hogy nincs motoros jogosítványod, de kipróbáltál egy rendőrmotort. Volt-e nem másik bolygón játszódó érdekes történeted, kalandod?

- Az egész nap egy kaland, ha futár vagy. A Hungária körúton haladtam egyszer a középső sávban, a két szélsőben kamionok, és egyik sem vett észre. Szerintem egymást sem, így mind a kettő be akart jönni a középső sávba. Na ott beremegett a lábam.

- Ők sem nagyon néznek. Azt mondjuk minden futárnak és minden motorosnak tudni kell, hogy nem látják őket.

- Főleg a jobb oldali visszapillantót nem nézik. És sok motoros abban hibázik, hogy jobbról előzi meg az autót. Balról kell előzni, ott ül a sofőr, így nagyobb esélye van észrevenni. Soha ne előzzünk jobbról! Pláne kereszteződésben, ahol jobbra kanyarodva nem fogja a tükröt nézni, hiszen neki ott már csak a járda van.

- A nagy kedvencem, hogy a kocsisorok között az agyhalott motorosok nem egymás után mennek, tehát a hátsó nem követi az elsőt, hanem másik sorközt választ, sőt, még előz is, hátha ráhúzzák a kormányt a másik motorosra.

- Ez nagyon fontos: mindig a másik motoros után megyünk. Az autós nem fog arra számítani, hogy a másik oldalon is jön valaki.

- Volt-e baleseted?

- 8 év alatt egyetlen: nem adták meg a jobb kezet és a villanyoszloppal találkoztam. Nem lett nagy baj, de amikor hazaértem, akkor vettem észre, hogy a motoros ruhám belül tiszta vér. A medencecsontomról lejött a bőr. A hátam fájt még, de a motoroskabát megvédett. Ezért kell nyáron is motorkabátot hordani, mert felfogta a gerincvédő az ütést. Térdvédő, nadrág, kesztyű. A kesztyű nagyon fontos, nyáron is negyven fokban, mert menetszél kikezdi az ízületeket és ha elesel, kézre fogsz esni. A tenyereden nem lesz bőr, mert azzal véded magad. Én kötelezővé tenném a kesztyűt.

futárlány2.jpg

- Hogyan éled túl a telet?

- Nehezen. Nem tudom miért tudok felkelni minden reggel és felülni a motorra. Ezen a helyen már szerencsém van, itt dolgozhatok autóval télen. 8 fok alatt már nem szívesen robogózok: nem igazán bírják az ízületeim. Pedig beöltözök a motoros ruha alá. Az a probléma a hideggel, hogy reggel elindulsz nyolckor, még nem fázol. De tök mindegy, hogy mi van rajtad, 2-3 óra múlva átfázik az egész tested. Hazaérsz este hatkor és két óra, mire akklimatizálódsz és meg tudsz egyáltalán fürdeni. Addig nem érzed a víz hőfokát sem.

- Használtál-e speckó futárfelszerelést télre, például muffot?

- Igen, azt szeretem. De nincs plexim és nem építek kartonpapírból spoilereket. Már csak azért sem, mert a légellenállás lelassítana, és néha azért tolnak lefelé az autók. Még így is néha hiába nyelezem, pedig itt a szervizben nagyon jól megcsinálják a robogómat, elég jól megy. Nyelezem folyamatosan a robogót, igaz, hetente van görgőcsere. A főtengely, a henger és a dugó viszont bírja.

- Van már stratégiád arra, hogy ezt egyszer abbahagyd?

- Szeretnék itt maradni a szervizben és felvenni egy futárt a helyemre. Akkor én lennék a mindenes, amit most is csinálok, de a futárkodás nélkül. Most is itt dolgozom a szervizben, de az alkatrészeket is én szállítom. De persze amíg szeretem, addig csinálom.

komment

Címkék: közlekedés kis színes futár

süti beállítások módosítása