Hirdetés

image.jpeg

belsoseg feed

Nincs megjeleníthető elem

jajjdecsunya feed

Nincs megjeleníthető elem

racingdream feed

Nincs megjeleníthető elem

rallyedream feed

Nincs megjeleníthető elem

reklamarchivum feed

Nincs megjeleníthető elem

sebessegoltara feed

Nincs megjeleníthető elem

tcomment feed

Nincs megjeleníthető elem

Utolsó kommentek

  • nikarágja: Köbi! Kösz, h felhívtad a figyelmemet az Égéstérben erre a cikksorra, amit most majd jól végigolv... (2014.01.06. 10:46) Ilyen állat nincs is!
  • mosön: Van itt még 1 gyártmány: www.dorado.com.tr/en/?page_id=107 (2013.12.30. 18:38) Titokban Peugeot-kat gyártott a Honda
  • Adam88: Nekem több Yamaha Jog om is volt, illetve van is. Szerintem semmi baj nincs a két ütemmel. Rendes... (2013.12.18. 20:34) Kettő vagy négy ütem?
  • póli: Huu.. hát itt csak úgy röpködnek a fordulatok/nyomatékok..biztos manapság azért gyártják-fejleszti... (2013.12.18. 20:22) Kettő vagy négy ütem?
  • Nigger bácsi: Ezért 120 papírt? Max 80-at.. De azt is csak foghúzósan... (2013.12.18. 20:19) Kettő vagy négy ütem?
  • Utolsó 20

Friss topikok

  • nikarágja: Köbi! Kösz, h felhívtad a figyelmemet az Égéstérben erre a cikksorra, amit most majd jól végigolv... (2014.01.06. 10:46) Ilyen állat nincs is!
  • mosön: Van itt még 1 gyártmány: www.dorado.com.tr/en/?page_id=107 (2013.12.30. 18:38) Titokban Peugeot-kat gyártott a Honda
  • Adam88: Nekem több Yamaha Jog om is volt, illetve van is. Szerintem semmi baj nincs a két ütemmel. Rendes... (2013.12.18. 20:34) Kettő vagy négy ütem?
  • románc cuvée: A 125-ös változatra szavaztam. Talán 11 Le, és valami 10.8 Nm, ami egy személynek kényelmes 70-80-... (2013.11.30. 18:21) Hoztál szivart?
  • Róbert Rakonczai: @xunilo: Ezzel vitatkoznék ugyanis szabályosan haladhat 2 segédmotoros egymás mellett egy sávban é... (2013.10.30. 13:23) Ideje megszívatni a robogósokat?

Erről nem gondolnád, hogy nem fostalicska

2014.10.19. 07:35 kőbájker

Aprilia Amico (2).jpg

Tivadar nem egy esztétikai beállítottságú ember. Ő maga sem néz ki modellfiúnak (csak majdnem), a robogók szépsége is kevésbé érdekli, mint a műszaki tartalom. Ezzel egyébként én is így vagyok. (Már azt az apróságot figyelembe véve, hogy alapvetően motorfejű vagyok, aminek fontos jellegzetessége hogy a motorokhoz képest nem kedvelem a robogókat. Paradox helyzet, hogy pont én vagyok a robogóblog.) Azaz ha Tivadarhoz mész robogót venni, ne szépet keress, hanem jót. Ez az, ami elsőre eszembe jutott, amikor megláttam a kis piros Aprilia Amico-t, ami egy teljesen jelentéktelen robogónak tűnik, de még ennyire se vonzó. 

Aprilia Amico (8).jpg
A fényezés nem éppen a Ferrari-szalont idézi, a kerekek kicsik, a külső olyan sportos-semmilyen.
És mégis egy megdöbbentően korrekt jószágról beszélünk. Ez az, amikor nem szabad elsőre ítélni. Az Amico nem egy népszerű típus, ára nincs, senki nem gerjed rá. De megbízható Aprilia technika, pontosabban megbízható Minarelli blokk; ha jól emlékszem álló hengeres, de hadd ne rágjon most az ideg emiatt.

Aprilia Amico (14).jpg
Elöl lengőkaros futómű van, pont nem egy nagy cucc, semmivel sem jobb, mint egy komoly hagyományos teleszkópos megoldás, de abból a drágábbik véglet tudja ezt, hogy egyszerűen csak jó. Az Amico szépen kanyarodik és komfortosabban rugózik, mint amire számítottam, pedig a kerekek csak tíz collosak.

Aprilia Amico (6).jpg

Minden tekintetben átlagos, például a sisaktartó méretében és az üléshelyzetben, de a trepni felkunkorodó vége teret enged némileg annak, hogy többféle lábtartást használjunk kényelmi igényeink szerint.

Aprilia Amico (13).jpg

Mellékes adalék, hogy úgy füstölt mint egy Ikarus busz, de ez nem műszaki hiba, inkább: még bejáratós, ezért a különolajozás mellé kapott a benzintartályba is egy kis 2T olajat. Nem is húztam neki annyira azért, de egész jól megy, bár nem mondanám sportosnak, inkább amolyan józannak. Ami nem baj.

Aprilia Amico (15).jpg

Mindig hangoztatom ugyanis, hogy a robogóval robogni kell, nem száguldozni. És mindig megdöbbenek, hogy egyre több hülye robogóst látok. Megy a jampeckodás ezerrel, és mindenki hamar felbátorodik, amikor látja, hogy nem töri össze magát. (Aztán ha majd meglesz, meglesz a sírás is, meg a hirtelen felismerés, hogy a robogó veszélyes.) 

Aprilia Amico (9).jpg
És most itt nem csak a szokásos dolgokról beszélek, hogy akkor is jobbról előznek, ha lehetne balról is, mert úgy néz ki, a jobbról - lehetőleg holttérben - előzés már kötelező a robogós vagánysági vizsgán. Nem is arról, hogy az idióták versenyeznek egymással, mert - csakúgy, mint a hülye autósok - nem bírják ki, hogy ne előzzék meg a másikat és kicsit sem érdekli őket, hogy amikor két hülye robogós kergetőzik a kocsisorok között, az nem éppen ideális közlekedésbiztonsági állapot. Az autósok például a hajukat tépik tőle, mert nem tudják mikor ütnek el egy ilyen holttérben kavirnyáló ökröt.

Aprilia Amico (10).jpg

Arról beszélek, aminek sajnos tipikus példája, amit Asesso Zoli barátom (aki ugye a két törött csuklójával épp motorbalesetből lábadozik és ezúton is köszöni a sok jókívánságot) látott:

az agyhalott robogós futár sötétben úgy megy lámpa nélkül, hogy az okostelefonjával világítja az utat.

Aprilia Amico (4).jpg

 

Más: keresem azt a kedves olvasót, aki egy rakat 90-es évekbeli tesztmotort ajánlott fel a gyűjteményéből, köztük olyan CBR 1000-est, amitől a könnyem kicsordult. Sajnos valahogy elvesztettem az elérhetőségét. robogo(kukac)totalcar.hu

 

 

komment

Címkék: közlekedés aprilia

süti beállítások módosítása