Hirdetés

image.jpeg

belsoseg feed

Nincs megjeleníthető elem

jajjdecsunya feed

Nincs megjeleníthető elem

racingdream feed

Nincs megjeleníthető elem

rallyedream feed

Nincs megjeleníthető elem

reklamarchivum feed

Nincs megjeleníthető elem

sebessegoltara feed

Nincs megjeleníthető elem

tcomment feed

Nincs megjeleníthető elem

Utolsó kommentek

  • nikarágja: Köbi! Kösz, h felhívtad a figyelmemet az Égéstérben erre a cikksorra, amit most majd jól végigolv... (2014.01.06. 10:46) Ilyen állat nincs is!
  • mosön: Van itt még 1 gyártmány: www.dorado.com.tr/en/?page_id=107 (2013.12.30. 18:38) Titokban Peugeot-kat gyártott a Honda
  • Adam88: Nekem több Yamaha Jog om is volt, illetve van is. Szerintem semmi baj nincs a két ütemmel. Rendes... (2013.12.18. 20:34) Kettő vagy négy ütem?
  • póli: Huu.. hát itt csak úgy röpködnek a fordulatok/nyomatékok..biztos manapság azért gyártják-fejleszti... (2013.12.18. 20:22) Kettő vagy négy ütem?
  • Nigger bácsi: Ezért 120 papírt? Max 80-at.. De azt is csak foghúzósan... (2013.12.18. 20:19) Kettő vagy négy ütem?
  • Utolsó 20

Friss topikok

  • nikarágja: Köbi! Kösz, h felhívtad a figyelmemet az Égéstérben erre a cikksorra, amit most majd jól végigolv... (2014.01.06. 10:46) Ilyen állat nincs is!
  • mosön: Van itt még 1 gyártmány: www.dorado.com.tr/en/?page_id=107 (2013.12.30. 18:38) Titokban Peugeot-kat gyártott a Honda
  • Adam88: Nekem több Yamaha Jog om is volt, illetve van is. Szerintem semmi baj nincs a két ütemmel. Rendes... (2013.12.18. 20:34) Kettő vagy négy ütem?
  • románc cuvée: A 125-ös változatra szavaztam. Talán 11 Le, és valami 10.8 Nm, ami egy személynek kényelmes 70-80-... (2013.11.30. 18:21) Hoztál szivart?
  • Róbert Rakonczai: @xunilo: Ezzel vitatkoznék ugyanis szabályosan haladhat 2 segédmotoros egymás mellett egy sávban é... (2013.10.30. 13:23) Ideje megszívatni a robogósokat?

A Fos

2011.06.13. 09:03 kőbájker


Szombaton megvolt a Mopedrally, de még nem írhatom meg, mert a kronológiai sorrendben még csak ott tartunk, hogy megvettem a másik robogót is. (Pedig lesz ám videó meg minden!)

A Motowell mellé ugyanis eleve kellett még egy. Eredetileg úgy volt, hogy a barátnőm jön velem, de végül nem vállalta, ami így utólag, rutin híján nem baj – azért a Mopedrally-hoz kell tudni egy kicsit motorozni. Ő meg múltkor ráült, életében először, és ki akarta vinni a falat a garázsban. Majd szakszerűen megállapította, hogy a robogók szarok. Hja, hát a nők ilyenek.

Eredetileg Norbi szervezett volna egy másodpéldányt: szólt pár hónapja, hogy az egyik csurgói ismerősének köll a pénz, így elpasszolná a Norbi által felújított Honda Dióját 30 rugóért. Mondtam, hogy hozza bátran, megveszem. Ha meg nem kell, eladom valamelyik ismerősnek, aki robogót keres: így, szakadt üléssel, első fék nélkül is megért ennyit. Teltek a hetek, de a Dio nem érkezett meg, mert Norbi mindig a Prelude-jével ment haza a Millennium Combo helyett. Aztán úgy két hete kiderült, hogy a csóka eladta 15-ért, mert baromira kellett neki egy telefonra (!) a pénz. (És a csávót nem kúrták le születése után a Tajgetoszról.)

De sebaj, mondta Norbi, majd ő kölcsönadja a sajátját, amit amúgy is terepezésre használ. Azóta sem láttam. Sem Norbit, sem a robogóját: a telefont nem veszi fel, mert minek az. Cserébe így csúszott le egy 140 ezres Honda CBR 400-ról, mert épp az asszonynak keres olcsó motort.

Közben a csapatom sem volt jó bőrben. Biztosan ismeritek a kezdeti nagy lelkesedés kifogásokká való transzformálódását az időpont közeledtével. Egyedül a Kisrobi mutatott lelkesedést, de ő eleve nem egészen ép. Ez mondjuk megmutatkozik abban is, hogy az utolsó héten jutott eszébe: neki aznap fekvenyomó versenye lesz.


A Motowell vetkőzik a ralira

Maradt Karesz, a gyógytornászom. Ő bevállalta, hogy feljön Debrecenből, és megcsinálja a ralit. Így nem csak azt köszönhetem neki, hogy egyáltalán motorozni tudok, hanem azt is, hogy legalább saját csapatunk lett a környező puhapöcsösség ellenére.

Csakhogy járműje nincs, így mindenképpen kellett egy moped vagy egy robogó. Pénzem nem nagyon, Simsonra például már nem futotta volna. Volt pár érdekes moped: például egy Zündapp, de azt eladták. És általában minden olyan távolságban volt, hogy többe került volna értük lemenni.

Ekkor jött a Fos.


Kifogástalan állapot

Működő robogó 15 ezerért? Sőt lealkudtam 14 500-ra, mert annyi volt nálam apróban. Igen, működő robogó volt, méghozzá egy megboldogult tereprobogó: Yamaha BWS-klón MBK Booster.


Berúgó-visszahúzó gumipók

Egy futár srác használta, így a külseje ennek megfelelő állapotban egy teli moslékos vödör belsejére hasonlított. Persze a blokk sem volt bivaly állapotban, de ment. Önindító nincs, berúgóracsni kaputt, de megoldottam egy gumipókkal. Később, amikor a sztender rugója is eltört, ugyanazt a gumipókot hosszabbítottam meg, így egyszerre funkcionál berúgókar- és oldaltámasz-visszahúzóként.


Kellemes teleszkópszár-görbület a térben

A külső valóban megdöbbentő, de az igazi probléma az első futómű volt: belecsattant valamibe, így el voltak görbülve a teleszkópszárak.


Rozsdamentes dob

Felhívtam VMax Zsoltit, ami szinte lehetetlen vállalkozás - de sikerült! Kivittem a Boostert, szétkapta és profin kinyomta a teleszkópszárakat hidraulikus préssel. El se hittem, hogy a hét elején vásárolt rém hét közepére üzemképes lett! Mondtam is, hogy kibaszásból majd jól bereklámozom: „robogó futóműjavítás VMax Zsoltinál” – valahogy már úgy van vele, mint a nőgyógyász a pinával.

Hogy ne legyek azért maradéktalanul boldog: eddig mindig pöcc-röff volt, de most nem indult be. Csütörtök este volt. Szombaton reggel indulás.


Kipucolt karbival, egyenes első futóművel: szinte új

Pénteken reggel azonnal robogószervizt kerestem a neten, lehetőleg nem túl messze. (Sajnos nekem sem eszközeim, sem helyem nincs ahhoz, hogy akár egy karbipucolást megcsináljak: a közeljövő projektje, hogy béreljek valami garázst.) Felhívtam a Szentendrei úti robogoszerviz.com-ot, bár szinte lehetetlennek tartottam, hogy bevállalják. Mondták, vigyem bátran, délután pedig már hívtak is, hogy megvolt a karbipucolás, gyertyacsere (igen ocsmány állapotban volt) és megcsinálták a berohadt szívatót is. Azt hiszem, nem gondolkodom többet, hova menjek, ha gond van.


Bandi mentségére: a metroszexuális póló ajándék volt, retkelni használatos

Aznap már csak egy dolgom volt: a Winklertől kölcsönkért motoros GPS-hez kellett tápkábelt venni és beköttetni Hifis Bandival. Speckó csati van rajta, ezért kellett gyári kábel, amire a garminos ember 1-2 ezret mondott telefonba - lett az hat is. Később aztán rájöttem, hogy még az én csekély képességeimmel is rámókolhattam volna az akksira, ugyanis direktbe akartam kötni, hogy ne kelljen a gyári kábeleket vagdosni. Az akksi a sisaktartóba került ideiglenesen, mivel eredetileg a lábtartó trepni műanyagjában van a helye és azt leszedtük. Bandi azért nem volt hajlandó szigszalagozni, frankó kis sarukat forrasztott.

Készen álltunk: másnap reggel start a Motowell-lel és a Fossal. Nem akartam Karesszel kiszúrni, így eleve a Fost választottam magamnak, ráadásul hős akartam lenni: az Ember, Aki A Legszarabb Járművel Csinálja Végig.

Hogy hogyan teljesített a sárga szörnyeteg? Hamarosan megtudjátok!


Másnap...

27 komment

Címkék: booster mbk mopedrally motowell

süti beállítások módosítása