Hirdetés

image.jpeg

belsoseg feed

Nincs megjeleníthető elem

jajjdecsunya feed

Nincs megjeleníthető elem

racingdream feed

Nincs megjeleníthető elem

rallyedream feed

Nincs megjeleníthető elem

reklamarchivum feed

Nincs megjeleníthető elem

sebessegoltara feed

Nincs megjeleníthető elem

tcomment feed

Nincs megjeleníthető elem

Utolsó kommentek

  • nikarágja: Köbi! Kösz, h felhívtad a figyelmemet az Égéstérben erre a cikksorra, amit most majd jól végigolv... (2014.01.06. 10:46) Ilyen állat nincs is!
  • mosön: Van itt még 1 gyártmány: www.dorado.com.tr/en/?page_id=107 (2013.12.30. 18:38) Titokban Peugeot-kat gyártott a Honda
  • Adam88: Nekem több Yamaha Jog om is volt, illetve van is. Szerintem semmi baj nincs a két ütemmel. Rendes... (2013.12.18. 20:34) Kettő vagy négy ütem?
  • póli: Huu.. hát itt csak úgy röpködnek a fordulatok/nyomatékok..biztos manapság azért gyártják-fejleszti... (2013.12.18. 20:22) Kettő vagy négy ütem?
  • Nigger bácsi: Ezért 120 papírt? Max 80-at.. De azt is csak foghúzósan... (2013.12.18. 20:19) Kettő vagy négy ütem?
  • Utolsó 20

Friss topikok

  • nikarágja: Köbi! Kösz, h felhívtad a figyelmemet az Égéstérben erre a cikksorra, amit most majd jól végigolv... (2014.01.06. 10:46) Ilyen állat nincs is!
  • mosön: Van itt még 1 gyártmány: www.dorado.com.tr/en/?page_id=107 (2013.12.30. 18:38) Titokban Peugeot-kat gyártott a Honda
  • Adam88: Nekem több Yamaha Jog om is volt, illetve van is. Szerintem semmi baj nincs a két ütemmel. Rendes... (2013.12.18. 20:34) Kettő vagy négy ütem?
  • románc cuvée: A 125-ös változatra szavaztam. Talán 11 Le, és valami 10.8 Nm, ami egy személynek kényelmes 70-80-... (2013.11.30. 18:21) Hoztál szivart?
  • Róbert Rakonczai: @xunilo: Ezzel vitatkoznék ugyanis szabályosan haladhat 2 segédmotoros egymás mellett egy sávban é... (2013.10.30. 13:23) Ideje megszívatni a robogósokat?

Teherszállítás Vespával

2015.07.23. 17:36 Lendvai Zsolt

Első ránézésre meglehetősen meredek koncepció pattant ki egy magyar srác fejéből. Fock Máté tervezőgrafikusként végzett az Iparművészeti Egyetemen, de szobrászattal és ipari formatervezéssel is foglalkozik. A 2013-as Budapest Design Héten mutatta be teherszállító robogóját, a Motofocker Cargo Scootert.

1

Persze mondhatnánk, hogy a teherhordó robogó ötletével az olaszok már réges-régen előrukkoltak, gondoljunk csak a Piaggo Ape-re. Ez viszont egészen más, hiszen nem a kerekek számát toldotta meg a magyar tervező, és a rakteret sem a vezető mögé helyezte el. Maradt a kétkerekű megoldásnál, a kiindulási alapként használt Vespát pedig előre toldotta meg.

2

Ezzel persze a robogó teljes hossza közel duplájára nő, azonban a csomagok viszonylag alacsonyan maradnak, ráadásul a két kerék között. Így nő a stabilitás, jobb lesz a manőverezhetőség. Nyilván nem tonnák megmozgatásáról van itt szó, de olyan közepes méretű és súlyú terhek szállítására kiváló, amelyeknél egy átlagos robogó vagy motorkerékpár már elvérzik.

3

A különleges robogó jelölést kapott Európa egyik legnevesebb dizájndíjára, a German Design Awardra. Ahhoz azonban, hogy a jövő hét elején, július 27-28-án ki tudja szállítani a motort a verseny helyszínére, Frankfurtba, majd a zsűrizés után, augusztus elején hazahozza, támogatókat kellett felhajtania. Saját közösségi oldalának tanúsága szerint a napokban ez sikerült is, így magyar sikerért is szurkolhatunk majd a rangos megmérettetésen.

5


A nem mindennapi koncepciónak kétségkívül meglenne a maga célközönsége, a nagyvárosi futárok minden bizonnyal imádnák. Nem kell a dugóban állni órákat, ugyanakkor több árut lehetne vele szállítani, mint amennyit egy átlagos, dobozokkal felszerelt robogó elbír.

komment

Címkék: vespa motofocker cargo scooter teherszállító robogó

süti beállítások módosítása