Hirdetés

image.jpeg

belsoseg feed

Nincs megjeleníthető elem

jajjdecsunya feed

Nincs megjeleníthető elem

racingdream feed

Nincs megjeleníthető elem

rallyedream feed

Nincs megjeleníthető elem

reklamarchivum feed

Nincs megjeleníthető elem

sebessegoltara feed

Nincs megjeleníthető elem

tcomment feed

Nincs megjeleníthető elem

Utolsó kommentek

  • nikarágja: Köbi! Kösz, h felhívtad a figyelmemet az Égéstérben erre a cikksorra, amit most majd jól végigolv... (2014.01.06. 10:46) Ilyen állat nincs is!
  • mosön: Van itt még 1 gyártmány: www.dorado.com.tr/en/?page_id=107 (2013.12.30. 18:38) Titokban Peugeot-kat gyártott a Honda
  • Adam88: Nekem több Yamaha Jog om is volt, illetve van is. Szerintem semmi baj nincs a két ütemmel. Rendes... (2013.12.18. 20:34) Kettő vagy négy ütem?
  • póli: Huu.. hát itt csak úgy röpködnek a fordulatok/nyomatékok..biztos manapság azért gyártják-fejleszti... (2013.12.18. 20:22) Kettő vagy négy ütem?
  • Nigger bácsi: Ezért 120 papírt? Max 80-at.. De azt is csak foghúzósan... (2013.12.18. 20:19) Kettő vagy négy ütem?
  • Utolsó 20

Friss topikok

  • nikarágja: Köbi! Kösz, h felhívtad a figyelmemet az Égéstérben erre a cikksorra, amit most majd jól végigolv... (2014.01.06. 10:46) Ilyen állat nincs is!
  • mosön: Van itt még 1 gyártmány: www.dorado.com.tr/en/?page_id=107 (2013.12.30. 18:38) Titokban Peugeot-kat gyártott a Honda
  • Adam88: Nekem több Yamaha Jog om is volt, illetve van is. Szerintem semmi baj nincs a két ütemmel. Rendes... (2013.12.18. 20:34) Kettő vagy négy ütem?
  • románc cuvée: A 125-ös változatra szavaztam. Talán 11 Le, és valami 10.8 Nm, ami egy személynek kényelmes 70-80-... (2013.11.30. 18:21) Hoztál szivart?
  • Róbert Rakonczai: @xunilo: Ezzel vitatkoznék ugyanis szabályosan haladhat 2 segédmotoros egymás mellett egy sávban é... (2013.10.30. 13:23) Ideje megszívatni a robogósokat?

Ice, ice baby: robogó vagy hóeke?

2012.07.12. 12:09 kőbájker

gilera-ice-50.jpg

Nem próbáltam ki és nem én fotóztam, de érdemes beszélni róla: ez a Gilera Ice. A cég mindig is előkelő helyet foglalt el a robogógyártók között a legendás Runner sorozattal és az általam sosem tesztelt, de jó hírű, állítólag terepen is helytálló Typhoonal. És akkor még csak az ötvenesekről beszélünk. Sosem féltek kísérletezni, erre példa a DNA robogó-motor hibrid. Egy 250-es 180-as négyütemű DNA-t most buktam be, mert közben eladták.

DNA.jpg

Az Ice azonban új volt, élőben még sosem láttam. A dolog ott kezdődött, hogy elballagtam (természetesen motorral) a Baumaxba, hogy csavart vegyek az RX hátsó lámpájába. És ott állt egy ilyen furcsa vázú izé, a létező legdurungabb robogókerekekkel: csak tíz collosak, de igen ballonos, 130/90-es gumikkal.

Website Scooters 052.JPG

Rögtön megjött a gazdája is, illetve az apa ugrott ki a fia robogójával a fíling miatt, de ez már lényegtelen. Az érdekesség ott volt, hogy az ICE gyújtáskapcsolója éppen akkor bekrepált. Most írhatnék egy sztorit, hogyan kell robogót lopni, de nem tudok, mert a kulcs megvolt, az pedig kell a kormányzár miatt. Az első idom eltávolításával fértünk hozzá a gyújtáskapcsolóhoz.

Az első ötlet ilyenkor lehúzni a csokit és összezárni a kábeleket, de valójában egy biztosítórugó kihúzásával le lehet szedni a gyújtáskapcsoló hátulját, függetlenítve a zárszerkezet mechanikájától. Mivel a zárszerkezet adta meg magát, egy fordítás a kapcsolón, és máris életre kelt a digitális műszerfal. Én mentem a dolgomra tovább.

gileraICE.jpg

Az Ice különlegessége kétségkívül a váz, amely jóval merevebb, mint a hagyományos robogóké: a baromi vastag acélcső nem a taposó alatt megy, hanem nyílegyenesen fut a motorfelfüggesztéstől a váznyakig, a lábtartók pedig erre vannak rábiggyesztve. Ülés alatti idom nincs, ezt a részt szintén a váz anyagából képzeték ki, háromszöget alkotva, amely egészen bizarr külsőt kölcsönöz. Hátul egy szokatlanul hosszú rugóstag köti össze a váznyúlványt a blokkal.

150117432_small.jpg

A szokásos rakodóhelyek áldozatul esnek a dizájnnak, de szerintem az egyik legformásabb robogóról beszélünk, ami valószínűleg némi sportos képességeket is fel tud mutatni. Igaz a blokkja csak ötvenes, léghűtéses, de hagyni kellett valamit a tuningolóknak is. Azokból pedig van dögivel. Meglepő módon használt példány nálunk is akad, nem is túl drágán.

chezzmo_ice_1.jpg

komment

Címkék: színes gilera

süti beállítások módosítása