Hirdetés

image.jpeg

belsoseg feed

Nincs megjeleníthető elem

jajjdecsunya feed

Nincs megjeleníthető elem

racingdream feed

Nincs megjeleníthető elem

rallyedream feed

Nincs megjeleníthető elem

reklamarchivum feed

Nincs megjeleníthető elem

sebessegoltara feed

Nincs megjeleníthető elem

tcomment feed

Nincs megjeleníthető elem

Utolsó kommentek

  • nikarágja: Köbi! Kösz, h felhívtad a figyelmemet az Égéstérben erre a cikksorra, amit most majd jól végigolv... (2014.01.06. 10:46) Ilyen állat nincs is!
  • mosön: Van itt még 1 gyártmány: www.dorado.com.tr/en/?page_id=107 (2013.12.30. 18:38) Titokban Peugeot-kat gyártott a Honda
  • Adam88: Nekem több Yamaha Jog om is volt, illetve van is. Szerintem semmi baj nincs a két ütemmel. Rendes... (2013.12.18. 20:34) Kettő vagy négy ütem?
  • póli: Huu.. hát itt csak úgy röpködnek a fordulatok/nyomatékok..biztos manapság azért gyártják-fejleszti... (2013.12.18. 20:22) Kettő vagy négy ütem?
  • Nigger bácsi: Ezért 120 papírt? Max 80-at.. De azt is csak foghúzósan... (2013.12.18. 20:19) Kettő vagy négy ütem?
  • Utolsó 20

Friss topikok

  • nikarágja: Köbi! Kösz, h felhívtad a figyelmemet az Égéstérben erre a cikksorra, amit most majd jól végigolv... (2014.01.06. 10:46) Ilyen állat nincs is!
  • mosön: Van itt még 1 gyártmány: www.dorado.com.tr/en/?page_id=107 (2013.12.30. 18:38) Titokban Peugeot-kat gyártott a Honda
  • Adam88: Nekem több Yamaha Jog om is volt, illetve van is. Szerintem semmi baj nincs a két ütemmel. Rendes... (2013.12.18. 20:34) Kettő vagy négy ütem?
  • románc cuvée: A 125-ös változatra szavaztam. Talán 11 Le, és valami 10.8 Nm, ami egy személynek kényelmes 70-80-... (2013.11.30. 18:21) Hoztál szivart?
  • Róbert Rakonczai: @xunilo: Ezzel vitatkoznék ugyanis szabályosan haladhat 2 segédmotoros egymás mellett egy sávban é... (2013.10.30. 13:23) Ideje megszívatni a robogósokat?

De szeretnék postás lenni!

2012.05.22. 10:59 kőbájker

Mielőtt belekezdek a nekem tetszetős, de mások számára szörnyűnek mondható Liberty PTT taglalásába, le kell szögeznem valamit a múltkori, miért ne vegyél 20 ezerért robogót témájú posztommal kapcsolatban: 17 ezer. Ennyit kell fizetnem most a 20 ezres robogóra. Nem tudom hányszor volt szerelőnél eddig, ez most csak a legújabb tétel. Viszont állítólag marha jó, igaz, eddig is mindig ezt mondták.

Cserébe másik Jog sem akart elindulni. Hidegindítóztuk, rugdaltuk, gyertya ki, szikra van, mégse. Hétfőn reggel megjött a Norbi, mozdított egyet a gyertyapipán és pöcc-röff. Utálom a kétütemű fosokat! Persze a hátsó kerék defektes, amihez a kipufogót le kell szedni. A berúgó meg nem megy vissza, a rugó nyekkent meg talán, pediálisan kell visszahúzni. Önindító ebben nincs persze.

1.jpg

Közben készül a Fos. Karburátormembrám, komplett fék és komplett kábelezés van vissza. Persze Sámpi csütörtöktől nem ér rá az elektromos résszel foglalkozni, a kábelek most meg szanaszéjjel lógnak, a vázba kéne behúzni őket. A visszaszámláló 5 napon áll. Kötve hiszem, hogy kész lesz csütörtök előtt. Akkor majd szólok anyámnak, kösse be az elektromosságot. Vajon szétbasz-e az ideg?

9.jpg

A Liberty úgy jött a képbe, hogy Tibi, az én robogós becsületesnepperem röhögve hívott: valami olyat vettek most, ami marha jó. Megnéztem a honlapján: állat. Egy gyors posztnak jó lesz, mert tele vagyok melóval, ráadásul aktuális: kemény versenytárs a Winkler által felhozott témában.

Csakhogy ez nem ötvenes Liberty; nehéz lesz elintézni azzal, hogy rá van aggatva egy doboz meg egy csomagtartó.

10.jpg

Kezdődik a dolog azzal, hogy enyhe kisteherató flíing, ahogy ráülsz és ott meredezik előtted az orrtokmány. Az csomagtartó marha masszív, nem egy biciklis kosárka. Simán meg lehet emelni vele a gépet, ha éppen az a hobbid, hogy robogót emelgetsz az orránál fogva. Masszívan van rögzítve, és a a csövek is biztonságos vastagságúak. Jelzem: nem gyalogos és biciklisbarát, de gallytörőnek már megteszi.

7.jpg

Hátul nagy műanyag doboz kapott helyet, pizzabefogadó adottsággal: nem túl vastag falú, ezért nem nehéz, de elég masszív, megteszi. Lehet tehénkedni úgy, hogy a doboznak támaszkodsz és Honda Goldwingnek képzeled magad, de nekem ez nem volt bejövős.

3.jpg

A fejidom úgy néz ki, mint valami arcnélküli űrlény. 10-ből 9 szemlélődő bukólámpát sejt, de az nincs: a fényszóró retró stílusú és az orrcsomagtartó alól kandikál előre. Nem éppen ez a mai kanyarfényszórók koncepciója, a hagyományos Libertyhez képest hátrány, hogy nem fordul a kormánnyal a fény, de ez városi jármű, úgysem tép senki ilyennel éjjel a sötét országúton. Vagy ha mégis, sportmotoron érezheti magát: azon se lehet semmit látni a kanyarban.

8.jpg

A négyütemű blokk lomhának tűnik elsőre, igaz, másodikra is. Valószínűleg nem véletlen, tutira így van tervezve a variátor. A jó üzletmenet alapjának nem a ralizó alkalmazottak hulláinak gyűjtögetését tartjuk, így ez a jármű nem száguldozásra készült, hogy ne is vigye őket a kísértésbe. Ennek ellenére jól megy. Simán tartja az utazó hetvenet, akár nyolcvanat is. 

Az orrcsomagtartó kissé lengedezik a menetszélben. Mindez azonban nem befolyásolja a menetstabilitást: a lengés nem terjed át a futóműre, a kormányvégek semmi idegességet nem mutatnak.

5.jpg

A kanyarodás furcsa élmény, de megszokható, sőt. Hamar rájöttem, hogy a Liberty jól fordul, élvezetes menni vele. Nem jellemző rá a robogós billegés, simán döntögethető, persze nem fülig. És ehhez teljes mértékben partner a hajtómű, akkor is, ha inkább lomhul, mint gyorsul. A fene gondolná, de igazi mókamotor, méghozzá pakolható, praktikus mókamotor, el tudsz rajta vinni egy szétszerelt Simsont, vagy az orrán pár kisebb gyereket, ha utálod őket. Nekem egész jó lenne a MÉH-be szállítgatni a roncs robogóimat. Megbuggyantottam az orrát egy 25 kilós zsák csemperagasztóval és nem nagyon érezte meg.

6.jpg

Meglepő módon a macskakövek sem zavarják: az egyik legjobban macskakőtűrű robogó, amivel mostanában találkoztam. Nyilván számításba vettek mindenféle útviszonyt a tervezéskor, hiszen gáz lenne, ha összetörne rajta a láda sör. Van két különleges extra is: teherautó tolató hangjelzéséhez hasonló csipogás szól indexeléskor, és tényleg egész nagy_király_kamionos vagy rajta ülve. 

2.jpg

A másik a mechanikus rögzítőfék, ami egy rugalmas lemez, amivel meg lehet akasztani az első hátsó féket. Roppant primitív, de működik.

A teherhordó Liberty igen frankó haszonjármű, még szerszámokat cipelő melósoknak is megoldás a két kerékre váltáshoz. Kár, hogy nagyon ritka. Ha robogót keresnék, ilyet vennék, de lottóötös nincs, és momentán  jobban hiányzik egy olcsó 250-es négyütemű enduro.

Köszönet a Darázsgarázsnak, már megint.

19 komment

Címkék: jog yamaha liberty piaggio

süti beállítások módosítása