Hirdetés

image.jpeg

belsoseg feed

Nincs megjeleníthető elem

jajjdecsunya feed

Nincs megjeleníthető elem

racingdream feed

Nincs megjeleníthető elem

rallyedream feed

Nincs megjeleníthető elem

reklamarchivum feed

Nincs megjeleníthető elem

sebessegoltara feed

Nincs megjeleníthető elem

tcomment feed

Nincs megjeleníthető elem

Utolsó kommentek

  • nikarágja: Köbi! Kösz, h felhívtad a figyelmemet az Égéstérben erre a cikksorra, amit most majd jól végigolv... (2014.01.06. 10:46) Ilyen állat nincs is!
  • mosön: Van itt még 1 gyártmány: www.dorado.com.tr/en/?page_id=107 (2013.12.30. 18:38) Titokban Peugeot-kat gyártott a Honda
  • Adam88: Nekem több Yamaha Jog om is volt, illetve van is. Szerintem semmi baj nincs a két ütemmel. Rendes... (2013.12.18. 20:34) Kettő vagy négy ütem?
  • póli: Huu.. hát itt csak úgy röpködnek a fordulatok/nyomatékok..biztos manapság azért gyártják-fejleszti... (2013.12.18. 20:22) Kettő vagy négy ütem?
  • Nigger bácsi: Ezért 120 papírt? Max 80-at.. De azt is csak foghúzósan... (2013.12.18. 20:19) Kettő vagy négy ütem?
  • Utolsó 20

Friss topikok

  • nikarágja: Köbi! Kösz, h felhívtad a figyelmemet az Égéstérben erre a cikksorra, amit most majd jól végigolv... (2014.01.06. 10:46) Ilyen állat nincs is!
  • mosön: Van itt még 1 gyártmány: www.dorado.com.tr/en/?page_id=107 (2013.12.30. 18:38) Titokban Peugeot-kat gyártott a Honda
  • Adam88: Nekem több Yamaha Jog om is volt, illetve van is. Szerintem semmi baj nincs a két ütemmel. Rendes... (2013.12.18. 20:34) Kettő vagy négy ütem?
  • románc cuvée: A 125-ös változatra szavaztam. Talán 11 Le, és valami 10.8 Nm, ami egy személynek kényelmes 70-80-... (2013.11.30. 18:21) Hoztál szivart?
  • Róbert Rakonczai: @xunilo: Ezzel vitatkoznék ugyanis szabályosan haladhat 2 segédmotoros egymás mellett egy sávban é... (2013.10.30. 13:23) Ideje megszívatni a robogósokat?

Járműnek vicc, viccnek pedig gyenge

2015.02.04. 11:35 Zomborácz Iván



Emlékeznek még a Moveora? Már akkor elég szkeptikusak voltunk, egyszerűen nehéz volt elképzelni, hogy ebből valódi közlekedési eszköz lesz. Azóta sem nagyon hallottunk róla, sok ígéretesen és kevésbé ígéretesen – sőt, gyanúsan – induló projektből nem lett semmi, így ez is a süllyesztőben végezte.



Ahogyan a fent linkelt egyéb hazai terveknek, a Moveonak is volt történelmi előképe, mégpedig a Valmobile, ami az összecsukható kempingrobogók közül talán a leghíresebb. Bár a vendégizületes állatokhoz hasonlóan nyomorúságos benyomást kelt a szemlélőben, alaposan végiggondolt szerkezet volt. Meghajtásáról egy 50 köbcentis kétütemű blokk gondoskodott. A 2,8 lóerős teljesítménye ugyan (6900-as fordulaton!) nem görbítette meg a teret, de ennél több erő már életveszélyes lett volna a jelzés értékű futómű miatt

Az 56 km/h-s végsebesség hallatán nyugodtan röhögjünk hangosan, meglepő lenne, ha a felét biztonságosan elérte volna. Hajtása egyébként egy hagyományos robogó hajtás volt, a gázkar is standard módon a jobb kézre esett – nem is a műszaki tartalom volt az extra, hanem az összecsukhatóság. A hatvan másodperces csomagolás-nyitás persze vicc, a Moveo is elég macerásnak tűnt, ennél meg ez körberajzolható pontossággal elkövetett szemenszedett hazugság.



Na jó, nem is bírom tovább a mértéktartó ismertetést, kezdődjön a féktelen hahotázás! A korabeli prospektus szerint ideális KÉT SZEMÉLYNEK! Sőt vadászoknak is! Elképzelem, ahogy az arasznál kisebb rollerkerekek elakadnak minden kövön, biztosan nagyon praktikus terepen. Illetve 40-50 (más források szerint 60) kiló, ezért bőrönd formátumban sem lehet nagy öröm pakolászni.

A bicskán kívül kevés összecsukható dolog sikerül jól, na.

Címkék: retró robogó nyomorult összecsukható valmobile

süti beállítások módosítása