Tök véletlenül akadtam rá, mert szándékosan az ember nem keres bicikli-moped hibridet, hiszen nettó állatságnak tűnik.
A moped ugyebár az evolúció során úgy alakult ki, hogy fogták a biciklit és rámókoltak egy motort. Ez a motorkerékpározás és különösen a segédmotorok őse. A konstrukció a motorkerékpárok fejlődése ellenére kvázi mellékszálként fennmaradt.
Ma már csak egy-két gyár gyárt talán dörzshajtásos segédmotoros biciklit. Mindannyian emlékszünk a klasszikus Dongóra, amely nem olyan régen reinkarnálódott külön, biciklire szerelhető hajtómotor képében.
Mindez összegyúrva a motoped. Olyan találmány, amely nem segédmotoros kerékpár vagy motorkerékpár, hanem motorizált bicikli, de nem biciklire szerelt motor, hanem motoros biciklinek fejlesztett célbicikli, érted. Vagy nem érted, mert én se teljesen, azon kívül, hogy újabb trendi baromságról van szó.
Nem tudom, ez minek minősül(ne) hivatalosan, mert akár 150 köbcentis blokkal is lehet rendelni, ami aztán nem segédmotor. Azt sem tudom, mi értelme van azon kívül, hogy kétségkívül könnyebb konstrukció. Persze biztos jó móka, leszámítva, hogy a biciklizés és a motorozás lényegét is elveszi, de legalább bazidrága.
Hadd ne tetsszen egy ilyen konzervatív motorbuzinak, mint én, akinek a motorozás ez itt fent, nem a Critical Mass. Még akkor sem, ha műszakilag igencsak érdekes a dolog.
Persze valaha azon is röhögtünk, hogy minek tesznek a telefonba fényképezőt, ma meg már nem lehet nemfényképezős telefont kapni. Igaz, a motopeddel már nem lehet annyira megmenteni az esőerdőket, amíg nem lesz egy übertrendi elektromos verzió. Ami persze már itt kopogtat.
tcomment feed
Nincs megjeleníthető elem