Hirdetés

image.jpeg

belsoseg feed

Nincs megjeleníthető elem

jajjdecsunya feed

Nincs megjeleníthető elem

racingdream feed

Nincs megjeleníthető elem

rallyedream feed

Nincs megjeleníthető elem

reklamarchivum feed

Nincs megjeleníthető elem

sebessegoltara feed

Nincs megjeleníthető elem

tcomment feed

Nincs megjeleníthető elem

Utolsó kommentek

  • nikarágja: Köbi! Kösz, h felhívtad a figyelmemet az Égéstérben erre a cikksorra, amit most majd jól végigolv... (2014.01.06. 10:46) Ilyen állat nincs is!
  • mosön: Van itt még 1 gyártmány: www.dorado.com.tr/en/?page_id=107 (2013.12.30. 18:38) Titokban Peugeot-kat gyártott a Honda
  • Adam88: Nekem több Yamaha Jog om is volt, illetve van is. Szerintem semmi baj nincs a két ütemmel. Rendes... (2013.12.18. 20:34) Kettő vagy négy ütem?
  • póli: Huu.. hát itt csak úgy röpködnek a fordulatok/nyomatékok..biztos manapság azért gyártják-fejleszti... (2013.12.18. 20:22) Kettő vagy négy ütem?
  • Nigger bácsi: Ezért 120 papírt? Max 80-at.. De azt is csak foghúzósan... (2013.12.18. 20:19) Kettő vagy négy ütem?
  • Utolsó 20

Friss topikok

  • nikarágja: Köbi! Kösz, h felhívtad a figyelmemet az Égéstérben erre a cikksorra, amit most majd jól végigolv... (2014.01.06. 10:46) Ilyen állat nincs is!
  • mosön: Van itt még 1 gyártmány: www.dorado.com.tr/en/?page_id=107 (2013.12.30. 18:38) Titokban Peugeot-kat gyártott a Honda
  • Adam88: Nekem több Yamaha Jog om is volt, illetve van is. Szerintem semmi baj nincs a két ütemmel. Rendes... (2013.12.18. 20:34) Kettő vagy négy ütem?
  • románc cuvée: A 125-ös változatra szavaztam. Talán 11 Le, és valami 10.8 Nm, ami egy személynek kényelmes 70-80-... (2013.11.30. 18:21) Hoztál szivart?
  • Róbert Rakonczai: @xunilo: Ezzel vitatkoznék ugyanis szabályosan haladhat 2 segédmotoros egymás mellett egy sávban é... (2013.10.30. 13:23) Ideje megszívatni a robogósokat?

Motoped

2014.01.11. 16:09 kőbájker

motoped1.jpg

Tök véletlenül akadtam rá, mert szándékosan az ember nem keres bicikli-moped hibridet, hiszen nettó állatságnak tűnik.

motoped3.jpg

A moped ugyebár az evolúció során úgy alakult ki, hogy fogták a biciklit és rámókoltak egy motort. Ez a motorkerékpározás és különösen a segédmotorok őse. A konstrukció a motorkerékpárok fejlődése ellenére kvázi mellékszálként fennmaradt.

motoped5.jpg

Ma már csak egy-két gyár gyárt talán dörzshajtásos segédmotoros biciklit. Mindannyian emlékszünk a klasszikus Dongóra, amely nem olyan régen reinkarnálódott külön, biciklire szerelhető hajtómotor képében.

motoped4.jpg

Mindez összegyúrva a motoped. Olyan találmány, amely nem segédmotoros kerékpár vagy motorkerékpár, hanem motorizált bicikli, de nem biciklire szerelt motor, hanem motoros biciklinek fejlesztett célbicikli, érted. Vagy nem érted, mert én se teljesen, azon kívül, hogy újabb trendi baromságról van szó.

Nem tudom, ez minek minősül(ne) hivatalosan, mert akár 150 köbcentis blokkal is lehet rendelni, ami aztán nem segédmotor. Azt sem tudom, mi értelme van azon kívül, hogy kétségkívül könnyebb konstrukció. Persze biztos jó móka, leszámítva, hogy a biciklizés és a motorozás lényegét is elveszi, de legalább bazidrága.

Hadd ne tetsszen egy ilyen konzervatív motorbuzinak, mint én, akinek a motorozás ez itt fent, nem a Critical Mass. Még akkor sem, ha műszakilag igencsak érdekes a dolog.

Persze valaha azon is röhögtünk, hogy minek tesznek a telefonba fényképezőt, ma meg már nem lehet nemfényképezős telefont kapni. Igaz, a motopeddel már nem lehet annyira megmenteni az esőerdőket, amíg nem lesz egy übertrendi elektromos verzió. Ami persze már itt kopogtat. 

motoped2.jpg



komment

Címkék: kis színes motoped

süti beállítások módosítása