Hirdetés

image.jpeg

belsoseg feed

Nincs megjeleníthető elem

jajjdecsunya feed

Nincs megjeleníthető elem

racingdream feed

Nincs megjeleníthető elem

rallyedream feed

Nincs megjeleníthető elem

reklamarchivum feed

Nincs megjeleníthető elem

sebessegoltara feed

Nincs megjeleníthető elem

tcomment feed

Nincs megjeleníthető elem

Utolsó kommentek

  • nikarágja: Köbi! Kösz, h felhívtad a figyelmemet az Égéstérben erre a cikksorra, amit most majd jól végigolv... (2014.01.06. 10:46) Ilyen állat nincs is!
  • mosön: Van itt még 1 gyártmány: www.dorado.com.tr/en/?page_id=107 (2013.12.30. 18:38) Titokban Peugeot-kat gyártott a Honda
  • Adam88: Nekem több Yamaha Jog om is volt, illetve van is. Szerintem semmi baj nincs a két ütemmel. Rendes... (2013.12.18. 20:34) Kettő vagy négy ütem?
  • póli: Huu.. hát itt csak úgy röpködnek a fordulatok/nyomatékok..biztos manapság azért gyártják-fejleszti... (2013.12.18. 20:22) Kettő vagy négy ütem?
  • Nigger bácsi: Ezért 120 papírt? Max 80-at.. De azt is csak foghúzósan... (2013.12.18. 20:19) Kettő vagy négy ütem?
  • Utolsó 20

Friss topikok

  • nikarágja: Köbi! Kösz, h felhívtad a figyelmemet az Égéstérben erre a cikksorra, amit most majd jól végigolv... (2014.01.06. 10:46) Ilyen állat nincs is!
  • mosön: Van itt még 1 gyártmány: www.dorado.com.tr/en/?page_id=107 (2013.12.30. 18:38) Titokban Peugeot-kat gyártott a Honda
  • Adam88: Nekem több Yamaha Jog om is volt, illetve van is. Szerintem semmi baj nincs a két ütemmel. Rendes... (2013.12.18. 20:34) Kettő vagy négy ütem?
  • románc cuvée: A 125-ös változatra szavaztam. Talán 11 Le, és valami 10.8 Nm, ami egy személynek kényelmes 70-80-... (2013.11.30. 18:21) Hoztál szivart?
  • Róbert Rakonczai: @xunilo: Ezzel vitatkoznék ugyanis szabályosan haladhat 2 segédmotoros egymás mellett egy sávban é... (2013.10.30. 13:23) Ideje megszívatni a robogósokat?

Nem kifogástalan veterán jármű

2013.03.21. 17:07 kőbájker

A Darázsgarázsban gyakran összefutok érdekes arcokkal. Tibihez nem csak robogósok járnak (ennyiből kissé megtévesztő a Vespa-indentitás), hiszen ez rendes motorosbolt, így a robogóktól a japán sornégyeken és a veteránmotorokon át a Harley-ig terjed a skála a pofapartin. Így futottam össze Dáviddal, aki nem csak a Lidl létezik jeligére épp bevásárolt motoros cuccokból - az első motorjához. Ami még nem volt meg, éppen másnap szándékozott megvenni egy enyhén veterán példányt.

xs360.jpg

Nem beszéltem le a Yamaha XS 360-ről, mert gondoltam, szilárd elképzelése van ebben az irányban és valami megbecsült, eredeti állapotú, szép példányt talált. Később kiderült, hogy csak a büdzsé volt szűkös. A lényeg, hogy megkértem, mindenképp jelentkezzen, és küldött is egy kifogástalan beszámolót a vásárlásról, amit alant minimális szerkesztéssel közlök is.   

yamaha xs 360.jpg
                                                 Így néz ki egy vállalható XS 360


Csütörtökön este találkoztunk a Darázsgarázsban, akkor mondtad, hogy írjak, ha megvettem a motort. Szombaton elmentem érte, de kicsit kalandosra sikeredett ez a motorvásárlás.

Hihetetlen jó gép volt! Meglehetősen eklektikus, egyszerre szimbóluma az élni akarásnak és a népek közti barátságnak. Volt valaha egy Verhovina 3 tipusú varázslatos, pedálos, kontrás motorkerékpárom, amiben Riga 12 blokk volt. Az sehol nincs ehhez képest, semmilyen téren.

Szép volt a Yamaha, bordós-pirosas, látszott rajta a masszivitás, tartósság. Elég csak a hátsó lámpatartó konzolra gondolni, amivel sárba szorult Kamazokat lehetett volna kirángatni. Vagy a varázslatos, utánfutórol származó indexekre, amik korábban egy T-34 tank belső indikátorfényeiként üzemelhettek. A féklámpakapcsolók betegségére, illetve hiányára nem érdemes szót vesztegetni, ahogy a DDR - Ruhla feliratú lámpára sem, ami népeink (mit népeink, Népeink) közös útját világította meg anno egy csinos vörös traktoron.

A küzdést, élni akarást remekül jelezte az 1977-ben meg Hamamatsu egyik csarnokában beszerelt, valószínűleg elfekvő készletből származó karburator szívócsonk, ami csak kicsit volt repedezettebb a poros országút szélén pengő arany tallérokért szerelmet áruló hölgyek sarkainál.  A jobb hátsó teleszkópot összetartó - tökéletes méretű - AWAB bilincs, vagy a blokkot összetartó megszámlálhatatlan féle U.S.A. csavar, ami jelen esetben sajnos Újpesti Serbli Acélt jelent.

Ezektől az apróságoktól eltekintve semmi gond nem volt vele. Azt gondolhatod, hogy a 2014 augusztusáig érvényes műszaki vizsga talán kicsit elhomályosította a látásom, de nem. Habár elsőre beindult, járt, mozgott, gyorsult, lassult, de utána megállt, pöfögött, megállt. Majd nem indult be többé.

5 km kellett, majd a főtengely teljes megszorulásához meg 2 másodperc. Ezzel sikeresen porba döngölhette volna a japán megbízhatóság szobrát, ha nem a magyar trehányság szobráról lenne inkább szó. De nem adom fel, Két hét múlva is megyek elrontani egy motort, bár még nem néztem ki, melyiket.

A sztori meglepett, mert jobbra számítottam, de azért valljuk be: a hetvenes évek motorjai két kategóriába sorolhatók: van a kompletten betegágy, és a veterán kategória. A veteránt itt úgy kell értelmezni, hogy tip-top állapotban is szar, ezért inkább csak nézegetni érdemes. Egy XS 360 még nem az ismert és elismert japán technika: szerintem már 30 ezer km után felújítandó és nem csak gyűrűzéssel, a lengővilla rendes csapágyazás helyett esélyes, hogy gyárilag műanyagperselyes, a karburátormembrán biztosan kuka, lehet ebay-ezni, sorolhatnám még: ezeket vagy kijavították, vagy sem. Úgyhogy maradjunk a 80-as évek közepi megbízható típusoknál. 

Hogy robogóról is legyen szó, a történettől teljesen függetlenül, illusztrációnak a végére hadd álljon itt egy kép egy fillérekbe kerülő Motowell Magnet Sport hátsó kerékcsapágyról, amit sosem használtam fel, mert csak az anya volt lelazulva. 

Motowell csapágy.jpg

komment

Címkék: yamaha színes használtmotor

süti beállítások módosítása