Hirdetés

image.jpeg

belsoseg feed

Nincs megjeleníthető elem

jajjdecsunya feed

Nincs megjeleníthető elem

racingdream feed

Nincs megjeleníthető elem

rallyedream feed

Nincs megjeleníthető elem

reklamarchivum feed

Nincs megjeleníthető elem

sebessegoltara feed

Nincs megjeleníthető elem

tcomment feed

Nincs megjeleníthető elem

Utolsó kommentek

  • nikarágja: Köbi! Kösz, h felhívtad a figyelmemet az Égéstérben erre a cikksorra, amit most majd jól végigolv... (2014.01.06. 10:46) Ilyen állat nincs is!
  • mosön: Van itt még 1 gyártmány: www.dorado.com.tr/en/?page_id=107 (2013.12.30. 18:38) Titokban Peugeot-kat gyártott a Honda
  • Adam88: Nekem több Yamaha Jog om is volt, illetve van is. Szerintem semmi baj nincs a két ütemmel. Rendes... (2013.12.18. 20:34) Kettő vagy négy ütem?
  • póli: Huu.. hát itt csak úgy röpködnek a fordulatok/nyomatékok..biztos manapság azért gyártják-fejleszti... (2013.12.18. 20:22) Kettő vagy négy ütem?
  • Nigger bácsi: Ezért 120 papírt? Max 80-at.. De azt is csak foghúzósan... (2013.12.18. 20:19) Kettő vagy négy ütem?
  • Utolsó 20

Friss topikok

  • nikarágja: Köbi! Kösz, h felhívtad a figyelmemet az Égéstérben erre a cikksorra, amit most majd jól végigolv... (2014.01.06. 10:46) Ilyen állat nincs is!
  • mosön: Van itt még 1 gyártmány: www.dorado.com.tr/en/?page_id=107 (2013.12.30. 18:38) Titokban Peugeot-kat gyártott a Honda
  • Adam88: Nekem több Yamaha Jog om is volt, illetve van is. Szerintem semmi baj nincs a két ütemmel. Rendes... (2013.12.18. 20:34) Kettő vagy négy ütem?
  • románc cuvée: A 125-ös változatra szavaztam. Talán 11 Le, és valami 10.8 Nm, ami egy személynek kényelmes 70-80-... (2013.11.30. 18:21) Hoztál szivart?
  • Róbert Rakonczai: @xunilo: Ezzel vitatkoznék ugyanis szabályosan haladhat 2 segédmotoros egymás mellett egy sávban é... (2013.10.30. 13:23) Ideje megszívatni a robogósokat?

Mindig az autós a hibás?

2013.03.19. 12:42 kőbájker

Jön a tavasz: szándékosan feszegetem a közlekedésbiztonság témáját. Már csak azért is, mert van egy olyan közvélekedés, miszerint mindig az autós a köcsög.

"Előztem a a kocsisort, erre a buzi autós kikanyarodott balra."

"Szegény motoros ment a főúton, a skodás papa meg kikanyarodott elé."

Ezekből a sztorikból mindig kimarad egy-két apró nüansz, mondjuk, hogy 160-180-nal haladt a motoros a megengedett 90 helyett, vagy hasonlóan szabálytalanul és gyorshajtva előzött.

Ebben az országban nagyon nagy divat a szabályokat leszarni. Tény, hogy nagyon nagy disznóság az egyenes, alacsony forgalmú úton kint felejtett 30-as tábla, de azért sokan nem bírják ám felfogni, hogy a skodás papa bármilyen béna is, nem kell elvárni tőle a jövőbelátás képességet, sőt, beépített radar sincs a fejében, hogy tudja, a távolban levő (vagy akkor még nem levő) kis pont nem kilencvennel, hanem kétszer annyival érkezik.

Az autóknak meg van az úgynevezett holttere, ami azt is jelenti, hogy amikor jobbra-balra indexel és kanyarodik a prosztó, nem okvetlen látja, hogy éppen ész nélkül, túl nagy sebességgel előz egy motoros gyökér. Látni ugyanis - bármilyen hihetetlen is - nem látja sem tükörből sem, sem oldalra nézve. 

robogó baleset teszt.jpg

Egyáltalán nem akartam erről a témáról írni, mert volt már pár olcsó megoldás, amikor beembeddeltem egy balesetes videót. De ezt látni kell, és terjeszteni az igét: óvatosság, közlekedni ésszel kell! Ne arról beszélgessünk, hogy köcsögök az autósok; pontosabban ne az autósok legyenek köcsögök, mert nincsen detektoruk, amivel látják a beláthatatlanban is, mikor jön egy gyorshajtó. Arról beszéljünk inkább, hogy ne legyünk barom motorosok/robogósok. 

robogós hulla.jpg

Nem kötelező (virtuális) nyolcvannal cikázni a senkinek sem az autók között. Lehet lassan is kocsisorozni. A féket készenléti állapotba lehet helyezkedni a nyélgázazás helyett, amikor az országútra becsatlakozó kereszteződésben várakozikegy autó .

Az alábbi gyöngyszemet tök véletlenül találtam az indavideón, ez késztetett erre a posztra. Erre is azt mondjuk, hogy az autós a hülye? (Már persze azt leszámítva, hogy senki meg sem mozdul, hogy segítsen.)

Lehet elméleteket gyártani, hogy mi lehetett a hiba. Benézte? Elromlott a fék? Fennakadt a gáz? Pisilni kellett? Sietett haza a Barátok köztre? Nem figyelt oda, mert jelzett a faszbúk? Azt gondolta, még átcsusszan?

Igazából teljesen minden. Nincs más magyarázat, mint hogy az ilyen egy barom.

komment

Címkék: baleset színes

süti beállítások módosítása