Hirdetés

image.jpeg

belsoseg feed

Nincs megjeleníthető elem

jajjdecsunya feed

Nincs megjeleníthető elem

racingdream feed

Nincs megjeleníthető elem

rallyedream feed

Nincs megjeleníthető elem

reklamarchivum feed

Nincs megjeleníthető elem

sebessegoltara feed

Nincs megjeleníthető elem

tcomment feed

Nincs megjeleníthető elem

Utolsó kommentek

  • nikarágja: Köbi! Kösz, h felhívtad a figyelmemet az Égéstérben erre a cikksorra, amit most majd jól végigolv... (2014.01.06. 10:46) Ilyen állat nincs is!
  • mosön: Van itt még 1 gyártmány: www.dorado.com.tr/en/?page_id=107 (2013.12.30. 18:38) Titokban Peugeot-kat gyártott a Honda
  • Adam88: Nekem több Yamaha Jog om is volt, illetve van is. Szerintem semmi baj nincs a két ütemmel. Rendes... (2013.12.18. 20:34) Kettő vagy négy ütem?
  • póli: Huu.. hát itt csak úgy röpködnek a fordulatok/nyomatékok..biztos manapság azért gyártják-fejleszti... (2013.12.18. 20:22) Kettő vagy négy ütem?
  • Nigger bácsi: Ezért 120 papírt? Max 80-at.. De azt is csak foghúzósan... (2013.12.18. 20:19) Kettő vagy négy ütem?
  • Utolsó 20

Friss topikok

  • nikarágja: Köbi! Kösz, h felhívtad a figyelmemet az Égéstérben erre a cikksorra, amit most majd jól végigolv... (2014.01.06. 10:46) Ilyen állat nincs is!
  • mosön: Van itt még 1 gyártmány: www.dorado.com.tr/en/?page_id=107 (2013.12.30. 18:38) Titokban Peugeot-kat gyártott a Honda
  • Adam88: Nekem több Yamaha Jog om is volt, illetve van is. Szerintem semmi baj nincs a két ütemmel. Rendes... (2013.12.18. 20:34) Kettő vagy négy ütem?
  • románc cuvée: A 125-ös változatra szavaztam. Talán 11 Le, és valami 10.8 Nm, ami egy személynek kényelmes 70-80-... (2013.11.30. 18:21) Hoztál szivart?
  • Róbert Rakonczai: @xunilo: Ezzel vitatkoznék ugyanis szabályosan haladhat 2 segédmotoros egymás mellett egy sávban é... (2013.10.30. 13:23) Ideje megszívatni a robogósokat?

Tökorrú Jog

2012.08.16. 18:49 kőbájker

1.jpg

Hogy mi szüksége volt a Yamahának a Jog Aprióra a sima Jog mellé, az nem világos számomra. Látszólag tök ugyanaz, mint a mezei 3KJ, csak a prűd női cipő stílusúra ormótlanított orr, plusz az alapvetően - de nem látványosan - másképp kiképzett idomzat különbözteti meg.

9.jpg

Már rég ki akartam próbálni Angéláét, hiszen általa a szerkesztőségben is van egy, konkrétan kifogástalan, szinte új, de egyszerűbb volt kiugrani a Darászgarázsba, és ott turkálni az eladó robogók között. Eredetileg Thripiót, a valójában nem arany, hanem barackfagyi színű Vespát akartam elhozni, de Tibi eladta, így a Jog gigateszt mellett döntöttem, amelynek ez az első fele.

5.jpg

Pár éve csúcsfogás volt az Aprio, mert amikor a 3KJ jogok ára elkezdett vicces magasságokba kúszni, az Aprio nem követte azonnal, valószínűleg a furcsa formája miatt. Néha nagyon butának látom, néha egészen kis kompaktnak, de az orr dagadtdelfinfejével nem barátkoztam meg. Ma már az Aprio ára is magas, még ha nem is annyira túldimenzinált, mint a 3KJ Jogoké, vagy a Vinóé: ez nem lett kultuszmotor.

3.jpg

Hogy jön ide a Vino? Nem csak az elképzelt Jog-Vino rokonság érdekes, hanem az, hogy most jöttem rá: a Vino inkább az Aprio átöltöztetése, mint a sima Jogé. A váz formája azonos, szemre nem lehet megmondani a Jog, Aprio és Vino váza közötti különbséget, és lehet nincs is, de én már koppantam, amikor a 3KJ és a látszólag tök azonos utód, a 3YK váza közötti különbséggel úgy szembesültem, hogy nem voltak jók az idomok.

JOG ZR 3YK.jpg

Az idomzat inkább a Vinóéra emlékeztet, legalábbis szerkezetében, bár lehet a 3YK jog is ilyesmi, de nekem olyanom csak burkolat nélküliben volt.

2_1.jpg

Nem biztos, hogy tudsz követni - ami a lényeg: ezek idomzatilag már nem olyan könnyen szerelhetők, mint a klasszikus 3KJ. Isten ments, hogy rutin nélkül akksit kelljen cserélni: itt már sisaktartó alatt van, elöl, nagyjából a bokádnál.

Cserébe az olajtartály elköltözött innen a Vinóéhoz hasonló, normálisabb helyre: az ülés alatti idom végébe, ahol jóval kulturáltabban hozzá lehet férni. Az üzemanyagtartály maradt az ülés mögött, egyéb technikai különbség pedig a sima 3KJ Jog és az Aprio között nincs, hacsak nem számítjuk azt az extrát, hogy az Aprio a gyújtáskapcsolóval ki tudja nyitni a sisaktartót.

7.jpg

Van-e különbség menet közben? Majdnem semmi, de ez több beállítás függvénye is, például a variátoré. Ez az Aprio alulról igen vehemensen indul, de a vége "csak majdnem" 60: egy kövér hajszálnyival alatta áll meg a mutató. Más kérdés, hogy ennél gyorsabban ne akarjunk menni robogóval, és a 3KJ se tud többet. Dinamikában ez az Aprio valamiért sokkal jobb, és szerintem a menetteljesítményei éppen tökéletesek, vagyis azt akarom kinyögni, hogy tök jól megy.

4.jpg

A fékeknél láttam már jobbat is. Tipikus használt Jog fék: nyekereg, nem fog és ragadós. Ezt azonban nem tudom be hibának, mert arra tippelek: ez a motorka nemrég jött konténerből, japánból, így jó ideje nem használták. Egyszerűen ki kell cserélni a két dob betétjeit, megzsírozni a tengelyeket és tökéletes lesz. Soha nem lesz olyan jó, mint egy új Piaggio Zip dobfékei, de nem is egy árkategóriáról és évjáratról beszélünk.

8.jpg

Az Aprio felépítésben egy alapvető különbség van a Vinóhoz képest: az első futómű, és ez sajnos rossz hír: meg kell elégednünk a hagyományos 3KJ futóművel. Ez nagy gondot nem jelent, a macskakőről meg annyira nem akartam beszélni, hogy nem is mentem volna arra, de így sikerült. Túlélése a következőképpen történik: visszaveszünk a sebességből 20-30-ra és kapaszkodunk, miközben buzgón reménykedünk, hogy nem repednek meg az idomok a rögzítési pontoknál.

2.jpg

Jópofa kis gép, aki a sima Jogot kedveli, ezt is fogja. Nem utolsó szempont, hogy ebből könnyebb kifogni ép példányokat.

komment

Címkék: jog yamaha

süti beállítások módosítása