Hirdetés

image.jpeg

belsoseg feed

Nincs megjeleníthető elem

jajjdecsunya feed

Nincs megjeleníthető elem

racingdream feed

Nincs megjeleníthető elem

rallyedream feed

Nincs megjeleníthető elem

reklamarchivum feed

Nincs megjeleníthető elem

sebessegoltara feed

Nincs megjeleníthető elem

tcomment feed

Nincs megjeleníthető elem

Utolsó kommentek

  • nikarágja: Köbi! Kösz, h felhívtad a figyelmemet az Égéstérben erre a cikksorra, amit most majd jól végigolv... (2014.01.06. 10:46) Ilyen állat nincs is!
  • mosön: Van itt még 1 gyártmány: www.dorado.com.tr/en/?page_id=107 (2013.12.30. 18:38) Titokban Peugeot-kat gyártott a Honda
  • Adam88: Nekem több Yamaha Jog om is volt, illetve van is. Szerintem semmi baj nincs a két ütemmel. Rendes... (2013.12.18. 20:34) Kettő vagy négy ütem?
  • póli: Huu.. hát itt csak úgy röpködnek a fordulatok/nyomatékok..biztos manapság azért gyártják-fejleszti... (2013.12.18. 20:22) Kettő vagy négy ütem?
  • Nigger bácsi: Ezért 120 papírt? Max 80-at.. De azt is csak foghúzósan... (2013.12.18. 20:19) Kettő vagy négy ütem?
  • Utolsó 20

Friss topikok

  • nikarágja: Köbi! Kösz, h felhívtad a figyelmemet az Égéstérben erre a cikksorra, amit most majd jól végigolv... (2014.01.06. 10:46) Ilyen állat nincs is!
  • mosön: Van itt még 1 gyártmány: www.dorado.com.tr/en/?page_id=107 (2013.12.30. 18:38) Titokban Peugeot-kat gyártott a Honda
  • Adam88: Nekem több Yamaha Jog om is volt, illetve van is. Szerintem semmi baj nincs a két ütemmel. Rendes... (2013.12.18. 20:34) Kettő vagy négy ütem?
  • románc cuvée: A 125-ös változatra szavaztam. Talán 11 Le, és valami 10.8 Nm, ami egy személynek kényelmes 70-80-... (2013.11.30. 18:21) Hoztál szivart?
  • Róbert Rakonczai: @xunilo: Ezzel vitatkoznék ugyanis szabályosan haladhat 2 segédmotoros egymás mellett egy sávban é... (2013.10.30. 13:23) Ideje megszívatni a robogósokat?

Megöltem a Vinót

2012.06.27. 23:24 kőbájker

1.jpg

Volt már kabaréjellegű szerelgetős kalandunk Winklerrel nem egyszer, de úgy néz ki, lesz is. Éppen a TC szerkesztőségben jártam, munkaidő vége felé, tesztmotorral. Pont akkor jött kifelé, mondtam neki, hogy próbálja ki ezt a csodálatos járművet. Így cseréltünk, én mentem a Vinóval, ő elment előre, hogy ne kelljen Vino-sebességgel totyogni. Ismét meglepődve állapítottam meg, hogy robogó létére a Vino micsoda kellemes jószág, de az elégedettségem kissé alábbhagyott, amikor az Árpád híd felhajtóján elkezdett krákogni és prüszkölni alattam. Talán érezte a robogók iránt ébredező szenvedélyes gyűlöletem bimbózó szikráit.

2.jpg

Azt hittem, kifogyott a benzin, megálltam, hogy lecsekkoljam, de éppen tele volt. A Jog-tanksapkákkal mindig szenvedek, így alig bírtam visszatenni, és azt nem tudtam, hogy amikor végre sikerült, akkor is rosszul.

Elértem végül a József Attila színházhoz, ott visszacseréltük, ment mindenki isten hírével, és mindketten reménykedtünk, hogy a Vino csak engem utál. De nem.

Mivel a parajelenség megmaradt, Winkler hétvégén áthozta, hogy megjavítsuk. Van jobb dolog az életben, mint a Vino idomzatát szétszedni, pl. a steak-evés, vagy a megnyomni a gombot a zúzdában. Nehezen akar szétjönni, de legalább a használat során a rezgésektől és az útviszonyoktól berepedt fül esetleg le is törik, mint most is.

5.jpg

Persze hogy levegyük az idomokat, ahhoz előbb le kell venni a tanksapkát, amely az én áldásos tevékenységemnek hála, nem jött le, hiába nyitottuk kulccsal. A bravúrt úgy sikerült véghezvinnem, hogy amikor még az Árpád-hídon a tanksapkát végre bepattintottam a helyére, nem vettem észre, hogy a jelöléshez képest 90 fokkal el van fordulva. Ennek következtében úgynevezett barmolásos módszerrel vissza kellett forgatni a helyes pozícióba különböző, erre teljesen alkalmatlan fogók segítségével. Így végre lejött az idomzat is, és közben senki sem sérült meg különösebben, bár én reménykedtem a tanksapka-tervezők anyjának combnyaktörésében.

4.jpg

A hiba okára az első tipp a vákuumos benzincsap volt. Ez egy membrános cucc, amire jön egy vákuumcső a szívócsonkból. Ha a szívócsonk szív, a membrán átengedi a benzint, amelynek csöve pont a vákuumcső fölött van. Hogyan próbálja ki az agykombájn? Leszereltem a csapot, lehúztam a kimenő benzincsövet és a vákuumcsövet, majd megszívtam szájjal a vákuumot úgy, hogy a benzincsonk pont a pofámba eresztette benzint.

Utána rájöttem, hogy elég lett volna a helyén hagyni, leszedni a kimenő benzincsövet és rárúgni egyet a motorra, vagy önindítózni.

12.jpg

Mivel ez megvolt, nekiálltunk leszedni a karbit, hátha eldugult. A legegyszerűbb a szívócsonknál lecsavarozni, felfordítani, majd leszedni az úszóházat.

10.jpg

Itt vigyázni kell, hogy ne szakítsuk el a tömítést. Az úszóház kétségbeejtően tiszta volt, de azért kiszedtem a fúvókákat és kifújkodtam őket, hátha.

11.jpg

Utána összeraktuk, próbakör, és megnyugodva konstatáltuk, hogy semmivel sem lett jobb. Eleve gyújtáshibára gyanakodtam, a prüszkölés miatt pont nem az van, hogy nem kap benzint, hanem nem kap szikrát és néha utánagyújt a kipufogóban levő, elégetlen gáznak. De a Winkler azt mondta, a gyertya még tök új, alig ment vele.

13.jpg

Célszerű lett volna kivenni a gyertyát és beletenni a Jogét, kipróbálásra. Csakhogy a gyertyakulcs természetesen nem fér oda, legalábbis a dugókulcs hajtója már nem. Meg lehetne fogni 24-es villáskulccsal, de nekem 22-ig van.

6.jpg

Ekkor az az ötletem támadt, hogy inkább vigyük ki Zolihoz és megcsinálja. Így is lett, sima gyertyacserével megoldódott a gond. Közben az is kiderült, hogy a előző gyertyacsere 2-3 éve volt, és van benne vagy 3000 kilométer. Így teljesen elképzelhető, hogy kakukk lett neki, ez azért két ütem, ami nyűgös dolog.

Hogy a pár óra felesleges szívást tetézzük, az olajtartály fedelét azóta se találjuk.

komment

Címkék: yamaha vino

süti beállítások módosítása