Hirdetés

image.jpeg

belsoseg feed

Nincs megjeleníthető elem

jajjdecsunya feed

Nincs megjeleníthető elem

racingdream feed

Nincs megjeleníthető elem

rallyedream feed

Nincs megjeleníthető elem

reklamarchivum feed

Nincs megjeleníthető elem

sebessegoltara feed

Nincs megjeleníthető elem

tcomment feed

Nincs megjeleníthető elem

Utolsó kommentek

  • nikarágja: Köbi! Kösz, h felhívtad a figyelmemet az Égéstérben erre a cikksorra, amit most majd jól végigolv... (2014.01.06. 10:46) Ilyen állat nincs is!
  • mosön: Van itt még 1 gyártmány: www.dorado.com.tr/en/?page_id=107 (2013.12.30. 18:38) Titokban Peugeot-kat gyártott a Honda
  • Adam88: Nekem több Yamaha Jog om is volt, illetve van is. Szerintem semmi baj nincs a két ütemmel. Rendes... (2013.12.18. 20:34) Kettő vagy négy ütem?
  • póli: Huu.. hát itt csak úgy röpködnek a fordulatok/nyomatékok..biztos manapság azért gyártják-fejleszti... (2013.12.18. 20:22) Kettő vagy négy ütem?
  • Nigger bácsi: Ezért 120 papírt? Max 80-at.. De azt is csak foghúzósan... (2013.12.18. 20:19) Kettő vagy négy ütem?
  • Utolsó 20

Friss topikok

  • nikarágja: Köbi! Kösz, h felhívtad a figyelmemet az Égéstérben erre a cikksorra, amit most majd jól végigolv... (2014.01.06. 10:46) Ilyen állat nincs is!
  • mosön: Van itt még 1 gyártmány: www.dorado.com.tr/en/?page_id=107 (2013.12.30. 18:38) Titokban Peugeot-kat gyártott a Honda
  • Adam88: Nekem több Yamaha Jog om is volt, illetve van is. Szerintem semmi baj nincs a két ütemmel. Rendes... (2013.12.18. 20:34) Kettő vagy négy ütem?
  • románc cuvée: A 125-ös változatra szavaztam. Talán 11 Le, és valami 10.8 Nm, ami egy személynek kényelmes 70-80-... (2013.11.30. 18:21) Hoztál szivart?
  • Róbert Rakonczai: @xunilo: Ezzel vitatkoznék ugyanis szabályosan haladhat 2 segédmotoros egymás mellett egy sávban é... (2013.10.30. 13:23) Ideje megszívatni a robogósokat?

Fénysebesség robogóval

2011.12.18. 18:03 kőbájker

Kevés annál paradoxabb dolgot tudok elképzelni, mint a gyorsulási robogó. Alapvetően segédmotorról beszélünk, amelynél csak a hülyegyerekek képesek ráizgulni az elérhető 80 km/órás végsebességre (amely valójában csak 68).

Mégis léteznek gyorsulásra átépített robogók, csakúgy, mint a múltkor tárgyalt versenygép. Ennek két oka is lehet, melyből az egyik a szokásos low-cost jelleg. A másik, hogy a variátoros hajtásnak tagadhatatlan előnyei vannak: nem kell váltani, gyorsan veszi a lapot.

Mindannyian láttunk már zöldnél kilövő széria robogókat. 40 km/óráig tagadhatatlan az előnyük, még akkor is, ha az főleg abból fakad, hogy bináris üzemmódban működnek, és ez ilyenkor a nyélgáz állapota. Van robogós, aki nem nyélgázon indul? Néha még úgy érzem, pár sérült meg is akarja mutatni, hogy ő most aztán odaver a literes sportmotornak.

Japán, Fülöp-szigetek és hasonló egzotikus országok számunka felfoghatatlan kismotoros kultúrával rendelkeznek, és az elmebeteg tuningoláson felül is számtalan hülyeséggel szórakoztatják magukat. Ilyen a robogós gyorsulás, amiben Európa is elég erős még ha nem is hallunk róla. Persze csak 150 vagy 200 méteren megy, hiszen a szokásos negyedmérföldön már kifulladna a technika.

Semmiféle hivatalos oldalt nem találtam persze, így nem merném kijelenteni, hogy mik a szabályok, vagy hogy vannak-e egyáltalán. Mindenesetre léteznek géposztályok (50, 70, 90 stb.) és a mókát az ötvenes, szériakülsejűtől a dragsterré épített, kitámasztós géppel űzik.

Nyilván mindenkit az érdekel, hogy mit mennek a libakergetők: természetesen egy 180-as kétütemű más dimenziókban mozog, mint az ötvenesek. Előbbiek 5-6 másodperc alatt tudják a 150 métert és a végsebesség 160-170 is lehet, míg a 80-90-esek akár 130-at is mehetnek. Természetesen sehova se írják oda értelmesen a műszaki adatokat: találd ki a képről, melyikben mekkora blokk van.

Lehet, a jövő évi Totalcar gyorsulásra építek egyet – ha nyerek a lottón. 

11 komment

Címkék: drag

süti beállítások módosítása