Hirdetés

image.jpeg

belsoseg feed

Nincs megjeleníthető elem

jajjdecsunya feed

Nincs megjeleníthető elem

racingdream feed

Nincs megjeleníthető elem

rallyedream feed

Nincs megjeleníthető elem

reklamarchivum feed

Nincs megjeleníthető elem

sebessegoltara feed

Nincs megjeleníthető elem

tcomment feed

Nincs megjeleníthető elem

Utolsó kommentek

  • nikarágja: Köbi! Kösz, h felhívtad a figyelmemet az Égéstérben erre a cikksorra, amit most majd jól végigolv... (2014.01.06. 10:46) Ilyen állat nincs is!
  • mosön: Van itt még 1 gyártmány: www.dorado.com.tr/en/?page_id=107 (2013.12.30. 18:38) Titokban Peugeot-kat gyártott a Honda
  • Adam88: Nekem több Yamaha Jog om is volt, illetve van is. Szerintem semmi baj nincs a két ütemmel. Rendes... (2013.12.18. 20:34) Kettő vagy négy ütem?
  • póli: Huu.. hát itt csak úgy röpködnek a fordulatok/nyomatékok..biztos manapság azért gyártják-fejleszti... (2013.12.18. 20:22) Kettő vagy négy ütem?
  • Nigger bácsi: Ezért 120 papírt? Max 80-at.. De azt is csak foghúzósan... (2013.12.18. 20:19) Kettő vagy négy ütem?
  • Utolsó 20

Friss topikok

  • nikarágja: Köbi! Kösz, h felhívtad a figyelmemet az Égéstérben erre a cikksorra, amit most majd jól végigolv... (2014.01.06. 10:46) Ilyen állat nincs is!
  • mosön: Van itt még 1 gyártmány: www.dorado.com.tr/en/?page_id=107 (2013.12.30. 18:38) Titokban Peugeot-kat gyártott a Honda
  • Adam88: Nekem több Yamaha Jog om is volt, illetve van is. Szerintem semmi baj nincs a két ütemmel. Rendes... (2013.12.18. 20:34) Kettő vagy négy ütem?
  • románc cuvée: A 125-ös változatra szavaztam. Talán 11 Le, és valami 10.8 Nm, ami egy személynek kényelmes 70-80-... (2013.11.30. 18:21) Hoztál szivart?
  • Róbert Rakonczai: @xunilo: Ezzel vitatkoznék ugyanis szabályosan haladhat 2 segédmotoros egymás mellett egy sávban é... (2013.10.30. 13:23) Ideje megszívatni a robogósokat?

Vespával a világ körül!

2011.11.24. 16:50 kőbájker

Sean Jordan az a típusú nemnormális ember, akit mindnyájan irigylünk. Ő is világkörüli útra ment, mint Kunio, és ebben is van magyar vonatkozás. Igaz, ez ma már nem olyan nagy ügy, csakhogy a 33 éves fiatalember egy Vespával indult neki, ami azért elég távol esik a túrázásra tervezett járművek műfajától.

Sean 33 éves, kanadai srác, de ami a történetet még érdekesebbé teszi, hogy 8 éve Budapesten él, így innen is indult a projekt. Az európai kultúra egyik mérföldkövének tartja a Vespát, már több is volt neki. A mostani, PX 200-as Vespáját Németországban vásárolta, majd zöldről átfényeztette vajszínűvé.

Amikor eldöntötte, hogy világ körüli útra megy, kézenfekvő volt, hogy a Vespával teszi meg. Ennek több oka is volt: egyrészt a Vespát igen kényelmesnek tartja hosszabb távra is, a 200-as blokk végül is elég erős, másrészt egy Vespán kevés dolog tud elromlani. Természetesen azért az utat úgy tervezte meg, hogy ne nagyon kelljen terepezni.

A legnagyobb előnye mégis az, hogy bárhol járt, az emberek csodájára jártak, hogy egy Vespával teszi meg az utat. Nyilván nagyobb teljesítmény ez így, mint egy GS BMW-vel, mint ahogy a Mopedrally se olyan nagy cucc endúróval: a merészség az elvileg alkalmatlan eszköz használatában van.


Furcsa hangok a blokkból

A PX utazója szélcsendben, sík terepen elérte a 104 km/órát, GPS-el mérve. Sean teljesen saját pénzből finanszírozta az utat, tök egyedül tette meg, de interneten és telefonon tudott technikai segítséget kérni egy havertől, akinek elmondása szerint sok sörrel tartozik.

Az út 2010 júniusában indult Budapestről, és 2011 december 3-án ér véget Budapesten. Aki gurulna vele az utolsó kilométereken, az szombaton 14:30-kor tud csatlakozni hozzá a Szarvas térnél, hogy 14:50-től együtt menjetek az Alagút-Lánchíd-József Attila-Bajcsy-Podmanickzy-Jókai-Ó utca útvonalon az O Bárba. 

15 komment · 1 trackback

Címkék: vespa

süti beállítások módosítása