Hirdetés

image.jpeg

belsoseg feed

Nincs megjeleníthető elem

jajjdecsunya feed

Nincs megjeleníthető elem

racingdream feed

Nincs megjeleníthető elem

rallyedream feed

Nincs megjeleníthető elem

reklamarchivum feed

Nincs megjeleníthető elem

sebessegoltara feed

Nincs megjeleníthető elem

tcomment feed

Nincs megjeleníthető elem

Utolsó kommentek

  • nikarágja: Köbi! Kösz, h felhívtad a figyelmemet az Égéstérben erre a cikksorra, amit most majd jól végigolv... (2014.01.06. 10:46) Ilyen állat nincs is!
  • mosön: Van itt még 1 gyártmány: www.dorado.com.tr/en/?page_id=107 (2013.12.30. 18:38) Titokban Peugeot-kat gyártott a Honda
  • Adam88: Nekem több Yamaha Jog om is volt, illetve van is. Szerintem semmi baj nincs a két ütemmel. Rendes... (2013.12.18. 20:34) Kettő vagy négy ütem?
  • póli: Huu.. hát itt csak úgy röpködnek a fordulatok/nyomatékok..biztos manapság azért gyártják-fejleszti... (2013.12.18. 20:22) Kettő vagy négy ütem?
  • Nigger bácsi: Ezért 120 papírt? Max 80-at.. De azt is csak foghúzósan... (2013.12.18. 20:19) Kettő vagy négy ütem?
  • Utolsó 20

Friss topikok

  • nikarágja: Köbi! Kösz, h felhívtad a figyelmemet az Égéstérben erre a cikksorra, amit most majd jól végigolv... (2014.01.06. 10:46) Ilyen állat nincs is!
  • mosön: Van itt még 1 gyártmány: www.dorado.com.tr/en/?page_id=107 (2013.12.30. 18:38) Titokban Peugeot-kat gyártott a Honda
  • Adam88: Nekem több Yamaha Jog om is volt, illetve van is. Szerintem semmi baj nincs a két ütemmel. Rendes... (2013.12.18. 20:34) Kettő vagy négy ütem?
  • románc cuvée: A 125-ös változatra szavaztam. Talán 11 Le, és valami 10.8 Nm, ami egy személynek kényelmes 70-80-... (2013.11.30. 18:21) Hoztál szivart?
  • Róbert Rakonczai: @xunilo: Ezzel vitatkoznék ugyanis szabályosan haladhat 2 segédmotoros egymás mellett egy sávban é... (2013.10.30. 13:23) Ideje megszívatni a robogósokat?

Robogó, ingyen van

2011.08.18. 19:27 kőbájker

Kaptam egy olvasói levelet Benedektől, megtetszett, így kábé változtatás nélkül le is közlöm. Pedig csak egy képet küldött.

Két éve kezdtem robogózni, 30 évesen. Javában le volt zárva a Margit híd, Budán folyamatos volt a dugó. Ha megrajzoltunk egy útvonalat, a dugók egyik végén laktam én, a másik végén meg a munkahelyem volt. Szóval vagy álltam egy órát, vagy kerültem a hegyen keresztül, ami időben és benzinben is ugyanannyi, de legalább haladtam közben. Harmadik lehetőségként vettem egy robogót. Igazából nem vettem, hanem örököltem: egy külföldre költözött haveromtól. 50-es Scarabeo, megsárgultfehér színben.

2008-ban egész patent volt, két ülés volt rajta, meg egy doboz is. Ezek szakadtak le először, amikor a Budaörsi úton reggel 7-kor egy munkaképesre rumozott építési vállalkozó felkent a Kiája oldalára. Elfogyott a buszsáv, ő meg nem nézett, hanem jött. Utána már nézett (nagyot), meg sűrűn bocsánatot kért. A visszapillantó tükrömet megtartotta, utólag rekonstruálva a platóján landolt.

Volt, hogy egy másik robogós nem adta meg az elsőbbséget a néhai Moszkva téren. Meg olyan is, hogy egy meredek murvás úton azt hittem, úgy fog tapadni, mint egy Lancer EVO, ami részint igaz volt, csak a kilinccsel előre kanyarodás robogón nem adja ki sehogy se. Leamortizáltam, na. De ahogy a művelt amerikai mondja: kizárt, hogy duct tape-pel ne lehetne megjavítani valamit. 

A Scarabeo elpusztíthatatlan. Nem volt szándékos, de én próbáltam. Az első ősz végén hamar leesett az hó, én meg hagytam a szabad ég alatt, ahová leállítottam. Gondoltam, ha jobb lesz az idő, átviszem a garázsba. De az 20 kilométerrel arrébb volt, nekem meg nem jött meg a kedvem az odafagyáshoz, jégen felboruláshoz. 5 hónapot lehúzott egy könyvtár oldalához láncolva, a szabadban. Márciusban meghúztam a szívatót, rúgtam rajta hármat és ment. Egy év múlva fűtött garázsban telelt, de ugyanúgy három rúgással indult, mint egy évvel korábban. 


Aprilia Scarabeo 50

Gombnyomással is indulna, ha vennék bele egy új akkut, de a rugdosás nekem jobban illik hozzá. 75-öt is tudna menni, így fojtás nélkül, de csak 60-at tud, mert önmagát fojtja a kipufogóján keresztül. Lerakódott benne minden trutyi, kipiszkálni nem lehet. A csere 20 lenne, annyit meg minek költsek rá, ha a budapesti robogók többségénél nem vagyok lassabb. Fogyaszt 3 litert, vagy nem tudom, mert az üzemanyag-szint jelző nem működik, ahogy a kliométerszámláló és a sebességmérő sem. Az olaj és az index villog, ha kell, más meg úgyse lényeges. 

3 év alatt megtettem vele kb. 10 ezer kilométert. Ebből kb. 20-at az arcomon, ahogy Jeremy Clarkson mondta. Általában elsőre indul és megy - nem folyik, nem csattog, nem hangos, nem tahó. Csak látszik rajta, hogy jármű. Amíg ki nem fogy a benzin. Ha meg kifogy, könnyű tolni. Én csak tudom, egyszer 9 kilométeres tapasztalat volt az egyes úton. 

Ér vagy 30 ezret. Ennyit spórolok vele benzinen és időben. És még élvezem is. Ingyen van.

 

69 komment

Címkék: aprilia scarabeo

süti beállítások módosítása