Hirdetés

image.jpeg

belsoseg feed

Nincs megjeleníthető elem

jajjdecsunya feed

Nincs megjeleníthető elem

racingdream feed

Nincs megjeleníthető elem

rallyedream feed

Nincs megjeleníthető elem

reklamarchivum feed

Nincs megjeleníthető elem

sebessegoltara feed

Nincs megjeleníthető elem

tcomment feed

Nincs megjeleníthető elem

Utolsó kommentek

  • nikarágja: Köbi! Kösz, h felhívtad a figyelmemet az Égéstérben erre a cikksorra, amit most majd jól végigolv... (2014.01.06. 10:46) Ilyen állat nincs is!
  • mosön: Van itt még 1 gyártmány: www.dorado.com.tr/en/?page_id=107 (2013.12.30. 18:38) Titokban Peugeot-kat gyártott a Honda
  • Adam88: Nekem több Yamaha Jog om is volt, illetve van is. Szerintem semmi baj nincs a két ütemmel. Rendes... (2013.12.18. 20:34) Kettő vagy négy ütem?
  • póli: Huu.. hát itt csak úgy röpködnek a fordulatok/nyomatékok..biztos manapság azért gyártják-fejleszti... (2013.12.18. 20:22) Kettő vagy négy ütem?
  • Nigger bácsi: Ezért 120 papírt? Max 80-at.. De azt is csak foghúzósan... (2013.12.18. 20:19) Kettő vagy négy ütem?
  • Utolsó 20

Friss topikok

  • nikarágja: Köbi! Kösz, h felhívtad a figyelmemet az Égéstérben erre a cikksorra, amit most majd jól végigolv... (2014.01.06. 10:46) Ilyen állat nincs is!
  • mosön: Van itt még 1 gyártmány: www.dorado.com.tr/en/?page_id=107 (2013.12.30. 18:38) Titokban Peugeot-kat gyártott a Honda
  • Adam88: Nekem több Yamaha Jog om is volt, illetve van is. Szerintem semmi baj nincs a két ütemmel. Rendes... (2013.12.18. 20:34) Kettő vagy négy ütem?
  • románc cuvée: A 125-ös változatra szavaztam. Talán 11 Le, és valami 10.8 Nm, ami egy személynek kényelmes 70-80-... (2013.11.30. 18:21) Hoztál szivart?
  • Róbert Rakonczai: @xunilo: Ezzel vitatkoznék ugyanis szabályosan haladhat 2 segédmotoros egymás mellett egy sávban é... (2013.10.30. 13:23) Ideje megszívatni a robogósokat?

Gilera DNA 50

2014.04.07. 13:28 kőbájker

dna 1.jpg
Iszonyatos robogó-sportmotor hibrid – vajon tényleg odaadtuk volna a bal herénket érte 14 évesen?

Nem tudom azt mondani, hogy nem néz ki jól, mert jól néz ki. Elképesztő ügyesen oldották meg a mezei Piaggio robogóblokk beültetését egy deltaboxhoz hasonló vázba. A tank persze csak áltank: sisaktartó lakik alatta.

dna 7.jpg

A 14 colos kerekek jóval nagyobbak, mint egy normális robogón, de nem nagykerekű robogónak néz ki, hanem összenyomott sportmotornak. Vagy gyerekmotornak. 14 évesen egy ilyenért bárkit megöltünk volna, de akkor még nem létezett ez a koncepció. Ma meg már nem létezik, amin nagyon csodálkozom, mert tuti siker lenne: szép lassan mindenki megbuzul ugyanis, nem akarnak váltogatni a népek, csak menjen magától, mint az automata X6-os BMW.

dna 8.jpg

Szóval a dizájn 14 éves fejjel atom, de felnőttként is jó néz ki, mondjuk egy kezdő csajnak. Ezzel ugyanis lehet motorozni. Gondoltam, hogy esetleg szar lesz, de nem az, nagyon nem: messze jobb mint bármilyen rendes robogó. Alapvetően bennem van a hiba, hogy nem vagyok 20-30 centivel alacsonyabb, de a brutális helyzet az, hogy bármilyen groteszken mutatok is rajta, semmiféle rossz érzésem nincs. Még minimotor-utánérzet sem. Ha 100%-ban mókajárműnek tekintem, akkor így, ötvenesként is kétségkívül szórakoztató. Nem voltak praktikus elvárásaim, nem szeretnék ilyennel közlekedni, de mint örömforrás, úgy szálltam le róla, hogy ez kurva jó!

dna 2.jpg

Kellően masszívra méretezett, jó futómű, parádés fékek (hátul is tárcsa, elöl meg szinte óriási, 240mm-es szimpla tárcsa kétdugattyús féknyereggel) és ötvenes blokkal is jól megy. Milyen lehet a négyütemű 180-as FXR blokkos?

A DNA ugyanis 50, és négyütemű 125 ill. 180 köbcentis blokkal is készült. Ugyanez a motor, ugyanezzel a futóművel és fékkel: nyilván ennek fényében az ötvenes hatalmas előnye, hogy túlméretezett rajta minden.

dna 6.jpg

Ugyan a hajtás teljesen robogó és a lábféket is hiába kerestem, hiszen bal-jobb kézifék van, mint bármely robogón, mindez nem zavaró. Jól megy, jól irányítható, lassú kanyarokban kenődik csak kicsit az eleje, de hát gondoljunk bele: miattam és a súlyom miatt magas a súlypont, mert kb. ugyanannyi a teletankolt tömege, mint nekem. (Én még nem voltam teletankolva, de aztán azt is megejtettük, mint a múltkor.) A csutkakormány a sportmotor illúziója miatt kell, nem is kényelmetlen, de én meglennék magasabb kormánnyal is. Szerencsére ez is bőven a villahíd felett van.

dna 9.jpg

A kidolgozás és a használt állapot is rendben van, Tiwadarnál ezt a gyári fényezésű példányt találtuk, ez most kompenzálta a régi, elmaradt 180-as tesztet, amiről lemaradtam, mert eladták. Egyetlen műszaki hibát találtam: az előző tulaj fordítva ragasztotta fel a tankpadot. 

dna 5.jpg

Nem lepődnék meg, ha ebből sok leütött példány lenne, pláne, ha versenyeztek is vele. De ez speciel a lemerült akku ellenére tök jó. Berúgóval indítani a DNA-t több, mint idegesítő: középállványra kell húzni hozzá, és eléggé nem jól esik lábra a rúgás. Szerencsére a vége felé éledezni kezdett az aksi, így lett önindító. Oldalsztender sajnos nincs.

dna 3.jpg

Van helyette csinos digitális műszeregység. Mellette nagyméretű analóg fordulatszámmérővel, amin 11.000-nél kezdődik a piros. A gyújtáskapcsoló a felső villahídba van integrálva. Nagyon nem gagyi cucc ez a DNA.

dna 4.jpg

Nem robogó, de nincs is robogó árban. 250 pénz nem piskóta, de ha nincs jogsid, vagy az asszony sportmotormániás, és valamin meg kéne tanítani, akkor ez a megfelelő eszköz.

16 évesen, friss kismotor jogsival pedig ennél nem létezik jobb dolog utcára. Igen, odaadtuk volna érte.

komment

Címkék: dna gilera

süti beállítások módosítása