Hirdetés

image.jpeg

belsoseg feed

Nincs megjeleníthető elem

jajjdecsunya feed

Nincs megjeleníthető elem

racingdream feed

Nincs megjeleníthető elem

rallyedream feed

Nincs megjeleníthető elem

reklamarchivum feed

Nincs megjeleníthető elem

sebessegoltara feed

Nincs megjeleníthető elem

tcomment feed

Nincs megjeleníthető elem

Utolsó kommentek

  • nikarágja: Köbi! Kösz, h felhívtad a figyelmemet az Égéstérben erre a cikksorra, amit most majd jól végigolv... (2014.01.06. 10:46) Ilyen állat nincs is!
  • mosön: Van itt még 1 gyártmány: www.dorado.com.tr/en/?page_id=107 (2013.12.30. 18:38) Titokban Peugeot-kat gyártott a Honda
  • Adam88: Nekem több Yamaha Jog om is volt, illetve van is. Szerintem semmi baj nincs a két ütemmel. Rendes... (2013.12.18. 20:34) Kettő vagy négy ütem?
  • póli: Huu.. hát itt csak úgy röpködnek a fordulatok/nyomatékok..biztos manapság azért gyártják-fejleszti... (2013.12.18. 20:22) Kettő vagy négy ütem?
  • Nigger bácsi: Ezért 120 papírt? Max 80-at.. De azt is csak foghúzósan... (2013.12.18. 20:19) Kettő vagy négy ütem?
  • Utolsó 20

Friss topikok

  • nikarágja: Köbi! Kösz, h felhívtad a figyelmemet az Égéstérben erre a cikksorra, amit most majd jól végigolv... (2014.01.06. 10:46) Ilyen állat nincs is!
  • mosön: Van itt még 1 gyártmány: www.dorado.com.tr/en/?page_id=107 (2013.12.30. 18:38) Titokban Peugeot-kat gyártott a Honda
  • Adam88: Nekem több Yamaha Jog om is volt, illetve van is. Szerintem semmi baj nincs a két ütemmel. Rendes... (2013.12.18. 20:34) Kettő vagy négy ütem?
  • románc cuvée: A 125-ös változatra szavaztam. Talán 11 Le, és valami 10.8 Nm, ami egy személynek kényelmes 70-80-... (2013.11.30. 18:21) Hoztál szivart?
  • Róbert Rakonczai: @xunilo: Ezzel vitatkoznék ugyanis szabályosan haladhat 2 segédmotoros egymás mellett egy sávban é... (2013.10.30. 13:23) Ideje megszívatni a robogósokat?

Ez lehetne a Simson utódja?

2012.05.11. 11:30 kőbájker

Tahóblogot kéne csinálnom, azokból ugyanis több van, mint robogóból. Nem nagyon kéne szervezkednem, hogy írhassak valamiről.

Rühellem a lábbal integető gyökereket. Már egy korábbi posztban kifejtettem, hogy lábbal nem kommunikálnak emberek. Még akkor is így van ez, ha pár -inkább rollerre való - fogyatékos kifejtette, miszerint ő nem tudja elengedni a kuplungot egy intés erejéig. Az persze már elérhetetlen magasságokban van eme vezetéstechnikai zseniknek, hogy amíg ők gyök kettővel haladva is az egykezes kormányfogás problematikájával küzdenek, addig a lábbal hadonászás jóval instabilabb állapotot idéz elő. Inkább ne köszöngetéssel törődj, ha problémás a motor kezelése. És nem kell mindenáron köszöngetni. 

A durva az, hogy robogósok is felvették ezt. Eleve kézzel sem integetek senkinek, leszarom a népszokást. Vissza szoktam inteni, ha éppen észreveszem, de eleve nem azzal vagyok elfoglalva, hogy a többi motoros int-e. Nem értem, mi a rák értelme van az egész bohóckodásnak: városon belül integetni fél percenként, meg lábbal hadonászni, mint valami elmebeteg.

A múltkor haladok motorral osztott pályás út, jön szembe a robogós, pólóban. És akkor intett a retkes kis lábával. Rövidgatyában, az ujjközötti pántos, klaffogós papucsával köszönt nekem a büdös gyökér. Biztos ő sem bírta elvenni a kezét  a kuplungról, miközben zümmögött velem szemben 32-vel. Egyészen meg voltam hatva ettől a megtiszteltetéstől.

Viszont innen átkötni a Liberty témára nem lesz könnyű, de próbálkozok. Mondhatnám azt, hogy a papucsos buznyák Piaggio Libertyvel volt, de nem emlékszem mivel volt. Viszont van egy fajta elképzelésem, ami lehet csak az én hülyeségem: még a robogózásnak is megadom a módját legalább egy cipővel.

Ez persze egyfajta világnézet. Mint ahogy az is, hogy amikor megláttam ezt az igen mutatós sötét-bilikék Libertyt, rögtön az jutott eszembe: ha lenne humorérzékkel megspékelt egyetemes igazság, ma így nézne ki a Simson Schwalbe.

Persze, ha valós hasonlóságot nézünk, rögtön beugrik az általam régebben kipróbált Kymco People, amelynél persze fel sem merül, hogy ők alkották volna az eredeti dizájn. Csakúgy mint a Piaggio, a Kymco is patinás gyártó. A forma atyja azonban az Aprilia: ugyan a koreai cég a hatvanas évek óta létezik, de a Kymco márkanév 1992-től él, miközben az Aprilia már 1990-ben elkezdte tervezni a Scarabeót, melynek dizájnja trendteremtőre sikeredett. 

Ez a Liberty igen kívánatosan néz ki a szép állapotú fényezéssel. Nem mondom hogy új, de igen megkímélt. Az akksi mondjuk közel áll a halálhoz, egyszer be kellett rúgnom, de pöccre indult. A motor a szokásos kétütemű, jól húz, az ülés kényelmes, kezelőszervek szépek és jól működnek. A macskakövet zsigerből utálja, de túlélhető. Nem róhatjuk fel hibának, mert nem biztos, hogy az olasz mérnökökben egyáltalán felmerülhetett az, hogy léteznek a mieinkhez hasonló útviszonyok.

Azt gondolnánk, sokat segít a nagy kerék. Én is hittem régebben a misztikumban, hogy a nagyobb kerék jobb. És jobb is, ha van hozzá futómű, esetleg megfelelően ballonos gumik. De nincs. Ordító nagy különbségre a nagy kerekek miatt nem kell számítani, különösen a modern, 12-13 collos kerekű robogókhoz képest. Előnye főleg esztétikai, sokan szeretik ezt a stílust és valóban szép is: a Scarabeo-klón Liberty méltán népszerű az egész világon, mint vállalható, sőt, elegáns közlekedési eszköz. Ezzel meg lehet érkezni öltönyben egy megbeszélésre.

A fékkarok Piaggiósan nagyok, és a fékhatás meglepően jó. Ugyan hátul csak dobfék van, de szenzációsan fog, nagyon jól adagolható. Az első fék picit gyengébb, de ez szándékos, itt épp fordítva működik a rendszer, mint egy sportmotornál; nyilván a két féket együtt használod. Meglepő, de az istállóba tartozó, általam a múltkor kipróbált Piaggio Zip fékjénél is sokkal jobb. Persze szokást igényel, mert finoman kell adagolni, jóval harapósabb, mint vártam.

Ha nincs éppen témám, megyek Tibihez, tőle hoztam ezt a kéket is, neki mindig van valami érdekes az eladó motorjai között. Hibátlan robogó, még akkor is, ha amatőröknek könnyű Aprilia Scarabeónak, uram bocsá' Kymco People-nek nézni.  

Köszönet a Darázsgarázsnak a járműért!

93 komment

Címkék: liberty piaggio

süti beállítások módosítása