Hirdetés

image.jpeg

belsoseg feed

Nincs megjeleníthető elem

jajjdecsunya feed

Nincs megjeleníthető elem

racingdream feed

Nincs megjeleníthető elem

rallyedream feed

Nincs megjeleníthető elem

reklamarchivum feed

Nincs megjeleníthető elem

sebessegoltara feed

Nincs megjeleníthető elem

tcomment feed

Nincs megjeleníthető elem

Utolsó kommentek

  • nikarágja: Köbi! Kösz, h felhívtad a figyelmemet az Égéstérben erre a cikksorra, amit most majd jól végigolv... (2014.01.06. 10:46) Ilyen állat nincs is!
  • mosön: Van itt még 1 gyártmány: www.dorado.com.tr/en/?page_id=107 (2013.12.30. 18:38) Titokban Peugeot-kat gyártott a Honda
  • Adam88: Nekem több Yamaha Jog om is volt, illetve van is. Szerintem semmi baj nincs a két ütemmel. Rendes... (2013.12.18. 20:34) Kettő vagy négy ütem?
  • póli: Huu.. hát itt csak úgy röpködnek a fordulatok/nyomatékok..biztos manapság azért gyártják-fejleszti... (2013.12.18. 20:22) Kettő vagy négy ütem?
  • Nigger bácsi: Ezért 120 papírt? Max 80-at.. De azt is csak foghúzósan... (2013.12.18. 20:19) Kettő vagy négy ütem?
  • Utolsó 20

Friss topikok

  • nikarágja: Köbi! Kösz, h felhívtad a figyelmemet az Égéstérben erre a cikksorra, amit most majd jól végigolv... (2014.01.06. 10:46) Ilyen állat nincs is!
  • mosön: Van itt még 1 gyártmány: www.dorado.com.tr/en/?page_id=107 (2013.12.30. 18:38) Titokban Peugeot-kat gyártott a Honda
  • Adam88: Nekem több Yamaha Jog om is volt, illetve van is. Szerintem semmi baj nincs a két ütemmel. Rendes... (2013.12.18. 20:34) Kettő vagy négy ütem?
  • románc cuvée: A 125-ös változatra szavaztam. Talán 11 Le, és valami 10.8 Nm, ami egy személynek kényelmes 70-80-... (2013.11.30. 18:21) Hoztál szivart?
  • Róbert Rakonczai: @xunilo: Ezzel vitatkoznék ugyanis szabályosan haladhat 2 segédmotoros egymás mellett egy sávban é... (2013.10.30. 13:23) Ideje megszívatni a robogósokat?

Méhszar az ülésen

2011.04.12. 12:36 kőbájker

A Kymco-t sokan a nem túl hízelgő szar kínai gyártó kategóriába sorolják, de ez nem teljesen fedi a valóságot. Egyrészt mert a Kymco tajvani. Másrészt pedig mert a Kymco Downtown 300i  lett a motorcycle.com szerint 2010 legjobb robogója.

Kymco 300i

A Kymco People azonban csak egy hagyományos 50 köbcentis kétütemű robogó - néprobogó, ha úgy tetszik. Valószínűleg arra utal a név, hogy tömegeknek szánt, olcsó (bár a Kymco 2011-es kínálatában az új People messze nem a legolcsóbb ötvenes), egyszerű eszközt kívántak adni az emberiségnek, amely mentes a sportos sallangtól, inkább a hétköznapi közlekedési igények kielégítése a cél.

Erre utalnak a nagyméretű kerekek is, amit jó jelnek vettem, legtöbbünknek ugyanis nem ismeretlen a kis kerékből és a hozzá adott futóműből adódó nem kívánt izgalom, amelynek könnyen lehet perec a vége.


Könnyű szerelni defekt esetén

A 16 collos felniken elöl 70/90, hátul 90/80 méretű gumik vannak, amelyek optikailag azt a benyomást adják, mintha épp most szöktek volna meg egy hotdogból. A célzott használatra ez bőven elég lenne – kérdés, hogy elég-e a magyar utakra.

Le kell persze szögeznem, ez itt nem a legújabb típus, ráadásul legalább tíz éves, használt robogó, 17 000 km-rel az órájában, így a hibái egyáltalán nem biztos, hogy a konstrukciónak tudhatók be.

Sisaktartó csakis mogyorófejű Tajvaniaknak

A próbaúton szerencsére nem szenvedtem hiányt rossz útviszonyokban. És itt kellett rögtön csalódnom: a futómű alulteljesítette a várakozásaimat. Nagy kerék ide vagy oda, az első teleszkóp vicc-kategóriás, mintha két partvisnyél futna a kerékagyig, de amikor bebólint, hamar fel is koppan. Persze lehet, hogy újkorában jobb volt - érdemes lenne szétszedni.

Az első fék tárcsa, nem egy csoda, de tűrhetően működik. A hátsó dobfék azonban a sok használatból fakadóan már csak jelzésértékű, bár muszáj használni, mert az kapcsolja a féklámpát. Valószínűleg elromlott a másik karon levő mikrokapcsoló, amit a tulaj, Hifis Bandi könnyen orvosol majd, ha egyszer erre is lesz ideje, mert amúgy ő is és a Kymco is munkával vannak elfoglalva. Ezen kívül sok baj nem volt vele: egyszer a membrános benzincsapot kellett cserélni.
 

Leo Vince kipufogó gyárilag, hűha!

A másik csalódást a blokk okozta, de legalább pozitívan: sokkal jobb, mint vártam. Itt azonban van egy kis csalás, ugyanis a magyar robogók jelentős hányadához hasonlóan már 70-es.

Gondoltak az utasra is!

Télvíz idején jó vétel volt, pofátlanul alacsony áron, az eredeti ár felére alkudva sikerült megszerezni, de sajnos épp olyan hamar meg is állt, így a felújításkor nagyobb henger került rá. A másik sajnálatos tény ennek a költsége: a kőkorszakból jól ismert szakember végezte el a vételár duplájáért. Így már nem lett annyira jó buli, de talán még árában van.

A berúgó furán működik, lehet, hogy nem gyári megoldás

Állítólag nagy különbség a teljesítményben nincs, ami érthető is, mert a fojtás nélküli 5,2 lóerőből hetvenes hengerrel sem lesz 100 – Bandi szerint minimálisan jobb dinamizmus és a 70-es helyett 75 végsebesség az eredmény, utóbbi adat akár utazónak is tekinthető.

Az akksi a kesztyűtartóban

A People gázmarkolata ugyanis akár egy kétállású kapcsoló, adagolásnak nincs értelme - vagy tövig húzod, vagy elengeded. Ebben a szellemben a blokk megfelelő dinamikát biztosít, tökéletesen lehet vele tartani az autók ritmusát, aznap legalábbis egy autós sem próbált meg a sebességem miatt felöklelni.

Ha hasonló dinamikát tud az ötvenes, ebből a szempontból tökéletes járműnek nevezném városi használatra, mert a gyorsulása is megfelelő.

Hifis Bandi, a dublőröm

A dizájn Aprilia Scarabeo-ra emlékeztet, de a ki koppintott kit-játék messzire vezetne. A szépséget nem itt kell keresni, mindenesetre sportos kinézettel nem próbálkoztak, inkább elegáns és uniszex a külső, se férfi, se nő nem hat idegenül a kis lárván. Még a bilikék sem annyira metroszexuális, hogy érdemes lenne lefényezni. Bár Bandi határozottan tervbe vette, szerintem a barátságos Trabantszínnel nincs nagy baj a fényezés árához képest.



A Kymco People egy jobb futóművel tökéletes városi társ lenne, remélem az újaknál ez rendben van. És itt jön a természettudományos rész, az ülés barna kukac-foltjainak rejtélye: mivel Bandi éppen hifit épített a megboldogult Újpesti Hajógyár területén egy hajóba, a környéken található méhkaptárak agglomerációs ártalmainak lettünk áldozatai. Ez ugyanis állítólag méhszar - reméljük, jót tesz a műbőrnek.

28 komment

Címkék: kymco

süti beállítások módosítása