Hirdetés

image.jpeg

belsoseg feed

Nincs megjeleníthető elem

jajjdecsunya feed

Nincs megjeleníthető elem

racingdream feed

Nincs megjeleníthető elem

rallyedream feed

Nincs megjeleníthető elem

reklamarchivum feed

Nincs megjeleníthető elem

sebessegoltara feed

Nincs megjeleníthető elem

tcomment feed

Nincs megjeleníthető elem

Utolsó kommentek

  • nikarágja: Köbi! Kösz, h felhívtad a figyelmemet az Égéstérben erre a cikksorra, amit most majd jól végigolv... (2014.01.06. 10:46) Ilyen állat nincs is!
  • mosön: Van itt még 1 gyártmány: www.dorado.com.tr/en/?page_id=107 (2013.12.30. 18:38) Titokban Peugeot-kat gyártott a Honda
  • Adam88: Nekem több Yamaha Jog om is volt, illetve van is. Szerintem semmi baj nincs a két ütemmel. Rendes... (2013.12.18. 20:34) Kettő vagy négy ütem?
  • póli: Huu.. hát itt csak úgy röpködnek a fordulatok/nyomatékok..biztos manapság azért gyártják-fejleszti... (2013.12.18. 20:22) Kettő vagy négy ütem?
  • Nigger bácsi: Ezért 120 papírt? Max 80-at.. De azt is csak foghúzósan... (2013.12.18. 20:19) Kettő vagy négy ütem?
  • Utolsó 20

Friss topikok

  • nikarágja: Köbi! Kösz, h felhívtad a figyelmemet az Égéstérben erre a cikksorra, amit most majd jól végigolv... (2014.01.06. 10:46) Ilyen állat nincs is!
  • mosön: Van itt még 1 gyártmány: www.dorado.com.tr/en/?page_id=107 (2013.12.30. 18:38) Titokban Peugeot-kat gyártott a Honda
  • Adam88: Nekem több Yamaha Jog om is volt, illetve van is. Szerintem semmi baj nincs a két ütemmel. Rendes... (2013.12.18. 20:34) Kettő vagy négy ütem?
  • románc cuvée: A 125-ös változatra szavaztam. Talán 11 Le, és valami 10.8 Nm, ami egy személynek kényelmes 70-80-... (2013.11.30. 18:21) Hoztál szivart?
  • Róbert Rakonczai: @xunilo: Ezzel vitatkoznék ugyanis szabályosan haladhat 2 segédmotoros egymás mellett egy sávban é... (2013.10.30. 13:23) Ideje megszívatni a robogósokat?

Piaggio Fly 4T

2013.08.09. 12:24 kőbájker

11.jpg

Az a baj, hogy nem emlékszem, milyen összeget mondod Zoli, hogy mennyiből jár hetente Dunakesziről dolgozni a Fly-jal, de biztos, hogy nagyon kevéssel.

4.jpg

A Piaggio Fly ugyanis négyütemű - végre egy négyütemű tesztalany - amit sokan nagyon lassúnak gondolnak robogóban. De nem az, mármint relatíve persze, és ezt nem a kétüteműek menetteljesítményeihez képest gondolom, hanem az idióta elvárásokhoz.

7.jpg

Nemrégiben kaptam egy e-mailt, amiben valaki vásárlás ügyben kért tanácsot tanácsot vásárlás előtt. Robogót keresett 100 ezerért, de olyat, ami jó állapotú és százat megy. Segédmotor, százzal, hogyne. El tetszik menni tán előbb levizsgázni valamelyik A kategóriára, és venni egy rendszámosat, de azt se egy kilóért.

10.jpg

Ez a konkrét darab is eladó, 180 ezer az ára. Ez a realitás: szép, kifogástalan állapotú robogó, felújítva, üzembiztosan, de az ára közel két kiló, és nemhogy 100-at nem megy, de ötvennél is alig tud többet. Ez a normális a segédmotoroknál ugyanis. Cserébe talán 2 litert eszik, nem hiszem, hogy többet. Igaz, Zoli mindig felújítja a robogóit: nála az új dugattyúszett alap és most is gyakorlatilag addig jár vele bejáratásnak, amíg nem jön rá vevő.

6.jpg
A "légy" sokkal nagyobb ráülve, mint aminek látszik. Nagytestű nyilván, de az üléspozíciót elfoglalva tűnik fel igazából, hogy mennyire vaskos a kormányidom, milyen bőséges a lábtér és milyen nagy, kényelmes a nyereg.

9.jpg

Egyébiránt is inkább limuzinosan, mint sportosan mozog, bár a széles gumik miatt döntögetni simán lehet a kanyarban, de persze a kétütemű vehemenciát ne várjuk tőle.

1.jpg

Inkább elegánsabban teszi a dolgát: nincs visítás, kellemes duruzsolással, egyenletesen gyorsít ötvenre, és ha nagyon türelmesek vagyunk, még fölé is, de itt tuningrobogós csodasebességeket nem kell várni, amit és nagyon-nagyon helyeselek, lévén 40km/h a megengedett maximális sebesség. Az autók között az első csonttörésig agyatlanul cikázó seggfejeket meg amúgy sem kedvelem.

3.jpg
Meglepő módon az első fék jobban fog, kint a hátsó, ez nem megszokott a robogókon, még akkor sem, ha a Fly által is reprezentált elöl tárcsa-hátul dob elrendezés az általános.

2.jpg

Ez a robogó mindent tud, ami tudni kell: pár éves, de újszerű, nagyon keveset eszik, kényelmes, és még sok-sok gond nélküli kilométer van benne, ráadásul egy bazi nagy doboz is van rajta. Lakott területek útjaira tökéletesen elég, gyorsabb forgalmú utaknál azonban nem lehet előzgetni az autókat: ott tudomásul kell venni, hogy azért nem az ötvenes robogó a motorizáció csúcsa.

5.jpg
Ha ötvenes robogót vennék, simán bevállalnék egy négyüteműt, főleg egy ilyet: a kulturáltsága nagyobb előny, mint amennyi a kisebb teljesítményből fakadó hátránya.

Címkék: fly piaggio 4t