Hirdetés

image.jpeg

belsoseg feed

Nincs megjeleníthető elem

jajjdecsunya feed

Nincs megjeleníthető elem

racingdream feed

Nincs megjeleníthető elem

rallyedream feed

Nincs megjeleníthető elem

reklamarchivum feed

Nincs megjeleníthető elem

sebessegoltara feed

Nincs megjeleníthető elem

tcomment feed

Nincs megjeleníthető elem

Utolsó kommentek

  • nikarágja: Köbi! Kösz, h felhívtad a figyelmemet az Égéstérben erre a cikksorra, amit most majd jól végigolv... (2014.01.06. 10:46) Ilyen állat nincs is!
  • mosön: Van itt még 1 gyártmány: www.dorado.com.tr/en/?page_id=107 (2013.12.30. 18:38) Titokban Peugeot-kat gyártott a Honda
  • Adam88: Nekem több Yamaha Jog om is volt, illetve van is. Szerintem semmi baj nincs a két ütemmel. Rendes... (2013.12.18. 20:34) Kettő vagy négy ütem?
  • póli: Huu.. hát itt csak úgy röpködnek a fordulatok/nyomatékok..biztos manapság azért gyártják-fejleszti... (2013.12.18. 20:22) Kettő vagy négy ütem?
  • Nigger bácsi: Ezért 120 papírt? Max 80-at.. De azt is csak foghúzósan... (2013.12.18. 20:19) Kettő vagy négy ütem?
  • Utolsó 20

Friss topikok

  • nikarágja: Köbi! Kösz, h felhívtad a figyelmemet az Égéstérben erre a cikksorra, amit most majd jól végigolv... (2014.01.06. 10:46) Ilyen állat nincs is!
  • mosön: Van itt még 1 gyártmány: www.dorado.com.tr/en/?page_id=107 (2013.12.30. 18:38) Titokban Peugeot-kat gyártott a Honda
  • Adam88: Nekem több Yamaha Jog om is volt, illetve van is. Szerintem semmi baj nincs a két ütemmel. Rendes... (2013.12.18. 20:34) Kettő vagy négy ütem?
  • románc cuvée: A 125-ös változatra szavaztam. Talán 11 Le, és valami 10.8 Nm, ami egy személynek kényelmes 70-80-... (2013.11.30. 18:21) Hoztál szivart?
  • Róbert Rakonczai: @xunilo: Ezzel vitatkoznék ugyanis szabályosan haladhat 2 segédmotoros egymás mellett egy sávban é... (2013.10.30. 13:23) Ideje megszívatni a robogósokat?

Hülye robogósok, durva balesetek

2012.12.30. 16:37 kőbájker

Van haszna, ha balesetes videókat nézeget az ember. Bevallom, én szoktam, még motorozás előtt is. Hogy miért? Hogy ne legyek hülye. Jól látható ezeken, hogy milyen tipikus hibákat szoktak véteni. Én is hibáztam már sokszor, egyszer meg is fizettem érte: azt hittem, megadják a jobbkezet, oda is lett a vállam.

Mindenkinek javaslom balesetes videók nézegetését, de nem csak azért, hogy röhögjön a sok balfaszon, hanem hogy tanuljon az esetekből. Nem mindegy, hogy kell-e idomszett egy vagyonért a robogódra, vagy esetleg gyógytornászhoz kell járni egy évig, hogy úgy-ahogy rendbe jöjj.

Amikor a Motowellemet vettem, nem csak azért volt pofátlanul jó (65 ezer) az ára a 3 éves robogónak, mert a srác nem tudta beindítani, hanem mert soha többet nem akart robogóra ülni. Ami nem biztos hogy csoda több hónap kórház után.

(Az egy másik kérdés, hogy nem akartam nepperkedni, én is olcsón adtam el, gyakorlatilag annyiért, amennyiben alkatrész-szinten volt, a piaci ár alatt úgy 30-40%-al. A vevő pedig talált rajta egy cetlit, amelyből ő azt szűrte le, hogy vagy tíz éves. És felhívott, hogy kvázi átvertem az évjárattal. Hiába magyaráztam, hogy akkor ez a típus még nem is létezett. Végül a gyártó adta a megoldást, amikor megmondta, melyik két karakter az évjárat az alvázszámban.)

Két keréken bármikor, bárhonnan jöhet a vészhelyzet, ezért sokkal, de sokkal jobban kell figyelni, mint autón. Sok marha hallgat zenét robogózás közben. Van, aki a telefonját buzerálja. (Én menet közben sms-t pötyögő robogóst is láttam már, nem csak telefonálót.)

Soha ne tedd. Nem csak arra muszáj figyelni, hogy elsőbbséged van-e, hanem szkennelni kell az összes létező járművet és megtippelni a mozgásukat. Az elsőbbségi jogod nem adja vissza az egészségedet és a biztosító sem.

Egy ismerősömnek Olaszországban törtek el az ujjai egy robogóbaleset következtében. Elég nagy gáz lett volna, ha a szakmája agysebész, de nem sokkal jobb az sem, hogy lány, és többszörös világbajnok fitnessz versenyző - volt. Ezzel ugyanis véget ért a karrierje.

 

Rühellem a WEB2-t, a júzerek által készített gagyi tartalmat, de vannak jó oldalai is: szorgalmas gyerekek azok, akik az elmúlt évek fedélzeti kamerával rögzített barmait összegyűjtötték. Jól látszik, hogy nem mindenkinek szabadna robogóra ülnie, ezek nagyrészt valóban elképesztő esetek, igazi fogalmatlan homályökrökkel a főszerepben.

Gyönyörű: utassal, nyélgázzal, homály módra, becsatolatlan sisakkal.

De nem kell ezért a távol-keletre menni, nálunk is akad bőven barom, aki kisorol a kocsisorok közé, és nem nézi meg, nem-e jön éppen ott egy másik robogós. Érdemes ezeket a rettenet felvételeket nézegetni: inkább mások hibáiból tanuljunk, mint a sajátunkból egyrészt, másrészt egy-két elkúrt vagánykodás elveszi a kedvünket attól, hogy jaszkarizásból hülyeségeket csináljunk.

komment

Címkék: baleset színes

süti beállítások módosítása