Hirdetés

image.jpeg

belsoseg feed

Nincs megjeleníthető elem

jajjdecsunya feed

Nincs megjeleníthető elem

racingdream feed

Nincs megjeleníthető elem

rallyedream feed

Nincs megjeleníthető elem

reklamarchivum feed

Nincs megjeleníthető elem

sebessegoltara feed

Nincs megjeleníthető elem

tcomment feed

Nincs megjeleníthető elem

Utolsó kommentek

  • nikarágja: Köbi! Kösz, h felhívtad a figyelmemet az Égéstérben erre a cikksorra, amit most majd jól végigolv... (2014.01.06. 10:46) Ilyen állat nincs is!
  • mosön: Van itt még 1 gyártmány: www.dorado.com.tr/en/?page_id=107 (2013.12.30. 18:38) Titokban Peugeot-kat gyártott a Honda
  • Adam88: Nekem több Yamaha Jog om is volt, illetve van is. Szerintem semmi baj nincs a két ütemmel. Rendes... (2013.12.18. 20:34) Kettő vagy négy ütem?
  • póli: Huu.. hát itt csak úgy röpködnek a fordulatok/nyomatékok..biztos manapság azért gyártják-fejleszti... (2013.12.18. 20:22) Kettő vagy négy ütem?
  • Nigger bácsi: Ezért 120 papírt? Max 80-at.. De azt is csak foghúzósan... (2013.12.18. 20:19) Kettő vagy négy ütem?
  • Utolsó 20

Friss topikok

  • nikarágja: Köbi! Kösz, h felhívtad a figyelmemet az Égéstérben erre a cikksorra, amit most majd jól végigolv... (2014.01.06. 10:46) Ilyen állat nincs is!
  • mosön: Van itt még 1 gyártmány: www.dorado.com.tr/en/?page_id=107 (2013.12.30. 18:38) Titokban Peugeot-kat gyártott a Honda
  • Adam88: Nekem több Yamaha Jog om is volt, illetve van is. Szerintem semmi baj nincs a két ütemmel. Rendes... (2013.12.18. 20:34) Kettő vagy négy ütem?
  • románc cuvée: A 125-ös változatra szavaztam. Talán 11 Le, és valami 10.8 Nm, ami egy személynek kényelmes 70-80-... (2013.11.30. 18:21) Hoztál szivart?
  • Róbert Rakonczai: @xunilo: Ezzel vitatkoznék ugyanis szabályosan haladhat 2 segédmotoros egymás mellett egy sávban é... (2013.10.30. 13:23) Ideje megszívatni a robogósokat?

Ritka Suzuki: jobban megy, mint gondolnád

2012.09.06. 08:18 kőbájker

1.jpg

"A lökettérfogatot semmivel sem lehet pótolni" - ezt az elvet vallják az erős autók rajongói, építői és gyártói, és a mai autóiparban látható downsizing-mánia ellenére van ebben igazság, ha tudjuk, hogy az emissziós követelmények teljesítése érdekében, és gazdasági racionalitásból gyártanak egyre kisebb motorokat.

14.jpg

Ennek ellentmond a colinchapmani-elv: minél könnyebb a jármű, annál nagyobb az élvezet, és nem kell bazi erős motor. Ez autóknál nagy igazság, de a robogóiparban nincs hová könnyíteni a járműveket, hiszen nem szerencsés súlyelosztás szempontjából a 20 kilós drótkecskén kucorgó 100 kilós ember, ráadásul futóművet se jó műanyagból és pálcikából építeni.

5.jpg

Mindezzel azt akartam sugallni, hogy az ötvenes kategóriának megvan a korlátja. ilyenkor jönnek képbe az ötvenesnek látszó tárgyak. (Amelynek ki kéne találnom egy rövidítést, mint a 'zufóknak az UFO.) Amelyekről vagy elhiszi a hatóság, vagy nem, de úgy tűnik, mostanában leszarják.

Ennek hadd ne menjek bele a morális részleteibe, főleg hogy itt, hülyeországban tényleg jobb minden úgy, ahogy van, mert semmit sem tudnak normálisan szabályozni. A lényeg, hogy ma már úgy gondolom, az egyre több piroson lazán átsasszézó robogós vadbarom miatt azért nem szopjon mindenki.

7.jpg

A Suzuki Address 10 collos, kiskerekű robogó, teljesen ötvenes testű, a légszűrőháza kicsit furán nagy, de hát sok levegőt kell szíjni, mire kitisztíccsuk a sok kosztól, hogy friss hegyilevegővel lássuk el a befecskendezőt. Nem elhanyagolható tény, hogy négyütemű, ami ugye nem megy normálisan elvileg, de ez teljesen frankón kivétel, nem túl nagy meglepetésre, mert a tökre virtuálisan ötven köbcentijéből szép egyenletes teljesítményt hoz ki a befecskendezés és a jó eltalált variátor összhangja.

3.jpg

Nagyon kulturált, szépen dörmög a blokk, finoman indul és marha jól hasít, bár kicsit csodálkoztam, hogy a jól érezhető, masszív gyorsulás után is csak 30-nál jár az óra. Ahhoz le kéne mennünk alfába, hogy elmondjam, vagy a legközelebbi belsőség-találkozón majd személyesen elmesélem a kedves érdeklődőknek, hogy mi okozza ezt a csodálatos sebesség-érzetet.

12.jpg

Éppen tökéletesen annyira gyorsul, amire minden robogós vágyik ép ésszel, vagy kicsit anélkül is, és ebben partnerek a fékek: elöl tárcsa, hátul tök jól adagolható dob. Az első futómű egyáltalán nem néz ki komolyan, mezei kiskerekű robogó futóműnek látszik, de tökéletesen megfelel.

8.jpg

Persze robogósan kanyarodik és az üléshelyzet is mezei robogós, de nem nagyon billeg és az egyenesfutás a kanyaron kívül teljesen rendben van, kanyarban meg nem is jó, ugye. 

11.jpg

Épp azon gondolkoztam, hogy az eddig kipróbált robogók között hova tenném a toplistában. Nincs az a benyomásom, hogy ez a legjobb, de nem tudnám megmondani, mit tennék elé. Az biztos, hogy kiskerekűben magasan a legjobb. A pszeudoötvenesek rajongóinak ez a motor kezelhetőségre a jobbak között van, menetteljesítményre pedig kiváló, mint ahogy a blokk kulturáltsága is lenyűgöző.

Mit tud ezen kívül?

13.jpg

Van neki oldal és középsztendere is, ez filléres dolog, de jó pont a szőrszálbaszó-csekklistán. A sisaktartó a benzintartály miatt nem túl nagy, de az ülés a gyújtáskapcsolóból nyitható. Van egy lopásgátló lemez is a gyújtáskapcsolóban, amely a kulccsal aktiválva mechanikusan letiltja a hozzáférést.

9.jpg

Kormányzárban automatikusan élesedik a gyári riasztó. Szép nagy csomagtartó figyel hátul, egy dobozra, vagy egy felpókozott féldisznóra várva

4.jpg

Van egy elvileg két literes fogyasztás: az erős négyütemű blokk nagyon könnyen viszi a mindössze 101 kilós bódét, és a megengedett, eltűnést kerülő tempót betartva alig forog, így ez reális is.

10.jpg

Mindez bizony nagyon zsír, rögtön vennék ilyet egy kilóért, de sajnos mivel pár éves, azaz az én értékrendemben tök új, ez erősen háromszor ennyi, amiért már idősebb rendszámos robogót is kapni. Az segédmotoros előnyökhöz ragaszkodóknak azonban meg kell fizetni a teljesítményt és minőséget.

6.jpg

A robogót a Darázsgarázstól kaptuk kölcsön. Köszönjük!

komment

Címkék: Suzuki Address

süti beállítások módosítása