Hirdetés

image.jpeg

belsoseg feed

Nincs megjeleníthető elem

jajjdecsunya feed

Nincs megjeleníthető elem

racingdream feed

Nincs megjeleníthető elem

rallyedream feed

Nincs megjeleníthető elem

reklamarchivum feed

Nincs megjeleníthető elem

sebessegoltara feed

Nincs megjeleníthető elem

tcomment feed

Nincs megjeleníthető elem

Utolsó kommentek

  • nikarágja: Köbi! Kösz, h felhívtad a figyelmemet az Égéstérben erre a cikksorra, amit most majd jól végigolv... (2014.01.06. 10:46) Ilyen állat nincs is!
  • mosön: Van itt még 1 gyártmány: www.dorado.com.tr/en/?page_id=107 (2013.12.30. 18:38) Titokban Peugeot-kat gyártott a Honda
  • Adam88: Nekem több Yamaha Jog om is volt, illetve van is. Szerintem semmi baj nincs a két ütemmel. Rendes... (2013.12.18. 20:34) Kettő vagy négy ütem?
  • póli: Huu.. hát itt csak úgy röpködnek a fordulatok/nyomatékok..biztos manapság azért gyártják-fejleszti... (2013.12.18. 20:22) Kettő vagy négy ütem?
  • Nigger bácsi: Ezért 120 papírt? Max 80-at.. De azt is csak foghúzósan... (2013.12.18. 20:19) Kettő vagy négy ütem?
  • Utolsó 20

Friss topikok

  • nikarágja: Köbi! Kösz, h felhívtad a figyelmemet az Égéstérben erre a cikksorra, amit most majd jól végigolv... (2014.01.06. 10:46) Ilyen állat nincs is!
  • mosön: Van itt még 1 gyártmány: www.dorado.com.tr/en/?page_id=107 (2013.12.30. 18:38) Titokban Peugeot-kat gyártott a Honda
  • Adam88: Nekem több Yamaha Jog om is volt, illetve van is. Szerintem semmi baj nincs a két ütemmel. Rendes... (2013.12.18. 20:34) Kettő vagy négy ütem?
  • románc cuvée: A 125-ös változatra szavaztam. Talán 11 Le, és valami 10.8 Nm, ami egy személynek kényelmes 70-80-... (2013.11.30. 18:21) Hoztál szivart?
  • Róbert Rakonczai: @xunilo: Ezzel vitatkoznék ugyanis szabályosan haladhat 2 segédmotoros egymás mellett egy sávban é... (2013.10.30. 13:23) Ideje megszívatni a robogósokat?

Fogyasztási rekord Vinóval

2012.07.12. 10:33 Winkler Róbert

benzinkut.jpg

Egyáltalán nem érdekelt kétütemű, 50 köbcentis, tizenéves Yamaha Vino robogóm fogyasztása. Vagy legalábbis annál jobban nem, hogy nincsen rajta benzinszintjelző, ezért jó tudni, nagyjából hol járok. A tankba nézegetős módszer a Vinónál nem működik, mert még az utolsó két deci is úgy bír benne kinézni, mintha félig lenne. 

A fogyasztásom olyan 4,2-4,3 között volt, amit nyilván nem azzal kell összevetni, hogy 1300 köbcentis Yamaha XJR-em, ami hengerűrtartalomban ugye 26-szorosa, pont kétszer annyi benzinnel jár el városban. És akkor még a 3,4, meg az 5 literes autóimról nem is beszéltem. 4 liter, nekem végül is megfelel. Kollégák szokták sokallani, de mondjuk Zách Dani károgását nem veszem komolyan, hiszen ő nem nyom többet, mint a tizenöt éves Eros Ramazzotti, alattam viszont 95 kilót visz az a kis repülőmodell-motor. 

Az már sokkal mélyebben érintett, amikor Göbölyös motordoktor hümmögött hosszasan, hogy ez sok, ez sok, ez nagyon sok, és próbáljam meg nem nyelezni, vagyis ne mindig csutkán húzzam a gázt. Először csak kísérleti üzemként indult a nem-digitális vinózás, most már készségszinten megy: csak akkora gázt húzok, hogy maximális közeli gyorsulást érjek el, és óra szerint nem sarkantyúzom 60 km/h fölé, csak ha akadályoznám a forgalmat, mondjuk egy hídon. De úgy csinálom, mintha autót vezetnék, hagyom kigurulni, nem húzom az utolsó méterig, satöbbi, satöbbi. Közben nyilván van még egy technikakímélési komfortérzete is az embernek. 

A számolgatás megkönnyítésére azt a stratégiát választottam, hogy 150 kilométerenként tankolok, akkor még nem fogyok ki, de nagyjából kihasználom a tartályt. Utolsó tankolásom a szokásos városi köreim után: 4,27 liter 153 kilométerre. Ez 2,79 literes fogyasztást jelent. Egészen döbbenetes. És nem cammogok, ugyanolyan gyorsan érek mindenhová, bár időnként nyilván belecsúszok egy pirosba, amin nyélgázon még épp átfértem volna. Csikós persze azonnal meglátta a trendet: a Cougarom fogyasztását lefaragtuk 13-14 literre, a Tehénben benne van a gáz, a robogómmal pedig most mentem le 3 liter alá.

Mit is mondhatnék? Valahol meg kell fogni a pénzt.

84 komment

süti beállítások módosítása