Hirdetés

image.jpeg

belsoseg feed

Nincs megjeleníthető elem

jajjdecsunya feed

Nincs megjeleníthető elem

racingdream feed

Nincs megjeleníthető elem

rallyedream feed

Nincs megjeleníthető elem

reklamarchivum feed

Nincs megjeleníthető elem

sebessegoltara feed

Nincs megjeleníthető elem

tcomment feed

Nincs megjeleníthető elem

Utolsó kommentek

  • nikarágja: Köbi! Kösz, h felhívtad a figyelmemet az Égéstérben erre a cikksorra, amit most majd jól végigolv... (2014.01.06. 10:46) Ilyen állat nincs is!
  • mosön: Van itt még 1 gyártmány: www.dorado.com.tr/en/?page_id=107 (2013.12.30. 18:38) Titokban Peugeot-kat gyártott a Honda
  • Adam88: Nekem több Yamaha Jog om is volt, illetve van is. Szerintem semmi baj nincs a két ütemmel. Rendes... (2013.12.18. 20:34) Kettő vagy négy ütem?
  • póli: Huu.. hát itt csak úgy röpködnek a fordulatok/nyomatékok..biztos manapság azért gyártják-fejleszti... (2013.12.18. 20:22) Kettő vagy négy ütem?
  • Nigger bácsi: Ezért 120 papírt? Max 80-at.. De azt is csak foghúzósan... (2013.12.18. 20:19) Kettő vagy négy ütem?
  • Utolsó 20

Friss topikok

  • nikarágja: Köbi! Kösz, h felhívtad a figyelmemet az Égéstérben erre a cikksorra, amit most majd jól végigolv... (2014.01.06. 10:46) Ilyen állat nincs is!
  • mosön: Van itt még 1 gyártmány: www.dorado.com.tr/en/?page_id=107 (2013.12.30. 18:38) Titokban Peugeot-kat gyártott a Honda
  • Adam88: Nekem több Yamaha Jog om is volt, illetve van is. Szerintem semmi baj nincs a két ütemmel. Rendes... (2013.12.18. 20:34) Kettő vagy négy ütem?
  • románc cuvée: A 125-ös változatra szavaztam. Talán 11 Le, és valami 10.8 Nm, ami egy személynek kényelmes 70-80-... (2013.11.30. 18:21) Hoztál szivart?
  • Róbert Rakonczai: @xunilo: Ezzel vitatkoznék ugyanis szabályosan haladhat 2 segédmotoros egymás mellett egy sávban é... (2013.10.30. 13:23) Ideje megszívatni a robogósokat?

20 lóerős Simson?

2012.01.09. 18:13 kőbájker

Simán nem hinném el: feláll a mérőpadra egy jó karban lévő régi Simson S51, elkezdi húzni a kiscsávó, és a teljesítménymérő padon pont háromszor annyi jön ki, mint amit egy halálratuningolt NDK dögtől várnál: majdnem 20 lóerő!

Látszólag egy szépen felújított Szimó, csak az öblös nyakú rezonátoros kipufogó tűnik fel. Persze itt már csak külsőleg széria a blokk: nem ötvenes hengerekből hozzák ki ezt a bődületes teljesítmény, ez itt 85 köbcentis, membrános, négy vagy öt felömlős blokk, és természetese a gyújtás sem széria. Hallatszik is, ahogy krosszmotorosan veszi a lapot: nem a gyári 5500-as fordulatszámnál leadott 3,5 lóerőről van szó.

 

A másik példány kicsit többet kapott optikailag, nem is néz ki rosszul, de neki be kell érnie 13,3 lóerővel, amivel még mindig tempósan el lehet jutni a közértig, és nagyon lehet idegesíteni a motorostalálkozók látogatóit éjjel a sátrak között. De nem leszek rosszmájú, mert egyre több komoly gondolkodású, jófej Simsonos vagy, akik igazi műremekké varázsolják a kis gépeket.

A harmadik 16 lóerős. Bár műszakilag ez a legdurvább, de literteljesíményben ez a leggyengébb: két hetvenes hengerből hozza ki - összemókoltak egy sor kettes Simsont. A teljesen szériának - és a meglepődve felfedezett részletek után is gyárinak - tűnő S51 dupla karburátoros és két kipufogós lett, a váltója kapott egy ötödik fokozatot, elöl pedig tárcsafék lassítja. Kell is, mert - némi jóindulattal - gázra emelgeti az elejét.

A Simson tuning viszonylag csekély pénzért megdöbbentő lehet a közúton: 100 rongy körül már elég ütőképes blokk van. Bár ez is csak annyira legális, mint a többi, de ki gyanakodna, hogy 12 ezret forog és 100 felett megy egy ártatlan Sámsonka?

 

64 komment

süti beállítások módosítása