Hirdetés

image.jpeg

belsoseg feed

Nincs megjeleníthető elem

jajjdecsunya feed

Nincs megjeleníthető elem

racingdream feed

Nincs megjeleníthető elem

rallyedream feed

Nincs megjeleníthető elem

reklamarchivum feed

Nincs megjeleníthető elem

sebessegoltara feed

Nincs megjeleníthető elem

tcomment feed

Nincs megjeleníthető elem

Utolsó kommentek

  • nikarágja: Köbi! Kösz, h felhívtad a figyelmemet az Égéstérben erre a cikksorra, amit most majd jól végigolv... (2014.01.06. 10:46) Ilyen állat nincs is!
  • mosön: Van itt még 1 gyártmány: www.dorado.com.tr/en/?page_id=107 (2013.12.30. 18:38) Titokban Peugeot-kat gyártott a Honda
  • Adam88: Nekem több Yamaha Jog om is volt, illetve van is. Szerintem semmi baj nincs a két ütemmel. Rendes... (2013.12.18. 20:34) Kettő vagy négy ütem?
  • póli: Huu.. hát itt csak úgy röpködnek a fordulatok/nyomatékok..biztos manapság azért gyártják-fejleszti... (2013.12.18. 20:22) Kettő vagy négy ütem?
  • Nigger bácsi: Ezért 120 papírt? Max 80-at.. De azt is csak foghúzósan... (2013.12.18. 20:19) Kettő vagy négy ütem?
  • Utolsó 20

Friss topikok

  • nikarágja: Köbi! Kösz, h felhívtad a figyelmemet az Égéstérben erre a cikksorra, amit most majd jól végigolv... (2014.01.06. 10:46) Ilyen állat nincs is!
  • mosön: Van itt még 1 gyártmány: www.dorado.com.tr/en/?page_id=107 (2013.12.30. 18:38) Titokban Peugeot-kat gyártott a Honda
  • Adam88: Nekem több Yamaha Jog om is volt, illetve van is. Szerintem semmi baj nincs a két ütemmel. Rendes... (2013.12.18. 20:34) Kettő vagy négy ütem?
  • románc cuvée: A 125-ös változatra szavaztam. Talán 11 Le, és valami 10.8 Nm, ami egy személynek kényelmes 70-80-... (2013.11.30. 18:21) Hoztál szivart?
  • Róbert Rakonczai: @xunilo: Ezzel vitatkoznék ugyanis szabályosan haladhat 2 segédmotoros egymás mellett egy sávban é... (2013.10.30. 13:23) Ideje megszívatni a robogósokat?

A rémséges Babetta

2011.08.29. 10:37 kőbájker

Több, mint tíz éve voltam motoros találkozón utoljára, még a szörnyű, épített GSX 750-emmel. A hányásig ivás, a Born To Be Wildra elborult agy, az útszéli szutykokra való rejszolás nem az én műfajom, úgyhogy azóta is lelkesen hanyagolom az ilyen összeröffenéseket.

Megjegyzem a Velvet olvasók kedvéért: ez utóbbi példa egyáltalán nem képletesen értendő, mert emlékszem olyan esetre, amikor befizette magát az úriember, hogy a komoly, egy négyzetméteres színpadon lerendezze a bárcás - ezt körbeállva nézték a sültparasztok. Majd amikor nem állt fel neki és a prosti fintorogva odébb akart állni, saját magának tuningolta a jancsit. Ott, mindenki előtt. Na, akkor fejeztem be a nyilvános találkozók látogatását.

A Pilisi Sólymok találkozója azonban már a nevében is lightosnak lett hirdetve, több okom is volt odamenni. Meg akartam nézni Erdős Csaba bemutatóját és halottam a messziről jött simsonos kettyósról, így számítottam némi robogóblog témára is. A legfőbb attrakció pedig a Babetta ügyességi verseny az inverzbabettával: állítólag marha nagyot lehet vele esni, amit szívesen néz az ember, amíg nem belső nézetesben látja.

A hiba ott volt, hogy a szervezők elfelejtették beindítani a sok éve oldalkocsissá épített gyönyörűséget: valamiért úgy gondolták, hogy egy év állás után is pöcc-röff. Sajnos a kétüteműek nem erről híresek, így át kellett alakítani a versenykiírást bioenergetikai csapatversenyre. Kétfős csapatokra lett átszabva a móka: a vezető és a toló szakemberre. 

Találtam viszont két érdekeltséget, bizonyítandó, hogy a segédmotorok rajongói is megjelennek néha egy-egy találkozón - nagy számban voltak jelen, nem csak az ötvenesnek álcázott 125-ösök. Abszolút értékben persze már nem voltak sokan: mindez azt jelenti, hogy manapság már alig látogatják a motorostalálkozókat, itt is elég gyéren voltunk. Gondolom ennek a pénzhiány az oka, másrészt, hogy baromi unalmasak a találkozók, sőt, sokkal egyszerűbb faszbúkozni, mint kimozdulni otthonról.

Az egyik érdekesség a korai Jawa Pionýr 50 volt: ez az egyik legolcsóbb módja annak, hogy ütőképes veterán járműved legyen.

A Jawa 555 már 1955-ben létezett. Fekvőhengeres kétütemű blokkjához 3 sebességes lábváltó jár, így teljesen motorszerű. Elődje, az 550-es Pionyr talán még látványosabb, mert azon nincs hátsú burkolat, igaz, csomagtartó sem.

A másik, egy jóval újabb Puch, ami önmagában sem néz ki rosszul, kitűnő átépítési alap. Ez is lánchajtásos, berúgós és lábváltós. A váza jó kiállású, de az előredöntött blokk is dögösen néz ki, igaz, furcsa a burkolat: nem láttam még ebből turbóhűtéses verziót. Ez elvileg egy Puch X50, de abban viszont nagy hűtőbordás blokk van.

Rengeteget hoznak be Ausztriából fillérekért a hasonló mopedekből: olcsó alternatíva lehet a robogókkal szemben, különösen, hogy a Puch nagy múltú és nagy nevű gyártó, így ezek a kis ötvenesek meglehetősen kiforrottak. Igaz, 80-nal száguldozni nem lehet velük, így a mai robogósoknak ezek már kevesek, sajnos.


Átépítés Puch Maxi-ból, sajnos ez nem a találkozón volt.

Miközben ilyesmin elmélkedtem, a szervezőknek sikerült beindítani a Babettát, így megúsztam, hogy nekem kelljen a Sámpit tolnom. Nem voltam nagyon szomorú, ráadásul így meg tudtam csinálni ezt a videót, amin megörökítettük, hogy megint ő lett a bajnok. Reméljük jövőre betiltják az oldalraseggelést, így másnak is lesz esélye, és a többszörös bajnokot is látjuk eltaknyolni végre. 

8 komment

Címkék: puch jawa babetta

süti beállítások módosítása