Hirdetés

image.jpeg

belsoseg feed

Nincs megjeleníthető elem

jajjdecsunya feed

Nincs megjeleníthető elem

racingdream feed

Nincs megjeleníthető elem

rallyedream feed

Nincs megjeleníthető elem

reklamarchivum feed

Nincs megjeleníthető elem

sebessegoltara feed

Nincs megjeleníthető elem

tcomment feed

Nincs megjeleníthető elem

Utolsó kommentek

  • nikarágja: Köbi! Kösz, h felhívtad a figyelmemet az Égéstérben erre a cikksorra, amit most majd jól végigolv... (2014.01.06. 10:46) Ilyen állat nincs is!
  • mosön: Van itt még 1 gyártmány: www.dorado.com.tr/en/?page_id=107 (2013.12.30. 18:38) Titokban Peugeot-kat gyártott a Honda
  • Adam88: Nekem több Yamaha Jog om is volt, illetve van is. Szerintem semmi baj nincs a két ütemmel. Rendes... (2013.12.18. 20:34) Kettő vagy négy ütem?
  • póli: Huu.. hát itt csak úgy röpködnek a fordulatok/nyomatékok..biztos manapság azért gyártják-fejleszti... (2013.12.18. 20:22) Kettő vagy négy ütem?
  • Nigger bácsi: Ezért 120 papírt? Max 80-at.. De azt is csak foghúzósan... (2013.12.18. 20:19) Kettő vagy négy ütem?
  • Utolsó 20

Friss topikok

  • nikarágja: Köbi! Kösz, h felhívtad a figyelmemet az Égéstérben erre a cikksorra, amit most majd jól végigolv... (2014.01.06. 10:46) Ilyen állat nincs is!
  • mosön: Van itt még 1 gyártmány: www.dorado.com.tr/en/?page_id=107 (2013.12.30. 18:38) Titokban Peugeot-kat gyártott a Honda
  • Adam88: Nekem több Yamaha Jog om is volt, illetve van is. Szerintem semmi baj nincs a két ütemmel. Rendes... (2013.12.18. 20:34) Kettő vagy négy ütem?
  • románc cuvée: A 125-ös változatra szavaztam. Talán 11 Le, és valami 10.8 Nm, ami egy személynek kényelmes 70-80-... (2013.11.30. 18:21) Hoztál szivart?
  • Róbert Rakonczai: @xunilo: Ezzel vitatkoznék ugyanis szabályosan haladhat 2 segédmotoros egymás mellett egy sávban é... (2013.10.30. 13:23) Ideje megszívatni a robogósokat?

Robogóval jönnek az idegenek a Függetlenség Napja 2.-ben?

2011.04.06. 19:26 kőbájker

A Honda már régóta foglalkozik a motorkerékpár és a robogó vegyítésének gondolatával, ami valahol  a kettő hátrányainak kiküszöbölését jelentené - azon tehetősebb polgárok számára, akiknek az igazi motoron való motorozás legalább annyira kényelmetlen, mint egy nem feltétlenül elegánsan használható járműért nagyra nyitni a brifkót.
 


Magyarul: akinek a nagy túragépek nem elég egyszerűen kezelhetők, de a nagyrobogók még nem nyújtanak elég motoros élményt, azoknak tegyünk bele automata váltót, motorkerékpár-teljesítményű blokkot és legyen motorszerűbb a kinézet.

Honda New Mid Concept 2011

2011-ben ez a Honda New Mid Concept, ami remélhetőleg nem jut arra a sorsa, mint a Honda Griffon.

A Griffon 2003-as, jóval régebben megálmodott koncepcióként való megjelenése ellenére messzebbre mutat. Ugyan 2007-ben sorozatgyártásról beszéltek, de azóta sem hallottunk róla semmit. Igaz, a New Midről sem, de annak bemutatója nem hét éve volt.

A New Mid is igen érdekes konstrukció, de lánchajtása kérdésessé teszi az előnyök ötvözését: a Griffont élből gondozásmentes kardánhajtással képzelték el és mind külseje, mind műszaki megoldásai sokkal kevésbé hétköznapiak.

Már eleve a blokk is különleges: egy négyhengeres boxer, a jó alacsony súlypont érdekében a taposó alá helyezve, 750 köbcentivel. Ez tuti motorkerékpáros élményt nyújt teljesítményben és kezelhetőségben. A kardánhajtás nem egy futurisztikus cucc, de praktikus. A motorméretű kerekek szintén.

Az első tárcsafék ellenben villantósabb: a felni peremére van rögzítve és radiális féknyeregből harapdálják a betétek, természetesen kombinált blokkolásgátlós fékrendszer által noszogatva, amelynek hátsó végpontja szintén féktárcsa. A futómű elöl-hátul egykaros: könnyű gumit cserélni, ha beleáll a százasszög.

A dizájnon lehet vitatkozni, de mindenképpen különleges. Más kérdés, hogy kicsit túlzottan organikus: lehet, hogy nem gyártani, hanem növeszteni szándékoztak. Nekem nem feltétlenül tetszik a megolvadt disznósajt külső, de csúnyának sem mondanám, részleteiben pedig kásztombájk-szintű szépségei vannak.



A műszaki extrákat nem aprózták el: monitor-ccd kamera kombináció tükör helyett, a blokk természetesen változó szelepvezérlésű és a váltó CVT automata, gombnyomkodós kapcsolási lehetőséggel. Az indítás smart key rendszerű, semmit nem kell dugdosni sehova. Lehet hogy már attól beindul, ha rá gondolsz, hiszen okos. Elöl az idomban dupla sisaktartó van kialakítva, a hátsó ülés felnyitható háttámlának. Jó kis parasztvakító első ledlámpák is vannak, hogy lehessen menőzni a körúton, vagy kamu UFO-leszállással lehessen ijesztgetni a falusi néniket/bácsikat. Élőben remélem ez nem olyan, mint egy Audin!

Természeten a Honda GR-1 környezetbarát és fejlett biztonságtechnikai felszereltséggel is rendelkezik, bármit is jelentsen ez.

Sajnos úgy néz ki, ebben a formában már csak koncepció marad, de reménykedjünk, hogy  legalább a New Mid Concept-et átnevezik New Mid Product-ra és megvalósul. Nekem nem fáj, hogy másoknak lesz rá 2-3 millája!

10 komment

Címkék: honda koncepció

süti beállítások módosítása