Hirdetés

image.jpeg

belsoseg feed

Nincs megjeleníthető elem

jajjdecsunya feed

Nincs megjeleníthető elem

racingdream feed

Nincs megjeleníthető elem

rallyedream feed

Nincs megjeleníthető elem

reklamarchivum feed

Nincs megjeleníthető elem

sebessegoltara feed

Nincs megjeleníthető elem

tcomment feed

Nincs megjeleníthető elem

Utolsó kommentek

  • nikarágja: Köbi! Kösz, h felhívtad a figyelmemet az Égéstérben erre a cikksorra, amit most majd jól végigolv... (2014.01.06. 10:46) Ilyen állat nincs is!
  • mosön: Van itt még 1 gyártmány: www.dorado.com.tr/en/?page_id=107 (2013.12.30. 18:38) Titokban Peugeot-kat gyártott a Honda
  • Adam88: Nekem több Yamaha Jog om is volt, illetve van is. Szerintem semmi baj nincs a két ütemmel. Rendes... (2013.12.18. 20:34) Kettő vagy négy ütem?
  • póli: Huu.. hát itt csak úgy röpködnek a fordulatok/nyomatékok..biztos manapság azért gyártják-fejleszti... (2013.12.18. 20:22) Kettő vagy négy ütem?
  • Nigger bácsi: Ezért 120 papírt? Max 80-at.. De azt is csak foghúzósan... (2013.12.18. 20:19) Kettő vagy négy ütem?
  • Utolsó 20

Friss topikok

  • nikarágja: Köbi! Kösz, h felhívtad a figyelmemet az Égéstérben erre a cikksorra, amit most majd jól végigolv... (2014.01.06. 10:46) Ilyen állat nincs is!
  • mosön: Van itt még 1 gyártmány: www.dorado.com.tr/en/?page_id=107 (2013.12.30. 18:38) Titokban Peugeot-kat gyártott a Honda
  • Adam88: Nekem több Yamaha Jog om is volt, illetve van is. Szerintem semmi baj nincs a két ütemmel. Rendes... (2013.12.18. 20:34) Kettő vagy négy ütem?
  • románc cuvée: A 125-ös változatra szavaztam. Talán 11 Le, és valami 10.8 Nm, ami egy személynek kényelmes 70-80-... (2013.11.30. 18:21) Hoztál szivart?
  • Róbert Rakonczai: @xunilo: Ezzel vitatkoznék ugyanis szabályosan haladhat 2 segédmotoros egymás mellett egy sávban é... (2013.10.30. 13:23) Ideje megszívatni a robogósokat?

Az MZ tovább robog!

2011.03.26. 14:13 kőbájker

 

Az MZ a világ egyik legrégebbi motorkerékpár gyára, ezt sokan tudjuk. De vajon mi újság robogó-fronton?

Először is: az MZ régebben relációban állt néhány robogó típussal. Másodszor: a gyár a kalandos megmentési kísérletek ellenére bekövetkezett 2008-as csődje óta csakis robogókat gyárt. A magyar piacra persze ezek sem jutnak el.


IWL Troll

A magyar piacról eszembe jut egy mellékes adalék.

Múlt héten beballagtam egy motorszalonba, hogy megkérdezzem, van-e nálunk nyílt nap vagy egyéb kipróbálási lehetőség – jó lenne ez nekem, ide tudnék posztolgatni pár szubjektív gyorstesztet.

A bejáratban egyszerű józan paraszt módon eleresztettem egy ún. köszönést, amire senki sem mozgatta fülének botját sem. Besétáltunk, körbemutogattam jó pár típust a barátnőmnek, így haladva a pult felé. Aminek belső oldalán két fiatalember tartózkodott, az egyik telefonnal a fülén, a másik verbálisan szórakoztatva az ott támaszkodó ismerősét.

Ekkor megeresztettem még egy jó hangos köszönést, hátha nem hallották az előbb. Ezt pontosan olyannyira le sem szarta egyikük sem, mint előzőleg – mintha ott sem lennék. Lehet, hogy szerény, ártatlan külsőm miatt ottfelejtett bukósisaknak néztek, vagy be volt kapcsolva a Predator-féle álcázó berendezésem. Próbáltam szuggerálni magam, hogy legyek feltűnő és leellenőriztem a személyimben, hogy biztosan nem én vagyok-e a Láthatatlan Ember, de mindez nem segített.

Pár percig álltam ott, mint Józsi a pirosnál, majd úgy döntöttem, hogy minden bizonnyal gyümölcsöző együttműködésünket itt be is fejezném: szó nélkül távoztam. Természetesen ide biztosan nem jövök majd, ha motorvásárlásra adom a fejem és hasonló tanáccsal látok el másokat is.

Nyilván az ő szemszögükből potenciális ügyfélként álltam ott és én meg vagyok győződve arról, hogy az üzletünkbe betérő személyt (ún. ügyfél, régiesen kuncsaft) különösebb marketingzseni képességek hiányában sem jó ötlet leszarni a haveri cseverészés miatt. Gondolom amúgy éppen egy titkos váróteremben tobzódtak a vevők - mivel a helyszínen rajtunk kívül senki sem volt - és jegyrendszerrel adják ki a motorokat az előjegyzett, nyomorult várakozó prosztóknak!

Persze nem lepődtem meg, hiszen a héten már túl voltam egy asztalosműhelyen, amely bevállalt másnapra egy piti munkát, majd amikor mentem érte, még én voltam a hülye, amiért a melósok nem is hallottak róla. De mondhatnám a bankot is, amely fel volt háborodva, hogy az érdekes módon a Paypal számlámra náluk befizetett, de meg nem érkezett pénzt számon kértem rajtuk papír bizonylat nélkül, mintha nem lenne 2011-ben elektronikus nyoma egy tranzakciónak.

Ilyenkor kéne egyeseknek elgondolkodni, hogy vajon tényleg a gazdasági válság minden bajunk okozója, vagy talán a kereskedői/szolgáltatói hozzáállás európai szinttől való távolságával van a probléma?


Sokak számára az utolsó igazi MZ ez volt: a 250/1

De térjünk vissza fiatalkori horizontom egyetlen kézzelfogható motorkerékpár gyártójának múltjába, ahol bizony már volt robogó. Igaz nem direktben: a számomra felfoghatatlan keletnémet ipari szövevény egyik szereplője, az IWL használta az MZ alkatrészeit a Pitty, Wiesel, Berlin és a Troll (lásd. fent) nevű robogójában.

2008 óta az MZ csakis robogókat gyárt, de mindjárt meglepő dolgokat is találunk: létezik full elektromos és hibrid robogójuk is, az Emmely.

Az Emmely ötféle kiadásban készül:
- Négyütemű, léghűtéses 50 köbcentis 2,9 lóerős.
- Négyütemű, léghűtéses 125 köbcentis 7 lóerős.
- Elektromotoros: 2,1 lóerős, 45km/h végsebességgel, 70 km hatótávval.

- Hibrid EL2: 2,9 lóerős 50 köbcentis négyütemű és egy 0,8 lóerős elektromotorral, amely elektro, hibrid és benzinüzemben is használható. Előbbiben 35 km/h, utóbbiban 45 km/h a végsebesség. Elektromos üzemben a hatótáv kb. 30 km, benzinüzemben 200 km.

- Hibrid EL3: 7 lóerős 125 köbcentis négyütemű és egy 1,36 lóerős elektromotorral, amely elektro, hibrid és benzinüzemben is használható. Előbbiben 35 km/h, utóbbiban 80 km/h a végsebesség. Elektromos üzemben a hatótáv kb. 25 km, benzinüzemben 180 km.
 

Mindez egész high-tech vonalnak hangzik, de az MZ múltját tekintve jogosan tehető fel a kérdés, hogy a cég számára valóban a jövőt jelentik-e a Kínában gyártott elektromos robogók? Különös, hogy az MZ jelenlegi tulajdonosai, az ex-versenyző Ralf Waldman és Martin Wimmer ebben az irányban gondolkodnak.

A sportvonalat az MZ-nél jelenleg az Anthony képviseli: ez egy hagyományos léghűtéses kétütemű ötvenes, amely 3,6 lóerőt teljesít. 1400-1800 euróért azt kell mondjam, ez nem nagy cucc, Kínában gyártanak ennél olcsóbban is ilyesmit.

Nem mondom, hogy nem csinálnék meg vele egy mopedrally-t, de ennyiért már van miből választani és az MZ-nek nincs neve a robogópiacon - vagy legalábbis szocreál felhangja van.

Ezen kívül a Charly nevű törpét tudják felmutatni, ami közúti közlekedésre nem tűnik alkalmas járműnek – legalábbis a mi viszonyainknál. Ez egy 20 km/órára képes elektromos roller és úgy néz ki, ahogy névrokona, Charlie Sheen fogja érezni magát, ha még sokat drogozik. Hülyenévadásban az MZ úgy tűnik, nem áll rosszul!

A legdurvább, hogy a kínálat legexkluzívabb darabja az MZ bicikli – de ez már talán egy másik blog témája.


A fényezést és a színválasztékot oldszkúl MZ szinten űzik ma is

18 komment

Címkék: mz emmely

süti beállítások módosítása