Hirdetés

image.jpeg

belsoseg feed

Nincs megjeleníthető elem

jajjdecsunya feed

Nincs megjeleníthető elem

racingdream feed

Nincs megjeleníthető elem

rallyedream feed

Nincs megjeleníthető elem

reklamarchivum feed

Nincs megjeleníthető elem

sebessegoltara feed

Nincs megjeleníthető elem

tcomment feed

Nincs megjeleníthető elem

Utolsó kommentek

  • nikarágja: Köbi! Kösz, h felhívtad a figyelmemet az Égéstérben erre a cikksorra, amit most majd jól végigolv... (2014.01.06. 10:46) Ilyen állat nincs is!
  • mosön: Van itt még 1 gyártmány: www.dorado.com.tr/en/?page_id=107 (2013.12.30. 18:38) Titokban Peugeot-kat gyártott a Honda
  • Adam88: Nekem több Yamaha Jog om is volt, illetve van is. Szerintem semmi baj nincs a két ütemmel. Rendes... (2013.12.18. 20:34) Kettő vagy négy ütem?
  • póli: Huu.. hát itt csak úgy röpködnek a fordulatok/nyomatékok..biztos manapság azért gyártják-fejleszti... (2013.12.18. 20:22) Kettő vagy négy ütem?
  • Nigger bácsi: Ezért 120 papírt? Max 80-at.. De azt is csak foghúzósan... (2013.12.18. 20:19) Kettő vagy négy ütem?
  • Utolsó 20

Friss topikok

  • nikarágja: Köbi! Kösz, h felhívtad a figyelmemet az Égéstérben erre a cikksorra, amit most majd jól végigolv... (2014.01.06. 10:46) Ilyen állat nincs is!
  • mosön: Van itt még 1 gyártmány: www.dorado.com.tr/en/?page_id=107 (2013.12.30. 18:38) Titokban Peugeot-kat gyártott a Honda
  • Adam88: Nekem több Yamaha Jog om is volt, illetve van is. Szerintem semmi baj nincs a két ütemmel. Rendes... (2013.12.18. 20:34) Kettő vagy négy ütem?
  • románc cuvée: A 125-ös változatra szavaztam. Talán 11 Le, és valami 10.8 Nm, ami egy személynek kényelmes 70-80-... (2013.11.30. 18:21) Hoztál szivart?
  • Róbert Rakonczai: @xunilo: Ezzel vitatkoznék ugyanis szabályosan haladhat 2 segédmotoros egymás mellett egy sávban é... (2013.10.30. 13:23) Ideje megszívatni a robogósokat?

Műanyag helyett fa kell a robogóra?

2013.01.15. 13:04 kőbájker

A természetbarát robogózás jó ötlet, bár akkor mindennek katalizátoros négyüteműnek kéne lennie. Vagy sűrített levegővel hajtottnak, vagy elektromosnak, és akkor a hulladékakksik okozta szennyezéstől pusztulnánk meg a fókákkal együtt, de ez ugye sokkal jobban tálalható a fogalmatlanoknak.

Az Albura 125 megálmodója a JVR; a kérdést máshonnan közelítik meg. A négyütemű befecskendezős blokk adott, de a különlegesség az, hogy a kasztni nem műanyagból készül, hanem fából. Elvégre a fa környezetbarát. Maga az Albura szó szíjácsot jelent: ez a fatest élő része, amelynek feladata a nedvek szállítása a gyökerektől a lombokig.

Való igaz, a kisebb robogók műanyag teste különösebb ütközésvédelmi feladatokat nem lát el, célja inkább a szél terelése, így tökéletesen meg lehet valósítani kazánlemezből, gipszkartonból és fából is. A fa ráadásul könnyű. A prototípus nem létezik-e élőben, csak 3d képeket kaptunk, de a filigrán térhálós vázra szerelt karcsú faidozmat ötlete működőképesnek tűnik, főleg, ha a valószínűleg becsült 105 kilós tömeg tartható.

A CVT váltós gép tervén cső gerincvázat látunk, amelynek átmérője 90 milliméter. Az elsővilla szárvastagsága 34, míg rugóútja 95 milliméter. A hátsó központi rugó öttel kevesebbet enged meg. Mindkét fék tárcsa (240 és 210 mm átmérővel), melyekhez kétdugattyús nyerget csatoltak. A gumik mérete 120/70 x 12" és 130/70 x 12".

komment

Címkék: színes farobogó

süti beállítások módosítása