A természetbarát robogózás jó ötlet, bár akkor mindennek katalizátoros négyüteműnek kéne lennie. Vagy sűrített levegővel hajtottnak, vagy elektromosnak, és akkor a hulladékakksik okozta szennyezéstől pusztulnánk meg a fókákkal együtt, de ez ugye sokkal jobban tálalható a fogalmatlanoknak.
Az Albura 125 megálmodója a JVR; a kérdést máshonnan közelítik meg. A négyütemű befecskendezős blokk adott, de a különlegesség az, hogy a kasztni nem műanyagból készül, hanem fából. Elvégre a fa környezetbarát. Maga az Albura szó szíjácsot jelent: ez a fatest élő része, amelynek feladata a nedvek szállítása a gyökerektől a lombokig.
Való igaz, a kisebb robogók műanyag teste különösebb ütközésvédelmi feladatokat nem lát el, célja inkább a szél terelése, így tökéletesen meg lehet valósítani kazánlemezből, gipszkartonból és fából is. A fa ráadásul könnyű. A prototípus nem létezik-e élőben, csak 3d képeket kaptunk, de a filigrán térhálós vázra szerelt karcsú faidozmat ötlete működőképesnek tűnik, főleg, ha a valószínűleg becsült 105 kilós tömeg tartható.
A CVT váltós gép tervén cső gerincvázat látunk, amelynek átmérője 90 milliméter. Az elsővilla szárvastagsága 34, míg rugóútja 95 milliméter. A hátsó központi rugó öttel kevesebbet enged meg. Mindkét fék tárcsa (240 és 210 mm átmérővel), melyekhez kétdugattyús nyerget csatoltak. A gumik mérete 120/70 x 12" és 130/70 x 12".
tcomment feed
Nincs megjeleníthető elem