A Kymco-t sokan a nem túl hízelgő szar kínai gyártó kategóriába sorolják, de ez nem teljesen fedi a valóságot. Egyrészt mert a Kymco tajvani. Másrészt pedig mert a Kymco Downtown 300i lett a motorcycle.com szerint 2010 legjobb robogója.
Kymco 300i
A Kymco People azonban csak egy hagyományos 50 köbcentis kétütemű robogó - néprobogó, ha úgy tetszik. Valószínűleg arra utal a név, hogy tömegeknek szánt, olcsó (bár a Kymco 2011-es kínálatában az új People messze nem a legolcsóbb ötvenes), egyszerű eszközt kívántak adni az emberiségnek, amely mentes a sportos sallangtól, inkább a hétköznapi közlekedési igények kielégítése a cél.
Erre utalnak a nagyméretű kerekek is, amit jó jelnek vettem, legtöbbünknek ugyanis nem ismeretlen a kis kerékből és a hozzá adott futóműből adódó nem kívánt izgalom, amelynek könnyen lehet perec a vége.
Könnyű szerelni defekt esetén
A 16 collos felniken elöl 70/90, hátul 90/80 méretű gumik vannak, amelyek optikailag azt a benyomást adják, mintha épp most szöktek volna meg egy hotdogból. A célzott használatra ez bőven elég lenne – kérdés, hogy elég-e a magyar utakra.
Le kell persze szögeznem, ez itt nem a legújabb típus, ráadásul legalább tíz éves, használt robogó, 17 000 km-rel az órájában, így a hibái egyáltalán nem biztos, hogy a konstrukciónak tudhatók be.
Sisaktartó csakis mogyorófejű Tajvaniaknak
A próbaúton szerencsére nem szenvedtem hiányt rossz útviszonyokban. És itt kellett rögtön csalódnom: a futómű alulteljesítette a várakozásaimat. Nagy kerék ide vagy oda, az első teleszkóp vicc-kategóriás, mintha két partvisnyél futna a kerékagyig, de amikor bebólint, hamar fel is koppan. Persze lehet, hogy újkorában jobb volt - érdemes lenne szétszedni.
Az első fék tárcsa, nem egy csoda, de tűrhetően működik. A hátsó dobfék azonban a sok használatból fakadóan már csak jelzésértékű, bár muszáj használni, mert az kapcsolja a féklámpát. Valószínűleg elromlott a másik karon levő mikrokapcsoló, amit a tulaj, Hifis Bandi könnyen orvosol majd, ha egyszer erre is lesz ideje, mert amúgy ő is és a Kymco is munkával vannak elfoglalva. Ezen kívül sok baj nem volt vele: egyszer a membrános benzincsapot kellett cserélni.
Leo Vince kipufogó gyárilag, hűha!
A másik csalódást a blokk okozta, de legalább pozitívan: sokkal jobb, mint vártam. Itt azonban van egy kis csalás, ugyanis a magyar robogók jelentős hányadához hasonlóan már 70-es.
Gondoltak az utasra is!
Télvíz idején jó vétel volt, pofátlanul alacsony áron, az eredeti ár felére alkudva sikerült megszerezni, de sajnos épp olyan hamar meg is állt, így a felújításkor nagyobb henger került rá. A másik sajnálatos tény ennek a költsége: a kőkorszakból jól ismert szakember végezte el a vételár duplájáért. Így már nem lett annyira jó buli, de talán még árában van.
A berúgó furán működik, lehet, hogy nem gyári megoldás
Állítólag nagy különbség a teljesítményben nincs, ami érthető is, mert a fojtás nélküli 5,2 lóerőből hetvenes hengerrel sem lesz 100 – Bandi szerint minimálisan jobb dinamizmus és a 70-es helyett 75 végsebesség az eredmény, utóbbi adat akár utazónak is tekinthető.
Az akksi a kesztyűtartóban
A People gázmarkolata ugyanis akár egy kétállású kapcsoló, adagolásnak nincs értelme - vagy tövig húzod, vagy elengeded. Ebben a szellemben a blokk megfelelő dinamikát biztosít, tökéletesen lehet vele tartani az autók ritmusát, aznap legalábbis egy autós sem próbált meg a sebességem miatt felöklelni.
Ha hasonló dinamikát tud az ötvenes, ebből a szempontból tökéletes járműnek nevezném városi használatra, mert a gyorsulása is megfelelő.
Hifis Bandi, a dublőröm
A dizájn Aprilia Scarabeo-ra emlékeztet, de a ki koppintott kit-játék messzire vezetne. A szépséget nem itt kell keresni, mindenesetre sportos kinézettel nem próbálkoztak, inkább elegáns és uniszex a külső, se férfi, se nő nem hat idegenül a kis lárván. Még a bilikék sem annyira metroszexuális, hogy érdemes lenne lefényezni. Bár Bandi határozottan tervbe vette, szerintem a barátságos Trabantszínnel nincs nagy baj a fényezés árához képest.
A Kymco People egy jobb futóművel tökéletes városi társ lenne, remélem az újaknál ez rendben van. És itt jön a természettudományos rész, az ülés barna kukac-foltjainak rejtélye: mivel Bandi éppen hifit épített a megboldogult Újpesti Hajógyár területén egy hajóba, a környéken található méhkaptárak agglomerációs ártalmainak lettünk áldozatai. Ez ugyanis állítólag méhszar - reméljük, jót tesz a műbőrnek.
tcomment feed
Nincs megjeleníthető elem