Hirdetés

image.jpeg

belsoseg feed

Nincs megjeleníthető elem

jajjdecsunya feed

Nincs megjeleníthető elem

racingdream feed

Nincs megjeleníthető elem

rallyedream feed

Nincs megjeleníthető elem

reklamarchivum feed

Nincs megjeleníthető elem

sebessegoltara feed

Nincs megjeleníthető elem

tcomment feed

Nincs megjeleníthető elem

Utolsó kommentek

  • nikarágja: Köbi! Kösz, h felhívtad a figyelmemet az Égéstérben erre a cikksorra, amit most majd jól végigolv... (2014.01.06. 10:46) Ilyen állat nincs is!
  • mosön: Van itt még 1 gyártmány: www.dorado.com.tr/en/?page_id=107 (2013.12.30. 18:38) Titokban Peugeot-kat gyártott a Honda
  • Adam88: Nekem több Yamaha Jog om is volt, illetve van is. Szerintem semmi baj nincs a két ütemmel. Rendes... (2013.12.18. 20:34) Kettő vagy négy ütem?
  • póli: Huu.. hát itt csak úgy röpködnek a fordulatok/nyomatékok..biztos manapság azért gyártják-fejleszti... (2013.12.18. 20:22) Kettő vagy négy ütem?
  • Nigger bácsi: Ezért 120 papírt? Max 80-at.. De azt is csak foghúzósan... (2013.12.18. 20:19) Kettő vagy négy ütem?
  • Utolsó 20

Friss topikok

  • nikarágja: Köbi! Kösz, h felhívtad a figyelmemet az Égéstérben erre a cikksorra, amit most majd jól végigolv... (2014.01.06. 10:46) Ilyen állat nincs is!
  • mosön: Van itt még 1 gyártmány: www.dorado.com.tr/en/?page_id=107 (2013.12.30. 18:38) Titokban Peugeot-kat gyártott a Honda
  • Adam88: Nekem több Yamaha Jog om is volt, illetve van is. Szerintem semmi baj nincs a két ütemmel. Rendes... (2013.12.18. 20:34) Kettő vagy négy ütem?
  • románc cuvée: A 125-ös változatra szavaztam. Talán 11 Le, és valami 10.8 Nm, ami egy személynek kényelmes 70-80-... (2013.11.30. 18:21) Hoztál szivart?
  • Róbert Rakonczai: @xunilo: Ezzel vitatkoznék ugyanis szabályosan haladhat 2 segédmotoros egymás mellett egy sávban é... (2013.10.30. 13:23) Ideje megszívatni a robogósokat?

Utassal sem törik ketté

2012.09.28. 10:18 kőbájker

7.jpg

Tegye fel a kezét, akinek nem tetszik a Piaggio X9 Evo! Nem látok valami sok jelentkezőt. Az X9 formaterve önmagáért beszél, élőben masszív, robusztus, kényelmet és strapabírást sugárzó jármű. Ez az a fajta nagyrobogó, ami elvileg kényelmes a városban, de el lehet menni vele akár túrázni is.

5.jpg

Az X9-et a Piaggio egész széles választékban kínálta, 125-östől 500-asig, amiben még olyan vadhajtások is szerepelnek, mint a 180-as, ami még megdöbbentőbb, ha tudjuk, hogy ez a szép kék itt 200-as.

Hogy 125 és 250 között mi értelme ilyen lépcsőket tenni, rejtély, de az biztos, hogy 250-ig a blokk kivételével műszakilag ugyanaz, a specifikációban nem térnek el jelentősen a súly adatok: nem szarral főzünk, mert már a 125-ös is 179 kiló teletankolva, a 250-es pedig 6 kilóval nehezebb.

1.jpg

A nagy súly ijesztő lehet, de ha van alattunk egy jó futómű, elviselhető: a tömeg lenntart, nem pattog az úton, mint a nikkelbolha. A 14 colos kerekek (hátul 140-es gumival) és a motorhoz méltó súly komoly járművé avanzsálják, amely nem törik ketté, ha még egy utas is ül a hátán.

10.jpg

Nem tudom, mi értelme van egy 200 köbcentis blokkoknak: több típusban is előfordul ilyen, Tito barátomnak például 200-as Djebel-je van és amikor 250 körüli endurót kerestem, én is kiegyeztem volna ekkorával, nincs valami hatalmas teljesítmény különbség. Pont erről beszélgettünk ma Göbivel, a Motordoktorral, aki szerint távol-keleten van valami 200 köbcentis kategóriahatár: emiatt gyártanak ilyen típusokat.

Az X9-már a 125 verzióban is eléri a 15 lóerős határt, a 200-as névleges teljesítménye pedig éppen 20 lóerő, ami bőven elég, még a nagy tömeg ellenére is.

9.jpg

Sajnos pont azt nem tudtam kipróbálni, amit kellett volna: mivel ez az X9 még friss import, nincs még forgalomba helyezve, így nem mehettem vele közútra, pontosabban országútra egy kis agglomerációs-ingázás tesztre. Csak annyit tudtam levenni, hogy a méretéhez képest igen jól kezelhető, finoman, könnyedén veszi a lassú tempójú, a megszokott akadályokat. A fékek ehhez mérten igen jók, főleg hogy elöl dupla tárcsa van, igaz, hogy csak egydugattyús, de a Brembótól. A tárcsák ráadásul nem kicsik: elöl-hátul 240mm-esek.

2.jpg

Elvileg lehetne az X9-ből van nem Evo is, de sehol nem találtam erre információkat, így esélyes, hogy ez szimplán a típusjelzés részeként utal arra, hogy a felszereltség magas. Az utód X8 egészen fapadosnak tűnt mellette, de az egy másik történet.

11.jpg

Sokan luxusrobogónak hívják az X9 Evót, amit meg is értek, hiszen van itt minden: egértévé, csillapítottan csukódó sisaktartó ami akkora, mint egy kisebb pottyantós budi. Tükörbe integrált index, sokféle rekesz, fullos, még jegesedésre is figyelmeztető műszerfal, elektromosan nyíló sisaktartó-zár, belülről, gombbal nyitható tanksapkafedél. Ráadásul a szélvédő is állítható, igaz, az csak csavarozgatással.

12.jpg

A fékek, kezelőszervek mind minőségi benyomást keltenek, a műanyagok tekintetében pedig nem vagyok fetisiszta/szakértő: úgy gondolom, hogy a Yamaha X-max 125 jobban össze van rakva, de a Piaggioban sem fog senki csalódni. Főleg úgy, hogy használtan, forgalomba helyezve, igen jó állapotban sem vészes az ára, valamennyivel 3 kiló felett van, ami nem úgy jön ki, hogy százezret kell fizetni a fogyasztás literjéért, de valahogy így állhatunk. Ez a 15 literes tartállyal elég komoly hatótávolságot enged, persze, csak ha nem húzzuk ész nélkül.

Szép, nagy, kényelmes és többcélú: az X9 Evo autópályától a városi forgalomig megfelel, az utasnak is kényelmes, és olyan extrákat ad, amit a legtöbb robogó nem. Nem rossz választás.

komment

Címkék: piaggio x9

süti beállítások módosítása