Hirdetés

image.jpeg

belsoseg feed

Nincs megjeleníthető elem

jajjdecsunya feed

Nincs megjeleníthető elem

racingdream feed

Nincs megjeleníthető elem

rallyedream feed

Nincs megjeleníthető elem

reklamarchivum feed

Nincs megjeleníthető elem

sebessegoltara feed

Nincs megjeleníthető elem

tcomment feed

Nincs megjeleníthető elem

Utolsó kommentek

  • nikarágja: Köbi! Kösz, h felhívtad a figyelmemet az Égéstérben erre a cikksorra, amit most majd jól végigolv... (2014.01.06. 10:46) Ilyen állat nincs is!
  • mosön: Van itt még 1 gyártmány: www.dorado.com.tr/en/?page_id=107 (2013.12.30. 18:38) Titokban Peugeot-kat gyártott a Honda
  • Adam88: Nekem több Yamaha Jog om is volt, illetve van is. Szerintem semmi baj nincs a két ütemmel. Rendes... (2013.12.18. 20:34) Kettő vagy négy ütem?
  • póli: Huu.. hát itt csak úgy röpködnek a fordulatok/nyomatékok..biztos manapság azért gyártják-fejleszti... (2013.12.18. 20:22) Kettő vagy négy ütem?
  • Nigger bácsi: Ezért 120 papírt? Max 80-at.. De azt is csak foghúzósan... (2013.12.18. 20:19) Kettő vagy négy ütem?
  • Utolsó 20

Friss topikok

  • nikarágja: Köbi! Kösz, h felhívtad a figyelmemet az Égéstérben erre a cikksorra, amit most majd jól végigolv... (2014.01.06. 10:46) Ilyen állat nincs is!
  • mosön: Van itt még 1 gyártmány: www.dorado.com.tr/en/?page_id=107 (2013.12.30. 18:38) Titokban Peugeot-kat gyártott a Honda
  • Adam88: Nekem több Yamaha Jog om is volt, illetve van is. Szerintem semmi baj nincs a két ütemmel. Rendes... (2013.12.18. 20:34) Kettő vagy négy ütem?
  • románc cuvée: A 125-ös változatra szavaztam. Talán 11 Le, és valami 10.8 Nm, ami egy személynek kényelmes 70-80-... (2013.11.30. 18:21) Hoztál szivart?
  • Róbert Rakonczai: @xunilo: Ezzel vitatkoznék ugyanis szabályosan haladhat 2 segédmotoros egymás mellett egy sávban é... (2013.10.30. 13:23) Ideje megszívatni a robogósokat?

A robogóblog új kabalaállata

2014.01.05. 13:04 kőbájker

Mindig tudtuk, hogy az térdek védőszentje, Asesso Zoli nem százas teljesen. Érdekes, interaktív figura ő, aki hiperkommunikatíve motorozik, enyhe feltűnési viszketegségben, mindenkinek integetve, a csajoknak puszikat dobálva, buszmegállóban motort börrögtetve, amivel nekem szöges ellentétem. Mégis együtt dagonyázunk a motorbuziság mélységes, mopsz illatú posványában. (A mopsz illatot majd egyszer megmagyarázom.)

Nos, Zoli tudta, hogy alapvetően utálom a karácsonyt, de mégis készült egy meglepetéssel, ami valóban meglepő volt, már-már sokkoló. Kaptam tőle egy Babettát: 210-est. Tudod, ez már az "újabbik" kétsebességes automata, de ha nem tudod, ez akkor is így van.

MZ_ETZ_251.jpg

A történet valahol úgy indult, hogy abban a szilárd meggyőződésben élt: az első "motorom" ilyen volt. Ez sajnos élből tárgyi tévedés, az első motorom ugyanis egy 251-es ETZ-volt és nem csak azért, mert alapvetően a segédmotorokat segédmotornak tartom, nem motornak, hanem abszolút értékben is.

Nekem ugyanis kimaradt a segédmotor lépcső, fater ugyanis nem vette meg azt a kurva Simsont használtan, mondván, ő használt szart nem vesz, újonnan meg akkoriban mifelénk csak rendszámmal lehetett kapni, amire már nem volt elég az smkp jogsi, ami nekem volt 14 évesen.

Riga Delta, ahogy biztosan kéne

Az egyetlen opció a Riga Delta lett volna, de fater szerint ez szar volt, én meg kénytelen voltam hallgatni rá, mert neki volt lóvéja és úgyse vette meg, hiába próbáltam meggyőzni. Soha nem kaptam meg a kismotor jogsi mellé beígért kismotort: az ETZ-t saját pénzből vettem tizennyolc évesen, zöldség-rakodásból.

honda-cbx-750.jpg

Igaz, eredetileg ezer márkás japán motor volt a terv Németországból, de mire kimentünk (ez volt a bónusz a zöldségbiznisz főnökétől szezon után), addigra az összes olcsó motort "elvitték a magyarok." Egy 2300 márkás Honda CBX 750-et hoztunk az akkori legjobb barátomnak, mert neki 1300 márkája volt, nekem pedig csak 1000, így én adtam kölcsön neki. Ebből lett aztán az, hogy végül az ETZ-jével fizetett ki és marhára nem lett japán motorom.

Az ETZ-re nem volt jogsim, de lejártam vele a Balatonra a menő fekete plexis, akkor újdonság számba menően szellőzős Nolan N37-es Diamond sisakomban, amire fater adott kölcsön. (Egy Simson árát.) Persze nem mondanám, hogy a rikító kék-lila susogós melegítő hatását fel tudta javítani. Aztán valamelyik nyáron orra estem egy árokban a mezőn, a teleszkóp elgörbült kissé - konstans kígyómozgást okozva -, a töltés is beszart, motorszerelőt hírből sem ismertem, így eladtam.

bab1.jpg

Fater vett közben egy 210-es Babettát magának, pontosabban én beszéltem rá, mert kiköltöztek egy faluba és jónak tűnt bejárogatni, a használtszar-elmélet pedig valamennyire enyhült a kilencvenes évek elejére. (Később sajnos jobban is: amikor az alkoholtól már teljesen elment az esze és nem tudta fizetni az autóhitelét, visszavitte a Fiat Bravo-ját a szalonba és frankón becserélte egy Trabant kombira, 165 ezerért, amikor azok 30 körül mentek.)

A babszi frankó, alufelnis, nyugati típus volt, de ha jól emlékszem, mofa, azaz 25-ös végsebességre fojtott, bár lehet ment negyvenet is, tökmindegy.

Amikor Pestre költöztem, jobb híján ezzel kezdtem el futárkodni. Ezért emlékezett erre Zoli, mint első motorra. Arra az apróságra viszont már nem, hogy talán ha két hetet bírt ki.

Mindenképpen kalandos időszak elé nézünk. A 210-es Babetta vetekszik egy Riga minőségével, ami nem dicséret, de ezt a Riga klubosok jobban tudják. (Őket majd megkeresem, mert nekem a Riga és a Verhó eléggé kimaradt. Talán ha gyerekkoromban mentem velük és bár biztos vagyok benne, hogy mindegyik viszonylag szar, egyszerűen kíváncsi vagyok. Főleg a Deltára, amiért hiába rinyáltam apámnak.)

A gyújtása legalább stabil, de váltó nem éppen. Persze Zoli nem szarozott, rögtön kettőt vett: egyet magának is, biztos, hogy ne egyedül rohadjak le. Övé a békazöld, enyém a téglavörös. Hogy mire fogjuk használni, fogalmam sincs: ha más nem, majd ezzel járunk ki kajálni a Pit Stopba és Zoli szerint minden olyan esetben jó, amikor kár a motorokat (XJR vagy a Drag Star, ill. a VFR) beindítani, bár én nehezen tudok elképzelni ilyesmit.

Mindenesetre ha két marhát láttok téglavörös és békazöld Babettával kommandózni, tuti mi leszünk azok.

bab2.jpg

Persze mondanom sem kell, még a Tivadarnál van, mert hiányzik a légszűrőház, és teljes mértékben nincs fék, igaz, a légszűrőház és egyebek miatt nem is nagyon megy, úgyhogy kvázi fék jelenleg nem is kell.

Úgyhogy Takiék január negyedikei kismotoros terepezését élből ki kellett hagynom, pedig Spalya mindenképpen rá akart beszélni. 

komment

Címkék: babetta

süti beállítások módosítása