Hirdetés

image.jpeg

belsoseg feed

Nincs megjeleníthető elem

jajjdecsunya feed

Nincs megjeleníthető elem

racingdream feed

Nincs megjeleníthető elem

rallyedream feed

Nincs megjeleníthető elem

reklamarchivum feed

Nincs megjeleníthető elem

sebessegoltara feed

Nincs megjeleníthető elem

tcomment feed

Nincs megjeleníthető elem

Utolsó kommentek

  • nikarágja: Köbi! Kösz, h felhívtad a figyelmemet az Égéstérben erre a cikksorra, amit most majd jól végigolv... (2014.01.06. 10:46) Ilyen állat nincs is!
  • mosön: Van itt még 1 gyártmány: www.dorado.com.tr/en/?page_id=107 (2013.12.30. 18:38) Titokban Peugeot-kat gyártott a Honda
  • Adam88: Nekem több Yamaha Jog om is volt, illetve van is. Szerintem semmi baj nincs a két ütemmel. Rendes... (2013.12.18. 20:34) Kettő vagy négy ütem?
  • póli: Huu.. hát itt csak úgy röpködnek a fordulatok/nyomatékok..biztos manapság azért gyártják-fejleszti... (2013.12.18. 20:22) Kettő vagy négy ütem?
  • Nigger bácsi: Ezért 120 papírt? Max 80-at.. De azt is csak foghúzósan... (2013.12.18. 20:19) Kettő vagy négy ütem?
  • Utolsó 20

Friss topikok

  • nikarágja: Köbi! Kösz, h felhívtad a figyelmemet az Égéstérben erre a cikksorra, amit most majd jól végigolv... (2014.01.06. 10:46) Ilyen állat nincs is!
  • mosön: Van itt még 1 gyártmány: www.dorado.com.tr/en/?page_id=107 (2013.12.30. 18:38) Titokban Peugeot-kat gyártott a Honda
  • Adam88: Nekem több Yamaha Jog om is volt, illetve van is. Szerintem semmi baj nincs a két ütemmel. Rendes... (2013.12.18. 20:34) Kettő vagy négy ütem?
  • románc cuvée: A 125-ös változatra szavaztam. Talán 11 Le, és valami 10.8 Nm, ami egy személynek kényelmes 70-80-... (2013.11.30. 18:21) Hoztál szivart?
  • Róbert Rakonczai: @xunilo: Ezzel vitatkoznék ugyanis szabályosan haladhat 2 segédmotoros egymás mellett egy sávban é... (2013.10.30. 13:23) Ideje megszívatni a robogósokat?

Roncs, szakadék, szar - te megvennéd?

2013.03.04. 11:41 kőbájker

Minél lejjebb vagyunk köbcentiben, annál fiatalabb az eladó. Nem állítom, hogy mindenkinek kommunikáció szakon kell végezni ahhoz, hogy feladhasson egy hirdetést. (Főleg, hogy láttam már kommunikáció szakostól olyan önéletrajzot, amiben hatosával sorakoztak a felkiáltójelek.) Ami manapság folyik, elszomorító: el tudom képzelni, hogy Grétsy László ma már nyugtatókon él, zen-buddhistává itta magát, vagy simán csak a világ legjobb idegeivel büszkélkedhet.

Kedvenc frázisaim felidézése előtt térjünk rá az őt érintő kérdésre, a nyelvhelyességre. A helyesírás mint olyan, alig létezik, 50 köbcentis géposztályban meg szinte nyoma sincs. Pedig innen még általában nincs annyira messze az általános iskola, ahol elvileg első osztályban mindenki megtanult írni. Pont, vessző, nagybetű, ún. mondat - ilyen luxust ne várjunk el. Sőt, örülhetünk, ha a kedves eladó egyáltalán érthetően le tudja írni, hogy mit szeretne. Dekódolni kell néha, de láttam olyat is, ahol önkéntelen sóhajjal szakadt ki belőlem a "mi az anyádat akartál írni, te gyökér?" mondat, mint költői kérdés.

robogó_roncs.JPG

Az egyik kedvencem az eladom szeretett motoromat kifejezés. Nyilvánvaló, hogy ez burkolt, kissé túlzó marketing: ő szerette a motorját, így többet ér. Igazából azt akarja sugallni, hogy a nagy szerelemben a motor megkapott mindent az ütés-vágáson kívül, de általában ez nincs így. A szeretett motor említése inkább ahhoz hasonlít, amikor megemlékezünk az elhunyt rokonról, akiben már csak a szépet látjuk, vagy akarjuk láttatni. Mindkét esetben biztosan van egy hulla.

A legröhejesebb azonban ezt neppertől olvasni, aki a forgalomba sem helyezett motorját akarja ezzel az ócska dumával eladni, miközben nyilvánvaló, hogy kereskedelmi céllal hozta be, egy centit se ment vele soha. Naná, a pék is szeret minden darab kiflit. Csak azt nem értem, hogy mit gondolnak: amikor odamegy a vevő, találkozik egy flegma tahóval aki húsz motor közül azt sem tudja, melyikre jöttek, nem lesz feltűnő, hogy az üzlet rögtön hazugsággal kezdődik?

"A motor jó állapotú, csak nem indul, nem tudom mi baja, de biztosan nem komoly." Megható ez az őszinteség. Sokan nem értik, hogy ezzel a dumával gyakorlatilag azt írják le: eladnám a szaromat, véres a torka, ami nem csoda, mert sosem szervizeltem.

Vettem én már jó állapotú, éppen csak egy kicsit csörgő négyütemű robogót, amire éppen az árával megegyező összeget kellett rákölteni, hogy eladjam annyiért, amennyiért vettem. Nagy okosság ilyen helyzetbe kerülve utazni 500 kilométert világvégefalvára egy lefosott kismotorért. Nem is valószínű, hogy akad ilyen hülye, de vannak, akik semmiből sem tanulnak.

Tesztpilóták kíméljenek. Ezt nem egészen értem. Adott egy roncs szakadék szar. Vajon emberek tömegei akarnak odamenni azért, hogy mehessenek egy kört? Pont egy robogó izgatna mindenkit ennyire? Vagy arra akar célozni, hogy nem lehet kipróbálni? Vagy megunta, hogy annyian nem vitték el a fos robogóját, hogy arról ábrándozik, valaki kipróbálás nélkül megveszi? Elhiszem, hogy van egy csomó határozatlan hülye. De sokan vannak olyanok, akik még csak nem is biztos, hogy ilyen típust akarnak, ezért megnéznek minden, a pénzükért szóba jöhető hirdetést, és már csak azért is mennének egy kört, hogy egyáltalán eldöntsék, a típus tetszik-el. (Én nemrég néztem meg egy NTV 650-et, amit soha nem láttam élőben, és ott derült ki, hogy kicsi lesz.)

Érvényes magyar okmányokkal. Vicces lehet egy robogónál, amelynek nincsenek okmányai, kevésbé, amikor elvileg rendszámos motorért mész, de rutintalanul nem vetted észre, hogy a képeken bizony nyoma sincs a rendszámnak. Aztán élőben sem. Ehhez nem kell hozzáfűzni semmit. Jobb a telefonban azzal kezdeni, hogy megkérdezed, meddig van műszaki.

Gyújtás beállítás szükséges. Csak a karburátort kell kitisztítani. Éppen nem ér rá a drága tulajdonos ezzel foglalkozni, amúgy nem nagy ügy. Ilyen robogók már vannak 30 ezertől. Ezek helyett kell venni kétszer ennyiért egy működőt, mert ugyanannyiba lesz.

Felújítottam de nincs időm összerakni. Valójában nem éri meg összerakni. Nem mindegy.

Esztétikai hibákkal. Itt két verzió van: vagy túlértékelik a hibát és nyugodtan meg lehet venni, vagy egyszerűen vállalhatatlan okádék az egész. A képen retkes robogóval nem kell foglalkozni: amit a fészerben fotóztak le ganédombbal a tetején, az olyan is. Ami esztétikailag elhanyagolt, az nagy eséllyel műszakilag is az. Hasonlóan gyanakodjunk a frissen mosottaknál is: amikor még nem száradt meg és víztől csillog, az igen megtévesztő és élőben megdöbbentő lehet.

Hogyan küszöböljük ki az átverésünket?

1. Ne álljunk szóba olyanokkal, akik legalább minimálisan értelmes hirdetést nem tudnak megírni. Aki erre igénytelen, igénytelen a motorjára is.

2. Alaposan nézzük meg a képeket. Nem kell fotóművésznek lenni, de a kapával készített homályos, félhomályos, kivehetetlen, csak részleteket mutató fotók vagy szándékosak és leplezni akarnak valami, vagy az eladó ennyire hülye. Aki ebben igénytelen, az volt a szervizelésben is.

3. Ne vegyünk hibás motort, de legalábbis ne dőljünk be annak, hogy fillérekből meg lehet csináltatni. Ha így lenne, megcsináltatták volna. Egy motorhibás robogóra simán lehet annyit költeni, mint amennyiből vehettél volna egy jót.

4. Ne csak az árat nézd. Az állapot fontosabb.

5. Ha nem menő racing típust választasz tuninggal, vagányra fényezve Monster matricával, kislányhangú tizenévestől, lehet, hogy jobban jársz.

Jön a tavasz, indul a szezon, aki venni akar, most tegye, még éppen csak megindultak felfelé az árak. Persze megérne egy misét a másik oldal is, mert bőven akad hülye, aki féláron akar venni gyári új, lehetőleg 120-as végsebességű ötvenes robogót. 

64894_336528786457615_1089035277_n.jpgIlyennel kéne menni motort venni

komment

süti beállítások módosítása