Hirdetés

image.jpeg

belsoseg feed

Nincs megjeleníthető elem

jajjdecsunya feed

Nincs megjeleníthető elem

racingdream feed

Nincs megjeleníthető elem

rallyedream feed

Nincs megjeleníthető elem

reklamarchivum feed

Nincs megjeleníthető elem

sebessegoltara feed

Nincs megjeleníthető elem

tcomment feed

Nincs megjeleníthető elem

Utolsó kommentek

  • nikarágja: Köbi! Kösz, h felhívtad a figyelmemet az Égéstérben erre a cikksorra, amit most majd jól végigolv... (2014.01.06. 10:46) Ilyen állat nincs is!
  • mosön: Van itt még 1 gyártmány: www.dorado.com.tr/en/?page_id=107 (2013.12.30. 18:38) Titokban Peugeot-kat gyártott a Honda
  • Adam88: Nekem több Yamaha Jog om is volt, illetve van is. Szerintem semmi baj nincs a két ütemmel. Rendes... (2013.12.18. 20:34) Kettő vagy négy ütem?
  • póli: Huu.. hát itt csak úgy röpködnek a fordulatok/nyomatékok..biztos manapság azért gyártják-fejleszti... (2013.12.18. 20:22) Kettő vagy négy ütem?
  • Nigger bácsi: Ezért 120 papírt? Max 80-at.. De azt is csak foghúzósan... (2013.12.18. 20:19) Kettő vagy négy ütem?
  • Utolsó 20

Friss topikok

  • nikarágja: Köbi! Kösz, h felhívtad a figyelmemet az Égéstérben erre a cikksorra, amit most majd jól végigolv... (2014.01.06. 10:46) Ilyen állat nincs is!
  • mosön: Van itt még 1 gyártmány: www.dorado.com.tr/en/?page_id=107 (2013.12.30. 18:38) Titokban Peugeot-kat gyártott a Honda
  • Adam88: Nekem több Yamaha Jog om is volt, illetve van is. Szerintem semmi baj nincs a két ütemmel. Rendes... (2013.12.18. 20:34) Kettő vagy négy ütem?
  • románc cuvée: A 125-ös változatra szavaztam. Talán 11 Le, és valami 10.8 Nm, ami egy személynek kényelmes 70-80-... (2013.11.30. 18:21) Hoztál szivart?
  • Róbert Rakonczai: @xunilo: Ezzel vitatkoznék ugyanis szabályosan haladhat 2 segédmotoros egymás mellett egy sávban é... (2013.10.30. 13:23) Ideje megszívatni a robogósokat?

Még mindig káromkodom

2011.07.09. 08:40 kőbájker

Sőt, most már kicsit jobban.

Megint csalok, mert megint nem "igazi" robogóról lesz szó, hanem az úgynevezett underbone vagy cub néven ismert kategóriáról, amely hasonlít a robogókra, de inkább az ős-robogók jellegzetességeit viszi tovább.

Keleten komoly kultusza van ezeknek a kis gépeknek: ki tudja, milyen jogosítvánnyal vezethetők, de a fiatalok körében elég népszerűek. Nálunk A korlátozott jogsi kellene hozzájuk, még csak nem is A1, mert meghaladják a 125 köbcentit. És betöltött tizennyolcadik életév.

De ha a menetteljesítményeket nézzük, ez nem nagy baj.


Gsxr-ré tuningolt

A Suzuki Raider 150 a Yamaha T135 konkurense, és ahhoz hasonlóan a leggyorsabb underbone motorokhoz tartozik – igaz, itt nem találtam olyan extrém adatot, de 145km/h körül a Suzuki is tud susogós mackót és fuxot lobogtatni a thai ifjúság testén.


Érdemes megfigyelni a "tuning" gumikat. Mint egy versenybicikli.

A Raider blokkja technológiailag nem olyan fejlett, mint a Yamaháé, de csak nüansznyi különbségek vannak, ráadásul nem mindenben a Suzuki a kevésbé modern. Itt van pl. a vezérműtengely kérdés, amelyből a Suzuki hengerfeje felett kettő is van, ezek böködik a négy szelepet. Befecskendező viszont nincs, de anélkül is 16 lóerőt tud. A hűtés itt a Suzuki régi lég-olajhűtésének továbbfejlesztése víz-olajhűtéssé, az ún. SALCS rendszer, amelynek a kenést is meg kell oldania.

A Raider 106 kilós, és a szörnyű súlyt elöl-hátul tárcsafék lassítja, elöl két (vagy négy?) dugattyús féknyereggel. A jellegzetes 17-es kerekek itt is jellegzetesen virslik, majdnem mint egy izmosabb biciklin: elöl 70/90, hátul 80/90 méretűek. Ez igencsak szembe megy minden más motorkerékpár trendjével, viszont nagyban segíti a kategóriához képest kiemelkedő csúcssebességet. A pimpelők ráadásul ennél sokkal vékonyabbat használnak.

A hatsebességes körváltót hidraulikus, rendes többtárcsás kuplunggal tudjuk kapcsolgatni, a gyújtás természetesen digitális.

A legnagyobb érdekesség, hogy a blokk egy az egyben a nálunk szintén ismeretlen FXR 150-ből származik, ami egy kezdő sportmotorocska. Nehezebb, de a blokkját jobban felhúzták: olyan húsz lóerőt tud és 150-160-as végsebességet. Utóbbi környékén természetesen még kezelhető is marad komolyabb futóműve és gumijai miatt, szemben a virslikerekű kollégákkal.


Suzuki FXR 150

Amikor rákerestem a TeCsőn, szembe jött egy turbós FXR, amire azt hittem, hogy vicc, de nem az. És innen már csak egy pillanat műve volt találni egy turbós cub motort, egy Honda Wave átalakítást. Azt hiszem, ezen a ponton érdemes abbahagyni a kutakodást.

Csak az vigasztal, hogy ezekhez azért jogsi kell – motorjogsival pedig máshol van a horizont. Így nálunk felesleges lenne pöcsköszörűket reszelgetni.

 

39 komment

Címkék: honda suzuki raider 150 cub underbone fxr wanwe

süti beállítások módosítása