Hirdetés

image.jpeg

belsoseg feed

Nincs megjeleníthető elem

jajjdecsunya feed

Nincs megjeleníthető elem

racingdream feed

Nincs megjeleníthető elem

rallyedream feed

Nincs megjeleníthető elem

reklamarchivum feed

Nincs megjeleníthető elem

sebessegoltara feed

Nincs megjeleníthető elem

tcomment feed

Nincs megjeleníthető elem

Utolsó kommentek

  • nikarágja: Köbi! Kösz, h felhívtad a figyelmemet az Égéstérben erre a cikksorra, amit most majd jól végigolv... (2014.01.06. 10:46) Ilyen állat nincs is!
  • mosön: Van itt még 1 gyártmány: www.dorado.com.tr/en/?page_id=107 (2013.12.30. 18:38) Titokban Peugeot-kat gyártott a Honda
  • Adam88: Nekem több Yamaha Jog om is volt, illetve van is. Szerintem semmi baj nincs a két ütemmel. Rendes... (2013.12.18. 20:34) Kettő vagy négy ütem?
  • póli: Huu.. hát itt csak úgy röpködnek a fordulatok/nyomatékok..biztos manapság azért gyártják-fejleszti... (2013.12.18. 20:22) Kettő vagy négy ütem?
  • Nigger bácsi: Ezért 120 papírt? Max 80-at.. De azt is csak foghúzósan... (2013.12.18. 20:19) Kettő vagy négy ütem?
  • Utolsó 20

Friss topikok

  • nikarágja: Köbi! Kösz, h felhívtad a figyelmemet az Égéstérben erre a cikksorra, amit most majd jól végigolv... (2014.01.06. 10:46) Ilyen állat nincs is!
  • mosön: Van itt még 1 gyártmány: www.dorado.com.tr/en/?page_id=107 (2013.12.30. 18:38) Titokban Peugeot-kat gyártott a Honda
  • Adam88: Nekem több Yamaha Jog om is volt, illetve van is. Szerintem semmi baj nincs a két ütemmel. Rendes... (2013.12.18. 20:34) Kettő vagy négy ütem?
  • románc cuvée: A 125-ös változatra szavaztam. Talán 11 Le, és valami 10.8 Nm, ami egy személynek kényelmes 70-80-... (2013.11.30. 18:21) Hoztál szivart?
  • Róbert Rakonczai: @xunilo: Ezzel vitatkoznék ugyanis szabályosan haladhat 2 segédmotoros egymás mellett egy sávban é... (2013.10.30. 13:23) Ideje megszívatni a robogósokat?

Szocreál Yamaha moped?

2011.05.22. 07:11 kőbájker

Készülget a saját robogóm, még egy kerékcsapágy-csere és szinte üzemképes. A fék még nyikorog mint az őrült, de ezen felül elvileg minden oké. Törötten és üzemképtelenül vásároltam, de eddig minimális költséggel sikerült beindítani és a szétugrott berúgót megjavítani: most már remélhetőleg nem járok úgy, mint a nemkevés beszédű IzmosTibi haverja, aki sikerrel felgyógyult a hererákból, de a golyója azért odalett.

Mopedrally másik résztvevője azonban még nem tudom mi lesz, mert nem a sajátommal tervezem megtenni a távot, hiszen a barátnőmnek is kell jönnie valamivel.

Addig is, amíg a háttérben erre készülök: a múltkori posztban félig kielemezgettem, mit láttam a Duna Plazánál - ezt itt alant sajnos a mai napon folytatom.

Kawasaki Z200, gyönyörű állapotban. Csak két évig készült, '77-től '79-ig, így nem könnyű ép példánnyal találkozni. A léghűtéses egyhengeres 17 lóereje nem szélvész, de a Z200 tökéletes, elegáns módja a városi közlekedésnek. Mondhatni alternatívája a rendszámos robogóknak, bár megbízhatóságban azért biztosan kalandosabb, mint a mai technika.

Számomra a jobb oldali, a D-Tracker 125 az érdekes, főleg ha megvalósul valaha a B125. (Vagyis: csakúgy, mint egyes európai országokban, lehetne 125-öst vezetni B kategóriás jogsival.) 10 lóerő nem sok, de egyrészt igazi fürge városi szöcske, másrészt némi élményt is nyújt azoknak, akik a praktikum mellett némi mókáért is letennék az autót a hétköznapi közlekedéshez. Ehhez komoly fékek és futómű jár a boldog tulajnak, akinek örömére már az is garancia, hogy ki tudja pengetni az egymilliós árat.

Honda VFR-klub, az előző előtti Vifferekkel: ma már valahogy bumfordinak tűnnek, de nekem marhára tetszenek. Ez a VFR 800 már nem volt extrém, mondhatni ide szelídült az egykori Superbike. Ma már csak VFR 1200 létezik, ami túra-sport motorként DSG-váltójával etalon a kategóriájában, míg az 1999-től 2001-ig gyártott ötödik generációs VFR egy letűnt kor emléke: ebben debütált a befecskendező.

X-max 125: kényelmes, sportos városi robogó a Yamahától, hatalmas méretekkel. Elöl-hátul kétdugattyús tárcsafékek, a 173 kilós súlyra méretezett futómű. Kérdés, hogy ekkora súllyal milyen menetteljesítményekre képes, 125 köbcentivel. Pozitívum, hogy bár ezt nem olyan könnyű bepasszírozni a sufniba, a súly miatt biztosan sokkal stabilabb. A nagy tengelytáv is kiküszöbölhet egy-két bosszantó robogós jellegzetességet. A 250-es nagytesóhoz képest túl nagy különbség ilyen téren nincs, arról pedig igen jó híreket hallani.

Átépített Yamaha MT01, mellette pedig a Yamaha BW's 125, amelynek története valahol a Yamaha BWS/MBK Booster ötvenesekkel kezdődhetett 1988-ban. A 2009-től gyártott 125-ös igen kiforrott konstrukció: egyhengeres, négyütemű blokkja 11 lóerőt tud, és finoman megtartotta az ős-ötvenes tereprobogó-vonásait. Ugyan nem akar feleslegesen off-road járműnek tűnni, de masszív felépítésén látszik: nem ijed meg, ha el kell jutni a horgásztóhoz.

Még mindig Yamaha és egy még legendásabb típus: a Jog a nyolcvanas évek eleje óta létezik, és az ötvenesek között legendás a megbízhatósága. Magyarországra tonnaszámra hordták be a 2JA és 3KJ típusokat, amelyeket a mai napig elképesztő történetekkel fényeznek - még a szerelők is. Olyanokkal, mint a Budapest-Győr táv nyélgázon, egy seggel való megtétele. A legújabb generáció minden bizonnyal továbbviszi a hagyományt. A léghűtéses blokkot külön levegőbeömlő nyílások hűtik, az egész eszcájg pedig ultrakönnyű, mindössze 76 kg szárazon, amit 12 collos kerekeken lehet terelgetni. 

A Suzuki Krumpliember klub tekintélyes mennyiségű gigantomán hatötvenessel terrorizálta a közönséget. Nemrégiben még a robogógyártás csúcsai voltak, és ma is megállják a helyüket: a Burgman 650 még mindig a királykategória.

Ez valamikor ciki volt - ma már gyűjtői megbecsülésnek örvend. A Honda CX500 "trágyapumpa" Guzzisan egzotikus, ám vízhűtéssel elcsúfított V2-esét megszépítette az idő. Sem futóműben, sem menetteljesítményben nem hozta kora színvonalát, de az angol futárok 150-200 ezer mérföldeket megtettek vele. Ma sem az a klasszikus szépség, pláne nem a chopperesített Custom, a megbízhatatlan 650-estől pedig óvakodjunk, de egy rendes motorbuzi áhítattal adózik a karakterességének. Ez volt a Honda első V2-ese: 1978-ban jelent meg. A kardánhajtás gondozásmentes, a Comstar kerekek kevésbé (ráadásul felújíthatatlanok), de létezett Turbo változat is, ami biztosan gyűjtői árban megy azoknak az őrülteknek, akik szeretnek szerelni.

Ennek majd utánanézünk, hogy vajon ilyesmit szabad-e?

Yamaha Chappy. A minimotort sokan elsőre a Kisromethez hasonlítanánk, míg a nyugati államokban a Honda Dax konkurense volt. Ötvenes és nyolcvanas kétütemű verzióban gyártották 1973-tól a nyolcvanas évekig, majd jött az utód. Nem meglepő, hogy Ázsiában rengeteg van belőle, de Európában is volt katyvasz rendesen: létezett pedálos moped röpsúlyos kuplunggal, 4 sebességes kuplungos/váltós és 3 sebességes félautomata is. Mindez attól függött, hogy az adott országban mit engedtek meg az előírások.

A műszerfala igazi döbbenet, mintha szocreál magyar kisipari termék lenne. Létezett kerek króm műszerekkel is. Itthon 50 ezerért kifogható, romos állapotban.

Bónusz MT01: csak mert szép.

9 komment

Címkék: jog yamaha honda suzuki kawasaki burgman mopedrally bws

süti beállítások módosítása