Hirdetés

image.jpeg

belsoseg feed

Nincs megjeleníthető elem

jajjdecsunya feed

Nincs megjeleníthető elem

racingdream feed

Nincs megjeleníthető elem

rallyedream feed

Nincs megjeleníthető elem

reklamarchivum feed

Nincs megjeleníthető elem

sebessegoltara feed

Nincs megjeleníthető elem

tcomment feed

Nincs megjeleníthető elem

Utolsó kommentek

  • nikarágja: Köbi! Kösz, h felhívtad a figyelmemet az Égéstérben erre a cikksorra, amit most majd jól végigolv... (2014.01.06. 10:46) Ilyen állat nincs is!
  • mosön: Van itt még 1 gyártmány: www.dorado.com.tr/en/?page_id=107 (2013.12.30. 18:38) Titokban Peugeot-kat gyártott a Honda
  • Adam88: Nekem több Yamaha Jog om is volt, illetve van is. Szerintem semmi baj nincs a két ütemmel. Rendes... (2013.12.18. 20:34) Kettő vagy négy ütem?
  • póli: Huu.. hát itt csak úgy röpködnek a fordulatok/nyomatékok..biztos manapság azért gyártják-fejleszti... (2013.12.18. 20:22) Kettő vagy négy ütem?
  • Nigger bácsi: Ezért 120 papírt? Max 80-at.. De azt is csak foghúzósan... (2013.12.18. 20:19) Kettő vagy négy ütem?
  • Utolsó 20

Friss topikok

  • nikarágja: Köbi! Kösz, h felhívtad a figyelmemet az Égéstérben erre a cikksorra, amit most majd jól végigolv... (2014.01.06. 10:46) Ilyen állat nincs is!
  • mosön: Van itt még 1 gyártmány: www.dorado.com.tr/en/?page_id=107 (2013.12.30. 18:38) Titokban Peugeot-kat gyártott a Honda
  • Adam88: Nekem több Yamaha Jog om is volt, illetve van is. Szerintem semmi baj nincs a két ütemmel. Rendes... (2013.12.18. 20:34) Kettő vagy négy ütem?
  • románc cuvée: A 125-ös változatra szavaztam. Talán 11 Le, és valami 10.8 Nm, ami egy személynek kényelmes 70-80-... (2013.11.30. 18:21) Hoztál szivart?
  • Róbert Rakonczai: @xunilo: Ezzel vitatkoznék ugyanis szabályosan haladhat 2 segédmotoros egymás mellett egy sávban é... (2013.10.30. 13:23) Ideje megszívatni a robogósokat?

Ruck'n roll

2011.04.02. 13:12 kőbájker

A robogókat általában vagy szappantartónak, vagy (a retrofíling kedvelői) pléhdoboznak szeretik látni. Mintha ez a műfaj csakis a karosszériás pöcsköszörűké lenne.

Pedig egyáltalán nem így van: az átépítőkön kívül van olyan gyártó is, aki sutba vágja a műanyagot  és a csupasz motorkerékpárok mintáját alkalmazza a robogóján is. Ilyen a Honda Zoomer, amit amerikában Ruckusnak hívnak.

Suzuki GSX 1400

Ha nem is olyan lehengerlő a dolog, mint a sok műanyagmotor után egy jó GSX 1400-ast látni, vagy a Winkler XJR 1300-asát (ami a kedvenc motorom, csak én nem vagyok fehér-fétisiszta), de számomra baromi szimpatikus, mert egy kicsit közelíti a motorok státusza felé ezt a nem túl komolyan vett járműkategóriát.

A régebbi, dobfékes típus, extra dobozzal a vázban


Még akkor is biztosan jobban tetszik nekem a legtöbb robogónál a Zoomer, ha az egyik legjellemzőbb praktikumot simán fel kell áldozni: a rakodóhelyeket és némileg a sisaktartót.
(Más kérdés, hogy bátor ember, aki a sisaktartóban hagyja a sisakját, hogy aztán együtt lopják és új értelmezést nyerjen a bukó.)



2002 óta gyártja a Honda és a maga nemében forradalmi – annyira, hogy komoly pimpelési mozgalmai indított. Az amúgy is épített robogónak kinéző jószágot gyakran optikai tuningolják szénné: a szolidabb tengelytávnövelő beavatkozáson túl néha olyan hátsó úthengereket kap, hogy hunyorítva azt hinnéd, ez lesz a következő Batman-motor. Legalábbis Batman ilyennel simán mehetne parizerért a közértbe.



Bár van 250-es változata is - a Big Ruckus – egy klasszikus, B jogsival vezethető ötvenesről beszélünk. Azt gondolnád, egy ilyen karakterhez nem illik a kétütemű visongás, és igazad van: ez bizony négyütemű.

Big Ruckus

Cserébe nyilván a teljesítmény annyira nem vagány, mint a külső: a vízhűtéses kis egyhengeres négy lóerőt tud 7500-as fordulaton, a vége valahol 60 körül lehet, így ezzel nem tudnak egymásra licitálni a robirészerek, hogy kinek megy jobban 72,5-nél. Mondjuk 72,6-al.



A benzinkútnál azonban az ifjú tuningrobogós biztosan lesápad, mert a Zoomeresnek jóval több marad a zsebpénzből: ez nem fog 4-6, vagy több litereket enni, inkább a felét sem. (A júzerek valahol a gyári adat feletti 2 literről beszélnek.)

Ebben nem csak a négy ütem segít, hanem az is, hogy könnyű: mindössze 82 kilogramm, ami az én jelenlegi titkos, még el nem készült, a mopedrallyra vásárolt robogómnál vagy 20 kilóval könnyebb. Pedig méretekben minimális a különbség, tehát a Zoomer elvileg nem kicsi. A kerekei azonban a régi klasszikusok rémálom-futóműveit idézően csak 10 collosak, amin viszont elöl 120/90, hátul 130/90-es, tehát igen ballonos gumik vannak, így az az átmérő megvan, ami remélhetőleg mai szinten elfogadható úttartást tesz lehetővé. Sőt: jó játéknak tűnik könnyű terepre is.

 

Kis fogyasztás, 2008-tól már befecskendezős, hosszú élettartamú négyütemű blokk, rossz útra való alkalmasság, zsír külalak: a piac egyik legszimpatikusabb járműve a Zoomer, nálunk újonnan kb. 6 kilóért, ami nem is sok. És még a sisaktartóról sem kell lemondanunk: valójában zárható sisaktartó van az ülés alatt, ami annak felhajtásával érhető el ugyanúgy, mint más robogókon. Csak ez nem teszi rejtetté a cuccot és nem szórhatsz bele aprólékot, valamint félő, hogy egy-két belelkesült szellemi nagyság kifeszegeti a sisakot akár darabokban a csövek közül, ha nem jut eszébe az ülést szétbarmolni.



Persze hazudnék, ha azt a látszatot akarnám kelteni, hogy a Zoomer/Ruckust – főleg ilyen adottságokkal – nem tuningolják szénné. Csakhogy ez nem általános, mint a magyar használt robogó piacon, ahol alig találsz széria robogót. Mert bizony a 9-10 lóerőre húzott gyári blokkon túl nemhogy 125-150-es blokkokat építenek bele az ötvenesbe, hanem egyenesen Suzuki GSXR 600-as, 120 lóerős verzió is létezik, amire egy véletlenül értelmes tecső kommentelő azt írta: végre egy robogó, ami dagadt csajokat is elbír!



A Ruckus/Zoomer kétségkívül állat, a pimpek pedig megérnek egy rövid videót is – csak a buzizenét nem értem most sem.

 

 

41 komment

Címkék: honda zoomer

süti beállítások módosítása