Hirdetés

image.jpeg

belsoseg feed

Nincs megjeleníthető elem

jajjdecsunya feed

Nincs megjeleníthető elem

racingdream feed

Nincs megjeleníthető elem

rallyedream feed

Nincs megjeleníthető elem

reklamarchivum feed

Nincs megjeleníthető elem

sebessegoltara feed

Nincs megjeleníthető elem

tcomment feed

Nincs megjeleníthető elem

Utolsó kommentek

  • nikarágja: Köbi! Kösz, h felhívtad a figyelmemet az Égéstérben erre a cikksorra, amit most majd jól végigolv... (2014.01.06. 10:46) Ilyen állat nincs is!
  • mosön: Van itt még 1 gyártmány: www.dorado.com.tr/en/?page_id=107 (2013.12.30. 18:38) Titokban Peugeot-kat gyártott a Honda
  • Adam88: Nekem több Yamaha Jog om is volt, illetve van is. Szerintem semmi baj nincs a két ütemmel. Rendes... (2013.12.18. 20:34) Kettő vagy négy ütem?
  • póli: Huu.. hát itt csak úgy röpködnek a fordulatok/nyomatékok..biztos manapság azért gyártják-fejleszti... (2013.12.18. 20:22) Kettő vagy négy ütem?
  • Nigger bácsi: Ezért 120 papírt? Max 80-at.. De azt is csak foghúzósan... (2013.12.18. 20:19) Kettő vagy négy ütem?
  • Utolsó 20

Friss topikok

  • nikarágja: Köbi! Kösz, h felhívtad a figyelmemet az Égéstérben erre a cikksorra, amit most majd jól végigolv... (2014.01.06. 10:46) Ilyen állat nincs is!
  • mosön: Van itt még 1 gyártmány: www.dorado.com.tr/en/?page_id=107 (2013.12.30. 18:38) Titokban Peugeot-kat gyártott a Honda
  • Adam88: Nekem több Yamaha Jog om is volt, illetve van is. Szerintem semmi baj nincs a két ütemmel. Rendes... (2013.12.18. 20:34) Kettő vagy négy ütem?
  • románc cuvée: A 125-ös változatra szavaztam. Talán 11 Le, és valami 10.8 Nm, ami egy személynek kényelmes 70-80-... (2013.11.30. 18:21) Hoztál szivart?
  • Róbert Rakonczai: @xunilo: Ezzel vitatkoznék ugyanis szabályosan haladhat 2 segédmotoros egymás mellett egy sávban é... (2013.10.30. 13:23) Ideje megszívatni a robogósokat?

A kutyát nem érdekli a kultusz

2012.08.20. 11:39 kőbájker

4.jpg

Szakirodalom és katalógus híján követhetetlen a Jog történelem: nagyjából a 3Yk-ig vagyok képben, ami Next Zone néven is ismert. Ennek az elődje volt a legendás 3KJ, amit a 2JA előzőtt meg, azt pedig a 27V. A vicc az, hogy ezek a nemzetközi terminológiában időrendi sorrendben CE50, CG50 és CY 50, tehát marhára van még egy idegesítő betűkódjuk.

img_0970.jpg

Remélem mindenki Jog szakértő és csak én nézek bután magam elé, mert itt nincs vége: mindenféle Jog verziók jöttek párhuzamosan, mint az Aprio és a Poche, meg az újabbak. De az Aprio már 4JP kódnéven fut, a Poche meg még 3KJ, de lehet később ezeknek is más lett a "neve". Anyám, borogass!

scooters-010.jpg

A Jog CV 50 elvileg a legújabb típusú Jog, de ne tévesszük össze a modern, 12 collos kerekű Jog R-el és az RR-el, de a ZR-el se, mert ez - szemben azokkal - teljesen a 3KJ hagyományt követi. Még mindig csak tízcollos kereke van, azaz kiskerekű robogó. Egy az egyben a kilencvenes évek eleji, kiforrott, és igen népszerű Jog utódja.

Meg kell említenem, hogy miközben ezen tűnődtem Tibinél - a Darázsgarázs előtt, ahol éppen feltankoltuk a láthatóan újszerű robogót - különös lényre lettem figyelmes.

Mindannyian tudjuk, hogy a kerékpárosok között azért alaposan szemlélődve találhatunk egy-két elmebeteget, de azért nem mindegyikre van messziről láthatóan ráírva. A hátán egy komplett, hátizsák méretű aktív hangfalat cipelő elmebeteget tuti senki sem állítja meg életviteli tanácsadásért, főleg, hogy a hangfalból áradó zene jól mutatja, szegény pára ezen a cseppet feltűnési viszketegséges módon hallgat zenét, fülhallgató helyett. Pedig hordhatna ennyiből "debil" feliratos pólót is.

2.jpg

A Jog semmiféle idióta aspektust nem tud felmutatni. El lehetett volna akár rontani, de nem sikerült. Bár meglehetősen emlékeztet a nagy elődre, masszívabb, jobban összerakott benyomást kelt, a fejidom-kormányidom-műszeregység nem tűnik olyan gagyinak, mint a régin. A kezelőszervek is újak, igaz, kissé búcsús hatása van a messziről alunak tűnő, valójában ezüstre fényezett gázmarkolat-tőnek és kormánykapcsoló háznak.

7.jpg

A műszerfalon már nemcsak digitális kilométer-számláló van, hanem a kilométeróra tudja azt a parasztvakítást, amit a mai, modern, injektoros motorok mindig eljátszanak a gyújtás ráadásakor: rebegteti a mutatóját. Ez azonban nem injektoros: sima membránvezérlésű kétütemű blokk, ami szerintem kb. csont ugyanaz, mint az ős 3KJ fekvő Minarelli blokkja. 

6.jpg

Nyilván más az elektronika és a környezetvédelmi szőrszálhasogatás biztosan fejlesztéseket tett szükségessé. Így némi változás azért van, a légszűrőház például más, és valami eddig nem alkalmazott cső is érkezik bele, szekunder levegőrendszer, vagy ilyesmi. Az biztos, hogy a 3KJ 14mm-es Teikei karburátora a múlté, jelenleg 12mm-es Gurtner karbit alkalmaznak, de hogy ettől megy-e olyan szépen, vagy csak mert új, sosem tudjuk meg.

9.jpg

Új? A kilométeróra 18 ezret mutat. Itt egy pillanatra gondolkodjunk el, hogy a húsz éves, 8990 km-t mutató robogók vajon hányszor fordultak át, mert ez a CV 50 három-négy éves lehet.

5.jpg

A mérete majdnem ugyanaz, mint a régié, csak 2 centiméterrel hosszabb. A tömege viszont vagy 10 kilót nőtt, ami az úttartásnak nem árt, mint az egy centivel szélesebb gumik sem.

10.jpg

Finom jószág lett, az biztos: a régi primitívsége, darabossága már a múlté. A motor a jelentős számú kilométer ellenére szépen, selymesen jár, és bizony jól is megy. A gyorsulás elfogadható, a végsebesség óra szerint 60, aminél több nem kell. A futómű mindenképpen jobb a réginél, de nem éri el egy 12-es kerekű sportrobogó színvonalát. A bal oldali fékkar aranyosan kapaszkodósra lett kunkorítva, pedig nem kell annyira húzni, mert az új Jog fékjei sokkal jobbak. És nem csak azért, mert az első már tárcsa: a hátsó dob is fényévekkel jobb.

8.jpg

Van pár extra is: a gyújtáskulcs jobbra fordítva kinyitja az ülés alatti sisaktartót, ami azért sikerült kicsit bénán, mert a gyújtás ráadásával akaratlanul is nyitunk. Érdekes, hogy ez pont fordítva működik, mint az Aprio-n, ott balra kell forgatni. Még durvább, hogy van rögzítőfékünk is, amit a gyújtáskapcsoló mellett kell aktiválni, és egyben megoldja azt is, hogy ne lehessen megmókolni a gyújtáskapcsoló zárját: egy fémlapot csúsztat elé.

1.jpg

Bár nagy csodák nincsenek, nem az újracsomagolt régit kapjuk. A használt árakat tekintve elgondolkodtató, hogy még olcsóbb is lehet, mint egy jó állapotúan aranyárban mért 3KJ. Az igaz, hogy ez még nem olyan legendás, de használati értéket tekintve a kutyát nem érdekli a kultusz.

Címkék: jog yamaha

süti beállítások módosítása