Hirdetés

image.jpeg

belsoseg feed

Nincs megjeleníthető elem

jajjdecsunya feed

Nincs megjeleníthető elem

racingdream feed

Nincs megjeleníthető elem

rallyedream feed

Nincs megjeleníthető elem

reklamarchivum feed

Nincs megjeleníthető elem

sebessegoltara feed

Nincs megjeleníthető elem

tcomment feed

Nincs megjeleníthető elem

Utolsó kommentek

  • nikarágja: Köbi! Kösz, h felhívtad a figyelmemet az Égéstérben erre a cikksorra, amit most majd jól végigolv... (2014.01.06. 10:46) Ilyen állat nincs is!
  • mosön: Van itt még 1 gyártmány: www.dorado.com.tr/en/?page_id=107 (2013.12.30. 18:38) Titokban Peugeot-kat gyártott a Honda
  • Adam88: Nekem több Yamaha Jog om is volt, illetve van is. Szerintem semmi baj nincs a két ütemmel. Rendes... (2013.12.18. 20:34) Kettő vagy négy ütem?
  • póli: Huu.. hát itt csak úgy röpködnek a fordulatok/nyomatékok..biztos manapság azért gyártják-fejleszti... (2013.12.18. 20:22) Kettő vagy négy ütem?
  • Nigger bácsi: Ezért 120 papírt? Max 80-at.. De azt is csak foghúzósan... (2013.12.18. 20:19) Kettő vagy négy ütem?
  • Utolsó 20

Friss topikok

  • nikarágja: Köbi! Kösz, h felhívtad a figyelmemet az Égéstérben erre a cikksorra, amit most majd jól végigolv... (2014.01.06. 10:46) Ilyen állat nincs is!
  • mosön: Van itt még 1 gyártmány: www.dorado.com.tr/en/?page_id=107 (2013.12.30. 18:38) Titokban Peugeot-kat gyártott a Honda
  • Adam88: Nekem több Yamaha Jog om is volt, illetve van is. Szerintem semmi baj nincs a két ütemmel. Rendes... (2013.12.18. 20:34) Kettő vagy négy ütem?
  • románc cuvée: A 125-ös változatra szavaztam. Talán 11 Le, és valami 10.8 Nm, ami egy személynek kényelmes 70-80-... (2013.11.30. 18:21) Hoztál szivart?
  • Róbert Rakonczai: @xunilo: Ezzel vitatkoznék ugyanis szabályosan haladhat 2 segédmotoros egymás mellett egy sávban é... (2013.10.30. 13:23) Ideje megszívatni a robogósokat?

A futárok gyilkosa a díszdoboz

2011.12.27. 12:29 kőbájker

15 éve még futárkodtam: pénzügyileg ínséges állapotom és a motorpiac miatt robogóval volt jó, elviselve annak kompromisszumait, de kiélvezve megbízhatóságát. Viszont nem mindegyik kis történet robogóval esett meg, hiszen próbáltam minél hamarabb kitörni a szintről, amely végül is a futárok akkori álmát képező Yamaha SR 125-ös képében valósult meg. 

Szaknyelven ezt postásyamahának hívjuk, hiszen a Magyar Posta akkori motorállományának jelentős részét ez a modell képezte, nekünk pedig az alkatrész-utánpótlásunkat jelentette, vélhetően bugázott formában.

A karácsony motoros futárként elég nagy szívás, hiszen a cégek ügyfélkapcsolati észlényei az utolsó napra időzítve küldik el az ajándék-szarjaikat, ugyanúgy, ahogy pár millióan az utolsó napra időzítik a bevásárlást.

Az érdekesség ebben az, hogy bár az előbbiek küldik az utóbbiaknak, annyi eszük nem nagyon van, hogy belássák: lehetőség szerint az utolsó napon már senki sem dolgozik a cégeknél, például az említett bevásárlások miatt - így pont nem kapják meg időben a címzettek. Már persze, ha egyáltalán odaérhetnél a dugótól, szenvedve mint az állat, füledre gumipókozott díszcsomagolt dobozzal. Ilyenkor jön nagyon jól a robogó lábtartó része.


A kép illusztráció

Az ilyen körfuvar annyiban jó, hogy könnyebben keresel pénzt, hiszen egyetlen címen veszed fel, és több címre viszed ki ugyanannyiért, mintha mindig máshol lévő megrendelő-címzett között ingáznál. De ezt az előnyt bőven kompenzálja az, amikor a szomszédoknak, a szomszéd irodának, házmesternek vagy bárki anyádkínjának könyörögsz, hogy vegye át a csomagot. A megrendelőt persze nem éred el, hiszen már ő is lelépett délután kettőkor, te pedig este hatkor a hatodik-nyolcadik címet nem tudod leadni épp, mert sehol senki.

Egyszer az Erzsébet híd budai hídfőjéhez, az Attila út legelejére szólt a címzés, de már az sem stimmelt, hogy a túloldalról volt csak bejárat. Már nem tudom, kire és hogyan sóztam rá, mert a céget nem találtam, így a cím és ajtószám alapján passzoltam le valami szomszédhoz, akit megkértem, adja át. De januárban balhé volt, mert nem kapta meg a címzett, mivel szegény szomszéd nem találta, az adott címen nem is halottak ilyen személyről. Így egyáltalán el nem ítélhető módon megette a szajrét.

Amikor újra küldték a csomagot januárban, kiderült: minden stimmelt, emelet/ajtó is, csak két számjegy maradt le a házszámból.

18 komment

Címkék: futár

süti beállítások módosítása