Hirdetés

image.jpeg

belsoseg feed

Nincs megjeleníthető elem

jajjdecsunya feed

Nincs megjeleníthető elem

racingdream feed

Nincs megjeleníthető elem

rallyedream feed

Nincs megjeleníthető elem

reklamarchivum feed

Nincs megjeleníthető elem

sebessegoltara feed

Nincs megjeleníthető elem

tcomment feed

Nincs megjeleníthető elem

Utolsó kommentek

  • nikarágja: Köbi! Kösz, h felhívtad a figyelmemet az Égéstérben erre a cikksorra, amit most majd jól végigolv... (2014.01.06. 10:46) Ilyen állat nincs is!
  • mosön: Van itt még 1 gyártmány: www.dorado.com.tr/en/?page_id=107 (2013.12.30. 18:38) Titokban Peugeot-kat gyártott a Honda
  • Adam88: Nekem több Yamaha Jog om is volt, illetve van is. Szerintem semmi baj nincs a két ütemmel. Rendes... (2013.12.18. 20:34) Kettő vagy négy ütem?
  • póli: Huu.. hát itt csak úgy röpködnek a fordulatok/nyomatékok..biztos manapság azért gyártják-fejleszti... (2013.12.18. 20:22) Kettő vagy négy ütem?
  • Nigger bácsi: Ezért 120 papírt? Max 80-at.. De azt is csak foghúzósan... (2013.12.18. 20:19) Kettő vagy négy ütem?
  • Utolsó 20

Friss topikok

  • nikarágja: Köbi! Kösz, h felhívtad a figyelmemet az Égéstérben erre a cikksorra, amit most majd jól végigolv... (2014.01.06. 10:46) Ilyen állat nincs is!
  • mosön: Van itt még 1 gyártmány: www.dorado.com.tr/en/?page_id=107 (2013.12.30. 18:38) Titokban Peugeot-kat gyártott a Honda
  • Adam88: Nekem több Yamaha Jog om is volt, illetve van is. Szerintem semmi baj nincs a két ütemmel. Rendes... (2013.12.18. 20:34) Kettő vagy négy ütem?
  • románc cuvée: A 125-ös változatra szavaztam. Talán 11 Le, és valami 10.8 Nm, ami egy személynek kényelmes 70-80-... (2013.11.30. 18:21) Hoztál szivart?
  • Róbert Rakonczai: @xunilo: Ezzel vitatkoznék ugyanis szabályosan haladhat 2 segédmotoros egymás mellett egy sávban é... (2013.10.30. 13:23) Ideje megszívatni a robogósokat?

Ötvenes papírokkal

2011.06.24. 15:01 kőbájker

Érdekes ez a magyar használtmotor-piac. Néha böngészem a hirdetéseket, és csodálkozok, mennyien meg vannak kettyósodva. Próbálj csak egy endurót venni: őskövületekért kérnek 3 kilót, és még mindig elvétve akad csak olyan, ami rendszámmal is rendelkezik. Ennyien laknak erdőszélen, hogy a többségnek nem kell rendszám? Vagy mindenkinek trélere/kisbusza/pickupja van otthon?

Ehhez képest utcai motorok is vannak dögivel, rendszám nélkül. Mit csinálnak vele? Alkatrész, eddig oké. De ennyi? Megéri kintről behozni a ritka típust százezer alatti haszonért, és a fészerben rohasztani 1-2 évig, mire akad rá madár? Jó, ha ebben áll a pénz? Vagy nézegetik, elégedetten hümmögve, hogy milyen fasza motorom van a kertkapuig - és tegye ezt a vevő is? Vagy akassza rá az ugyanilyenjének a rendszámát, és lazán megúszta a felújítást? Nem biztos, hogy ez megér egy priuszt, amikor például egy balesetnél kiderül.

A legdurvább helyzet robogófronton van: az ötvenes papírokkal szállóige szinte kötelező a 125-ös, de manapság már a kettőötvenes robogóknál is. (A legdurvább eset, ami halottam: ötszázas, rendszám nélkül.) Marhára lazán adja elő ezt mindenki. Értem én, hogy a regisztrációs adó szívás, és hogy leszarjuk, nem nézegeti a rendőr - de nem biztos, hogy ez mindig így lesz.

Erre két sztorim van.

Van egy srác, aki rendszám nélkül mászkál egy olyan robogóval, amiről egy vak közép-afrikai matuzsálem is megmondja, hogy nem segédmotor. De legalább egy nagy, cirádás felirat az oldalán még hirdeti is a lökettérfogatot. Mondja neki egy haverom, hogy nem kéne azért ezt legalább leszedni? A srác nagy arccal válaszolt: nem foglalkozik ezzel senki. Majd két perc múlva visszajött: mégsem indult el, mert itt vannak a robogós rendőrök.

A második már súlyosabb, és lehet, hogy 100%-ban urban legend, de szerintem a jogi alapjai reálisak.

Egy „ötvenes papírokkal” közlekedő robogóst fellökött egy autó. A robogó esés közben elgázolt egy gyalogost, aki meghalt. A rendőrség szakértői megállapították, hogy a robogó 125-ös, a srác ellen a balesetben való részvételen kívül eljárás indult jogosítvány nélküli vezetésért és okirathamisításért.

Már eleve jól kezdődik egy olyan ügy, amikor valaki jogosítvány nélkül közúti balesetet okoz – állítólag az eredmény másfél év lett.

Ennél enyhébb dolognál is könnyen baj lehet: koccansz egyet ötvenes papírokkal, adsz egy betétlapot, a biztosító meg nem biztos, hogy hülye, és fizet. Ha a kárszakértő megnézi a robogódat, és rájön, bevonhatják a rendőrséget is – máris egyszerre két eljárás lehet ellened. Vagy három, adalékként egy biztosítási csalással. Ha neked van károd, simán megtagadhatják a kifizetést, hiszen nem érvényes a biztosítási szerződésed, és nincs jogosítványod a járműre, ami forgalomba sincs helyezve. Sőt, örülhetsz, ha ennyiben marad. Nem állítom, hogy így működik, mindez csak hipotézis - de akadályát sem látom.

Nem vagyok jogász, de szerintem biztosítást kötni kamu ötven köbcentire már élből közokirat-hamisítás. Nem néztem még mindennek pontosan utána, hivatalos álláspontom sincsen biztosítótól, de megkérdeztem szakértők személyes véleményét az ügyben. Meg fogom keresni az ORFK-t is.

Úgy gondolom, ami most van a robogópiacon, az egy baromi nagy kupleráj. Annak, aki vásárolni akar, azt javasolnám: még ha drágább is, mindenképpen rendszámost válasszon, vagy B jogsival egyelőre maradjon szigorúan az ötvenesnél.

443 komment

Címkék: baleset biztosítás ötvenes papírok

süti beállítások módosítása