Hirdetés

image.jpeg

Utolsó kommentek

  • nikarágja: Köbi! Kösz, h felhívtad a figyelmemet az Égéstérben erre a cikksorra, amit most majd jól végigolv... (2014.01.06. 10:46) Ilyen állat nincs is!
  • mosön: Van itt még 1 gyártmány: www.dorado.com.tr/en/?page_id=107 (2013.12.30. 18:38) Titokban Peugeot-kat gyártott a Honda
  • Adam88: Nekem több Yamaha Jog om is volt, illetve van is. Szerintem semmi baj nincs a két ütemmel. Rendes... (2013.12.18. 20:34) Kettő vagy négy ütem?
  • póli: Huu.. hát itt csak úgy röpködnek a fordulatok/nyomatékok..biztos manapság azért gyártják-fejleszti... (2013.12.18. 20:22) Kettő vagy négy ütem?
  • Nigger bácsi: Ezért 120 papírt? Max 80-at.. De azt is csak foghúzósan... (2013.12.18. 20:19) Kettő vagy négy ütem?
  • Utolsó 20

Friss topikok

  • nikarágja: Köbi! Kösz, h felhívtad a figyelmemet az Égéstérben erre a cikksorra, amit most majd jól végigolv... (2014.01.06. 10:46) Ilyen állat nincs is!
  • mosön: Van itt még 1 gyártmány: www.dorado.com.tr/en/?page_id=107 (2013.12.30. 18:38) Titokban Peugeot-kat gyártott a Honda
  • Adam88: Nekem több Yamaha Jog om is volt, illetve van is. Szerintem semmi baj nincs a két ütemmel. Rendes... (2013.12.18. 20:34) Kettő vagy négy ütem?
  • románc cuvée: A 125-ös változatra szavaztam. Talán 11 Le, és valami 10.8 Nm, ami egy személynek kényelmes 70-80-... (2013.11.30. 18:21) Hoztál szivart?
  • Róbert Rakonczai: @xunilo: Ezzel vitatkoznék ugyanis szabályosan haladhat 2 segédmotoros egymás mellett egy sávban é... (2013.10.30. 13:23) Ideje megszívatni a robogósokat?

Utolsó kommentek:

nikarágja 2014.01.06. 10:46:46

Köbi!
Kösz, h felhívtad a figyelmemet az Égéstérben erre a cikksorra, amit most majd jól végigolvasok. Üdv!

Bejegyzés: Ilyen állat nincs is!

Adam88 2013.12.18. 20:34:39

Nekem több Yamaha Jog om is volt, illetve van is.
Szerintem semmi baj nincs a két ütemmel.

Rendes olajjal jóféle üzemanyaggal egyáltalán nem büdös.
Nem mondom, ha nagyon hajtva van tényleg van fogyasztása, de 50 shez képest jól megy.

Bejegyzés: Kettő vagy négy ütem?

póli 2013.12.18. 20:22:43

Huu..
hát itt csak úgy röpködnek a fordulatok/nyomatékok..biztos manapság azért gyártják-fejlesztik a 4T motorokat mert bedobták a durcit,és az a sok csúnya mérnök olyan hülye,hogy nem veszik észre,mennyivel nagyobb biznisz van a 2T motorokban,pedig mennyivel gazdaságosabbak...már el is képzelem az opel astránkat 1600-as négyhengeres 2t motorral,azt a fílinget...csak úgy hullanának utánnunk a galambok a fáról,és az a városi kb. 17 literes fogyasztás még a mai benzinárak mellett is gyíkfing....ugyan már..ezt komolyan gondolod???

Bejegyzés: Kettő vagy négy ütem?

Nigger bácsi 2013.12.18. 20:19:33

Ezért 120 papírt? Max 80-at.. De azt is csak foghúzósan...

Bejegyzés: Kettő vagy négy ütem?

Főnix 500 · https://s-media-cache-ak0.pinimg.com/736x/d5/23/a4/d523a4d2fea42ada73e66f2228e1f6fa.jpg 2013.12.18. 19:40:54

@Teknoc:
Hopplá! Itt kimaradt néhány szóköz:
12,3Nm 50001/min fordulatnál..
Pontosítva:
12,3 Nm 5000 1/min fordulatnál..;)

Nyomatékleadás:

"A kétütemű belsőégésű motor a belső égésű motorok egyik fajtája, abban különbözik a négyütemű motortól, hogy mindössze két ütem (egy motorfordulat) alatt hajtja végre azt a ciklust, amit a négyütemű motor két fordulat alatt. Így a kétütemű motornál minden fordulatra esik egy munkaütem, szemben a négyüteművel, ahol csak minden második fordulatra."

A 2T motorok" egyszerű a szerkezetük (és ennélfogva olcsók), és nagyon jó a teljesítmény-súly viszonyuk mivel kétszer annyi munkaütemet végeznek adott fordulatszám alatt, mint a négyütemű motorok."

Idézve ismét a Wikipédiát...;)
hu.wikipedia.org/wiki/K%C3%A9t%C3%BCtem%C5%B1_motor

Bejegyzés: Kettő vagy négy ütem?

Schütii 2013.12.18. 19:32:17

@Teknoc: Nyomaték alatt nem biztos hogy annak maximális értékére gondolt Köbi, hanem az is lehet hogy a nyomatékleadás módjára.

Bejegyzés: Kettő vagy négy ütem?

Főnix 500 · https://s-media-cache-ak0.pinimg.com/736x/d5/23/a4/d523a4d2fea42ada73e66f2228e1f6fa.jpg 2013.12.18. 19:16:53

DDDDD -jó elírás...!
" a kulturáltság, nyomaték, használhatóság, fogyasztás és élettartam a négyütemű mellett szól."

-Hm..a nyomatéka kisebb a 4T motornak mint a 2T-nek -azonos cm3 esetén...a többi igaz.

PL: YBR 125 és mz ts 125 nyomatéka:

YBR 125 Max. forgatónyomaték: 9,6 Nm 6000/min-nál.
www.motorrevu.hu/motor/yamaha_ybr_125_2009

Mz TS 125 legnagyobb forgatónyomaték:
12,3Nm 50001/min fordulatnál..
LSD.: Hogyan tovább mz?c. könyv adatlapját.
A két technika között pedig van bő 30 év....;)

De erről témáról bővebben itt:
hu.wikipedia.org/wiki/K%C3%A9t%C3%BCtem%C5%B1_motor#El.C5.91nyei

Bejegyzés: Kettő vagy négy ütem?

rolleros 2013.12.18. 18:48:41

Elég korrekt összefoglaló volt. 50-es 4T tényleg nyugodtabb embereknek való. Egyébként a 2T sem mindig rövid élettartamú, ha valaki jó olajjal használ egy jó olasz vagy japán blokkot,akkor szerintem 30000-et simán kibír egy dugóval.

Bejegyzés: Kettő vagy négy ütem?

Schütii 2013.12.18. 18:23:43

Egyforma motorteljesítmény esetén, a menetteljesítmények se nagyon fognak különbözni, áttétel kérdése az egész. Pedig az én szívemhez a 2 ütem közelebb áll mint a négy, de 50-es robogóban nem kéne 2 ütemű, mert sokkal többet fogyaszt és jóval hangosabb, meg a különböző helyekre lerakódott olajkoksz is bonyolítja a dolgokat.

Bejegyzés: Kettő vagy négy ütem?

öreghal 2013.12.18. 18:21:36

Szerintem ez egyrészt, a motor ürtartalma miatt, moped kategória, másrészt akkor jó, ha pörög, harap, rövid távon legyorsul jobb kocsikat is.
Ezzel mondjuk hiába erőlködnénk.
A robogók királya a 800-as Gilera, 2 hengeres, 200-at is megy.
Mindkét fajta motornak egyaránt vannak előnyei és hátrányai is, ezért ex catedra kijelenteni, hogy melyik a jobb, nem érdemes.
Mindenki ízlése szerint üljön motorra.

Bejegyzés: Kettő vagy négy ütem?

wody21 2013.12.18. 17:46:30

Lehet hozzászólást írni?! :)
Szuper kis robogó ez, én is inkább négyüteműt választanék (még talán 50ccm esetében is), ha muszáj lenne!

Bejegyzés: Kettő vagy négy ütem?

Burgermeister 2013.12.16. 21:18:12

Ez egy ujabb betegagy ahogy elnezem. De Azert Jo szorakozast hozza. Ami pozitivum benne: lampakapcsolo,kulcsos csomagternyitas, motor szereleshez muanyag takarolemez konnyu levetele, a tobbi mind negativum, es a szokasos ZD fele csakezajo a tobbi szar....hozzaallas, na Majd az ido megmutatja mennyire is hudefaszahudejo.....

Bejegyzés: Titokban Peugeot-kat gyártott a Honda

Csubi8 · http://lanparty.blog.hu 2013.12.16. 12:40:33

Daninak gratulálok az új szerzeményhez és sajnálom, hogy csalódás volt a Vespa (a kisebb örömök ellenére).

Annyiban kapcsolódik az én sztorim ide, hogy én a kék Vespát vettem meg (első kép a cikkben, Dani ex-vasa mögött), ami négysebességes és irtózatos mennyiségű kilóméter van benne segédmotorhoz képest (óra szerint több mint 48000 és ki tudja hányszor fordult).

Ebbe már én is toltam, ugyanis nem titkolt tervem, hogy bejárom Borsod megye összes települését és jelentem már az 1/3-a megvan. maps.google.hu/maps/ms?msid=202752246745649376855.0004e21a266db0a1f20d2&msa=0

A túra jövő tavasszal folytatódik, eddig gond nélkül szeli a távokat. ;)

Jók legyetek!

Bejegyzés: Titokban Peugeot-kat gyártott a Honda

minchiacoaddu 2013.12.15. 10:03:42

Dani,

Tudható, hogy ki ez a roppant korrekt kereskedő?
Tavasszal és is szeretnék venni/cserélni, és nekem úgy tűnik, a motornepper alapesetben még sunyibb geci, mint autós kollégája. Persze sajnos lehet, hogy a korrekt hozzáállást, meg a vállalt garancia betartását az autós újságíró vevői részére tartogatja...

Bejegyzés: Titokban Peugeot-kat gyártott a Honda

ZáchDani 2013.12.15. 09:25:49

Az Xciting-nál kisebb testű és tömegű robogót szerettem volna. Tulajdonképpen egy modern Spacy 250 lenne ideális, van is utódja, a Freeway, de az nagyon ritka, így inkább elkerültem és maradt a FES/SV. Jó, hogy leírtad a tapasztalataidat. A gyakori olajcsere biztosan használ, pláne ilyen kis olajtöltetnél, de a Helix és a Spacy állóhengeres motorral készült.

Bejegyzés: Titokban Peugeot-kat gyártott a Honda

zöldi 2013.12.15. 08:55:05

Gratulálok a vételhez (Uram, ez egy Honda) még ha elsőre a hirtelen előjövő hibák alapján egy újabb betegágynak is tűnik. Sok hiba és balesetmentes kilométert kívánok.

Bejegyzés: Titokban Peugeot-kat gyártott a Honda

focusauto 2013.12.15. 00:03:17

Jó cikk, de egyet nem értek (azon kívül, hogy az akos696 nickkel miért vagyok már régóta kitiltva, nem vagyok troll, csupán egy viszonylag jelentős tapasztalattal bíró motoros): Hogyhogy a Kymco Xciting 250 sosem kerül a képbe? Leírom a tapasztalataimat. Sokat kerestem én is pont 250-es (már van elég ereje, de még keveset fogyaszt, olcsón fenntartható) rohangáló motort. Először néztem a kötelező Burgman, Majesty, Scarabeo, stb köröket. Aztán ráakadtam az Xcitingra. Elöl 15-ös kerék, hátul 14 (burgman silverwing esetében 14-13), komplett olajcsere periódus-jelzős, fordulatszámmérős töltésmérős műszerfal, szivargyújtó csatlakozó, dupla tárcsafék elöl, duálos fék, és komoly, a kormányig végigérő villák (nem úgy mint a meglepően hitvány Silverwingen). Ezen is könnyen szerelhető az amúgy szintén helix rokonságú blokk az ülés alól. A raktér elég nagy, egy hátsó dobozzal hihetetlen, hogy mennyi autóalkatrészt kiszállítok vele (kettőstömegűt, malomkerék méretű féktárcsákat is vittem a hátsó ülésre szorítva). Először féltem tőle, de kár volt. Kicsit napszítta darabot sikerült vennem Olaszországbólból, könyvek nélkül, de 2 kulcsalm 2 új gumival, új fékbetétekkel (gyári szíj, gyári betétek voltak benne nem utángyártott). 250-ért, huszonegynéhány e km-rel (az órában). Forgalomba helyezéssel lett 400, de akkor még sok volt rá a regadó (majdnem 100). 2 év alatt értem el a 40ezret. Eközben a következőket tapasztaltam: Hihetetlen stabil futómű (robogóhoz képest), nagy méretei ellenére iszonyú könnyű manőverezés, kiüléssel szinte egy helyben megfordul, jó fékek, jó gyorsulás, kiváló világítás, hátul ledes lámpa, két állású plexi, fűtőrostélyok hidegebb időkre. Ami nem tetszik, hogy a plexi mindkét állásban rossz helyre tereli (nekem) a levegőt, a jelenlegi bukómmal nem jönnek ki jól. A hajtólánc lassítás közben megállás előtt becsattog, el kellene egy feszítőgörgő neki. Állítólag nem lehet vele mit csinálni. Az új is csere után kb 200 km-t volt csendes. A visszapillantó tükrök pont az autótükrök magasságában vannak és nagyon szélesek, a sorok között kézzel be kell hajtani őket (2007 től a kormányra kerültek a tükrök, ezzel a gond megoldódik, viszont kevésbé mutatós),és ráadásul nagyon keveset látni bennük. . Egy külföldi fórumon azt olvastam, hogy a helixnél érdemes max 1500 km után lecserélni az olajat és akkor akár 100e km felett is elmegy a blokk. Mivel ebben kb ugyanaz a fekvőhengeres blokk van én kb ezrenként lecserélem. Nem nagy költség, jó hozzá egy olcsóbb sima autóba való 10w40, 0,9L kell bele. Addigra úgyis lemegy minimumra a szint, sajnos jelentős sz olajfogyasztás városon kívül 100 feletti tempónál (0,5l felett/1000km, de, ha nincs 6e fölé pörgetve, akkor nincs olajfogyi). Ezért a 2. utántöltés helyett inkább lecserélem. Hibák: Szakadt kilométer kábellel vettem (elektromos), forrasztás után tökéletes lett. A generátor felöli deklin volt egy repedés, ahol nyomta ki az olajat, nem is kicsit (le volt pasztázva, később jött ki). Bontottal a probléma megszűnt. Gyújtótrafó meghalt, de csak hidegen nem adott szikrát. Ha a napon állt a motor fél órát, indult (vagy hajszárítózásra). Érdekes, hogy ugyanaz a japán gyújtótrafó, ami a VFR-ben sosem hal meg (pedig ott 4 van), itt kifingott. Bontottal a hiba megszűnt ( de mire rájöttem, az nem volt egyszerű, a hidegindító rendszert gyanúsítottam sokáig, majdnem vettem egy új patront). Néha elment az ereje, rájöttem, hogy repedt a karbi membrán. Beragasztottam, egy hónap múlva máshol repedt ki. Lassan cserés lesz, de sajnálom rá 20 e feletti árat, csak gyáriban van. Kormánycsapágy nyugvópontos már vétel óta, azt is cserélnem kell. Nyáron 40 fokban egy hosszabb utamon (egymás után 2 nap 150 km szinte nyél gázon) kinyomta a hajtóműolajat. Egy autószervizben feltöltettem, de hamar kinyomta megint, úgyhogy így mentem haza kb 70 km-t. A hátsó hajtásban darabokra esett egy csapágy (előtte kb 1000 km-rel cseréltem a hajtóműolajat), szétnyomta a szimmeringjét, a vészkifolyón nyomta ki az olajat. A nagy áttétel fogaskerekeknek és a többi csapágynak nem lett semmi baja a kevés olajos használattól. Amúgy hidegen-melegen pöccre induló, nálam fixen 3,7-et fogyasztó, szerethető masina. Számomra nincs értelmes alternatívája robogófronton. A szerelőm szerint is gyakorlatilag japán minőség olasz áron. Volt néhány hibája, de ezt a bizonytalan előéletének tudom be és mindegyik hamar orvosolható, filléres költségű dolog (kivéve a karbi membránt, mert az drága).

Bejegyzés: Titokban Peugeot-kat gyártott a Honda