Hirdetés

image.jpeg

Utolsó kommentek

  • nikarágja: Köbi! Kösz, h felhívtad a figyelmemet az Égéstérben erre a cikksorra, amit most majd jól végigolv... (2014.01.06. 10:46) Ilyen állat nincs is!
  • mosön: Van itt még 1 gyártmány: www.dorado.com.tr/en/?page_id=107 (2013.12.30. 18:38) Titokban Peugeot-kat gyártott a Honda
  • Adam88: Nekem több Yamaha Jog om is volt, illetve van is. Szerintem semmi baj nincs a két ütemmel. Rendes... (2013.12.18. 20:34) Kettő vagy négy ütem?
  • póli: Huu.. hát itt csak úgy röpködnek a fordulatok/nyomatékok..biztos manapság azért gyártják-fejleszti... (2013.12.18. 20:22) Kettő vagy négy ütem?
  • Nigger bácsi: Ezért 120 papírt? Max 80-at.. De azt is csak foghúzósan... (2013.12.18. 20:19) Kettő vagy négy ütem?
  • Utolsó 20

Friss topikok

  • nikarágja: Köbi! Kösz, h felhívtad a figyelmemet az Égéstérben erre a cikksorra, amit most majd jól végigolv... (2014.01.06. 10:46) Ilyen állat nincs is!
  • mosön: Van itt még 1 gyártmány: www.dorado.com.tr/en/?page_id=107 (2013.12.30. 18:38) Titokban Peugeot-kat gyártott a Honda
  • Adam88: Nekem több Yamaha Jog om is volt, illetve van is. Szerintem semmi baj nincs a két ütemmel. Rendes... (2013.12.18. 20:34) Kettő vagy négy ütem?
  • románc cuvée: A 125-ös változatra szavaztam. Talán 11 Le, és valami 10.8 Nm, ami egy személynek kényelmes 70-80-... (2013.11.30. 18:21) Hoztál szivart?
  • Róbert Rakonczai: @xunilo: Ezzel vitatkoznék ugyanis szabályosan haladhat 2 segédmotoros egymás mellett egy sávban é... (2013.10.30. 13:23) Ideje megszívatni a robogósokat?

Nem akarok kínai lenni

2015.06.06. 07:11 Stump András

Európában a villanyrobogózás egzotikus műfaj, a pecabottal gyök kettővel furikázó papák és a nyugat-európaiak pénzbe fulladás elleni gyógyszereként felfogható über-BMW-k közötti szakadék annyira sivatagos, hogy még az algák sem tudnak megtelepedni benne. Eddig nem tudtam miért, de a Boschnál tett látogatásom során megvilágosodtam. Kipróbáltam egy valódi CDM, pardon, kínai belpiacos villanyrobeszt.

IMG 5058
Sem a nevét, sem a pontos műszaki adatait nem tudták megmondani a Boschnál, pedig az ő motorjuk van benne

Meg kell hagyni, egész pofásan néz ki, ha leszámítjuk a teljesen műfajidegen sissy bart, az utastámlát, akár Európában is el lehetne sütni. Még a nálunk eleve gyanúkeltő kínai feliratokat kellene valami latin ábécés szövegre cserélni, és már látom is a katalógusfotókat. A kis kockás zászlókkal díszített vadító fekete-fehér-piros idomokat őszintén megkívántam, amint megláttam, de nem értettem, hogy miért néznek sajnálkozóan a Bosch-alkalmazottak, amikor azt kérdezem, mikor jön hozzánk.

IMG 5060
Nem kell félni, ha leesne az utas, futva utolér

A próbaút megadta a választ. Egy háromszáz méteres egyenesen lehetett fel-alá dzsalni, de egy kör bőven elég volt, mire visszaértem, már unatkoztam. A gázmarkolatnál három programot lehet választani, mint a sportmotoroknál, hogy ne öljük meg magunkat azonnal. Itt nem a piros ledes, vad száguldásba fogunk belepusztulni, hanem a negyventonnásba, amely hátulról kilapít.

IMG 5059
A három üzemmód közül csak a pirosnak láttam értelmét. Egy ázsiai nagyvárosban minden lassabban történne?

Szerintem nem is kéne rá csavargatható gázmarkolat, csak egy gomb, amit ha megnyomunk, megkapjuk a maximális, állítólag 1800 wattos csúcsteljesítményt. Ezzel nullától tíz-tizenötig majdnem eléri a villanyrobesz egy kehesebb ötven köbcentis gyorsulását, de utána sajnos rohamosan elkezd lankadni, és valahol 35 km/h tájékán megszűnik a gyorsulás. Ha rábukok a kormányra, belenyal a 37-be is, de ez a teljesítmény nálunk sajnos önveszélyes lenne, eltiporna a forgalom. Ezért van az, hogy ezt a dinamikát inkább bicikli formájában sütik el nálunk, mert tényleg bringaútra való.

IMG 5061
Kínában nagyon mennek az elektromos robogók, a Bosch a kerékagymotorjával száll be a buliba

Pedig ha belegondolok, a villanyrobogó csodás eszköz lenne a városba, mondjuk dupla ekkora teljesítménnyel és végsebességgel. Csak sajnos ugyanazokkal a nyűgökkel küzd, mint minden elektromos jármű: a hatótáv, tankolhatóság, vételár hármasból minimum egy tényező ordítóan kilóg. Amíg el nem jön az évtizedek óta várt áttörés az akkutechnológiában, az elektromos robogózás nálunk változatlanul a peremvidékeken marad.

Címkék: kínai bosch elektromos robogó