Hirdetés

image.jpeg

Utolsó kommentek

  • nikarágja: Köbi! Kösz, h felhívtad a figyelmemet az Égéstérben erre a cikksorra, amit most majd jól végigolv... (2014.01.06. 10:46) Ilyen állat nincs is!
  • mosön: Van itt még 1 gyártmány: www.dorado.com.tr/en/?page_id=107 (2013.12.30. 18:38) Titokban Peugeot-kat gyártott a Honda
  • Adam88: Nekem több Yamaha Jog om is volt, illetve van is. Szerintem semmi baj nincs a két ütemmel. Rendes... (2013.12.18. 20:34) Kettő vagy négy ütem?
  • póli: Huu.. hát itt csak úgy röpködnek a fordulatok/nyomatékok..biztos manapság azért gyártják-fejleszti... (2013.12.18. 20:22) Kettő vagy négy ütem?
  • Nigger bácsi: Ezért 120 papírt? Max 80-at.. De azt is csak foghúzósan... (2013.12.18. 20:19) Kettő vagy négy ütem?
  • Utolsó 20

Friss topikok

  • nikarágja: Köbi! Kösz, h felhívtad a figyelmemet az Égéstérben erre a cikksorra, amit most majd jól végigolv... (2014.01.06. 10:46) Ilyen állat nincs is!
  • mosön: Van itt még 1 gyártmány: www.dorado.com.tr/en/?page_id=107 (2013.12.30. 18:38) Titokban Peugeot-kat gyártott a Honda
  • Adam88: Nekem több Yamaha Jog om is volt, illetve van is. Szerintem semmi baj nincs a két ütemmel. Rendes... (2013.12.18. 20:34) Kettő vagy négy ütem?
  • románc cuvée: A 125-ös változatra szavaztam. Talán 11 Le, és valami 10.8 Nm, ami egy személynek kényelmes 70-80-... (2013.11.30. 18:21) Hoztál szivart?
  • Róbert Rakonczai: @xunilo: Ezzel vitatkoznék ugyanis szabályosan haladhat 2 segédmotoros egymás mellett egy sávban é... (2013.10.30. 13:23) Ideje megszívatni a robogósokat?

Sínson Schwalbe

2015.02.23. 15:04 Zomborácz Iván

Oké, ez egy Simson KR50, amit 1958 és 1964 között gyárottak, és az igazi Schwalbe (1964-1986) elődje volt. Soha nem is volt akkora sláger, mint a szocializmus Vespája. Töredék annyi is készült belőle (165 000 kontra egymillió), csupán két gangja volt, és már-már olaszosan könnyed formáit ellenére is kezd feledésbe merülni. A képen látható őrület viszont az egyik legütősebb átépítés, ami a komoly rugózatlan tömeg ellenére is úgy fekszi az ívet, minta sínen húznák!


Én alapból szkeptikus voltam az építés sikerét illetően, tippem szerint a 2,1 lóerőtől nem kapartak volna el a kerekek, sőt, legfeljebb egy lajhár dinamikájára számítottam. És mekkorát tévedtem!
Egy felnőtt ember egyedül is képes megfordítani, és ugyan a lépe senkinek sem reped meg a gyorsulástól, egy könnyű kocogás tempóját látótávolságon belül is eléri.


Akit nagyon érdekel, a schwarzenbergi vasútmúzeumban megtekintheti.

Címkék: múzeum vasút érdekesség szóvicc simson schwalbe kr50