Hirdetés

image.jpeg

Utolsó kommentek

  • nikarágja: Köbi! Kösz, h felhívtad a figyelmemet az Égéstérben erre a cikksorra, amit most majd jól végigolv... (2014.01.06. 10:46) Ilyen állat nincs is!
  • mosön: Van itt még 1 gyártmány: www.dorado.com.tr/en/?page_id=107 (2013.12.30. 18:38) Titokban Peugeot-kat gyártott a Honda
  • Adam88: Nekem több Yamaha Jog om is volt, illetve van is. Szerintem semmi baj nincs a két ütemmel. Rendes... (2013.12.18. 20:34) Kettő vagy négy ütem?
  • póli: Huu.. hát itt csak úgy röpködnek a fordulatok/nyomatékok..biztos manapság azért gyártják-fejleszti... (2013.12.18. 20:22) Kettő vagy négy ütem?
  • Nigger bácsi: Ezért 120 papírt? Max 80-at.. De azt is csak foghúzósan... (2013.12.18. 20:19) Kettő vagy négy ütem?
  • Utolsó 20

Friss topikok

  • nikarágja: Köbi! Kösz, h felhívtad a figyelmemet az Égéstérben erre a cikksorra, amit most majd jól végigolv... (2014.01.06. 10:46) Ilyen állat nincs is!
  • mosön: Van itt még 1 gyártmány: www.dorado.com.tr/en/?page_id=107 (2013.12.30. 18:38) Titokban Peugeot-kat gyártott a Honda
  • Adam88: Nekem több Yamaha Jog om is volt, illetve van is. Szerintem semmi baj nincs a két ütemmel. Rendes... (2013.12.18. 20:34) Kettő vagy négy ütem?
  • románc cuvée: A 125-ös változatra szavaztam. Talán 11 Le, és valami 10.8 Nm, ami egy személynek kényelmes 70-80-... (2013.11.30. 18:21) Hoztál szivart?
  • Róbert Rakonczai: @xunilo: Ezzel vitatkoznék ugyanis szabályosan haladhat 2 segédmotoros egymás mellett egy sávban é... (2013.10.30. 13:23) Ideje megszívatni a robogósokat?

Csodálatos ritkaság, amit még nem láttál

2014.12.09. 15:40 kőbájker

suzuki_sw1_2.jpg

A robogók világában nehéz igazi kuriózumot csinálni, de a Suzukinak sikerült, az SW-1-el. Persze ha jobban megnézzük, tulajdonképpen ez nem is hagyományos robogó, inkább annyira robogó, mint a Simson Schwalbe.

Igazából egy rendes motorkerékpár: elöl a blokk, rendes, motoroknál szokásos szekunder hajtás, konkrétan szíjjal.

suzuki_sw1_4.jpg

Azaz nem CVT automata, hanem kuplungos-váltós motor. A tank áltank, benne pakolható üreg, a valódi üzemanyatartály az ülés alatt.

Mondom én, hogy Schwalbe!

suzuki_sw1_5.jpg

A blokk tekintetében van némi katyvasz. Nem sok infó van az SW-ről. A sugallat nekem a motorkatalógusból jött, ahol az egzotikus japán újdonságok között említették, kvázi kis színes szinten. A neten olyan infókat találtam, hogy sor négy 250-es, de szinte kizárt, hogy egy ilyen motorkába sornégyes blokkot tegyenek. A blokk maga sem úgy néz ki, legalábbis ami látszik belőle. Sokkal valószínűbb, hogy ez a GN 250 eredetű kétszelepes egyhengeres. A videón egyértelmű a hang.

Elöl, 16, hátul 14-ös kerekeken gurul, amiből a hátsó egész masszív, 140-es gumi. Persze kell is, mert az összetömeg nem csekély: 183kg szárazon, az már erősen díványrobogó kategória. A 20 lóerős motor állítólag 2 litert (!) eszik százon.

A műszaki részleteket azonban kétségkívül háttérbe szorítja a kulcsín: a forma egyedi és elképesztő.
Egyébként a modern veteránmotornak kinéző veteránmotor valójában majdnem veteránmotor, mert 1991-ben jelent meg.

suzuki_sw1_1.jpg

Címkék: suzuki kis színes sw-1