Hirdetés

image.jpeg

Utolsó kommentek

  • nikarágja: Köbi! Kösz, h felhívtad a figyelmemet az Égéstérben erre a cikksorra, amit most majd jól végigolv... (2014.01.06. 10:46) Ilyen állat nincs is!
  • mosön: Van itt még 1 gyártmány: www.dorado.com.tr/en/?page_id=107 (2013.12.30. 18:38) Titokban Peugeot-kat gyártott a Honda
  • Adam88: Nekem több Yamaha Jog om is volt, illetve van is. Szerintem semmi baj nincs a két ütemmel. Rendes... (2013.12.18. 20:34) Kettő vagy négy ütem?
  • póli: Huu.. hát itt csak úgy röpködnek a fordulatok/nyomatékok..biztos manapság azért gyártják-fejleszti... (2013.12.18. 20:22) Kettő vagy négy ütem?
  • Nigger bácsi: Ezért 120 papírt? Max 80-at.. De azt is csak foghúzósan... (2013.12.18. 20:19) Kettő vagy négy ütem?
  • Utolsó 20

Friss topikok

  • nikarágja: Köbi! Kösz, h felhívtad a figyelmemet az Égéstérben erre a cikksorra, amit most majd jól végigolv... (2014.01.06. 10:46) Ilyen állat nincs is!
  • mosön: Van itt még 1 gyártmány: www.dorado.com.tr/en/?page_id=107 (2013.12.30. 18:38) Titokban Peugeot-kat gyártott a Honda
  • Adam88: Nekem több Yamaha Jog om is volt, illetve van is. Szerintem semmi baj nincs a két ütemmel. Rendes... (2013.12.18. 20:34) Kettő vagy négy ütem?
  • románc cuvée: A 125-ös változatra szavaztam. Talán 11 Le, és valami 10.8 Nm, ami egy személynek kényelmes 70-80-... (2013.11.30. 18:21) Hoztál szivart?
  • Róbert Rakonczai: @xunilo: Ezzel vitatkoznék ugyanis szabályosan haladhat 2 segédmotoros egymás mellett egy sávban é... (2013.10.30. 13:23) Ideje megszívatni a robogósokat?

20 lóerős Simson?

2012.01.09. 18:13 kőbájker

Simán nem hinném el: feláll a mérőpadra egy jó karban lévő régi Simson S51, elkezdi húzni a kiscsávó, és a teljesítménymérő padon pont háromszor annyi jön ki, mint amit egy halálratuningolt NDK dögtől várnál: majdnem 20 lóerő!

Látszólag egy szépen felújított Szimó, csak az öblös nyakú rezonátoros kipufogó tűnik fel. Persze itt már csak külsőleg széria a blokk: nem ötvenes hengerekből hozzák ki ezt a bődületes teljesítmény, ez itt 85 köbcentis, membrános, négy vagy öt felömlős blokk, és természetese a gyújtás sem széria. Hallatszik is, ahogy krosszmotorosan veszi a lapot: nem a gyári 5500-as fordulatszámnál leadott 3,5 lóerőről van szó.

 

A másik példány kicsit többet kapott optikailag, nem is néz ki rosszul, de neki be kell érnie 13,3 lóerővel, amivel még mindig tempósan el lehet jutni a közértig, és nagyon lehet idegesíteni a motorostalálkozók látogatóit éjjel a sátrak között. De nem leszek rosszmájú, mert egyre több komoly gondolkodású, jófej Simsonos vagy, akik igazi műremekké varázsolják a kis gépeket.

A harmadik 16 lóerős. Bár műszakilag ez a legdurvább, de literteljesíményben ez a leggyengébb: két hetvenes hengerből hozza ki - összemókoltak egy sor kettes Simsont. A teljesen szériának - és a meglepődve felfedezett részletek után is gyárinak - tűnő S51 dupla karburátoros és két kipufogós lett, a váltója kapott egy ötödik fokozatot, elöl pedig tárcsafék lassítja. Kell is, mert - némi jóindulattal - gázra emelgeti az elejét.

A Simson tuning viszonylag csekély pénzért megdöbbentő lehet a közúton: 100 rongy körül már elég ütőképes blokk van. Bár ez is csak annyira legális, mint a többi, de ki gyanakodna, hogy 12 ezret forog és 100 felett megy egy ártatlan Sámsonka?

 

64 komment