Hirdetés

image.jpeg

Utolsó kommentek

  • nikarágja: Köbi! Kösz, h felhívtad a figyelmemet az Égéstérben erre a cikksorra, amit most majd jól végigolv... (2014.01.06. 10:46) Ilyen állat nincs is!
  • mosön: Van itt még 1 gyártmány: www.dorado.com.tr/en/?page_id=107 (2013.12.30. 18:38) Titokban Peugeot-kat gyártott a Honda
  • Adam88: Nekem több Yamaha Jog om is volt, illetve van is. Szerintem semmi baj nincs a két ütemmel. Rendes... (2013.12.18. 20:34) Kettő vagy négy ütem?
  • póli: Huu.. hát itt csak úgy röpködnek a fordulatok/nyomatékok..biztos manapság azért gyártják-fejleszti... (2013.12.18. 20:22) Kettő vagy négy ütem?
  • Nigger bácsi: Ezért 120 papírt? Max 80-at.. De azt is csak foghúzósan... (2013.12.18. 20:19) Kettő vagy négy ütem?
  • Utolsó 20

Friss topikok

  • nikarágja: Köbi! Kösz, h felhívtad a figyelmemet az Égéstérben erre a cikksorra, amit most majd jól végigolv... (2014.01.06. 10:46) Ilyen állat nincs is!
  • mosön: Van itt még 1 gyártmány: www.dorado.com.tr/en/?page_id=107 (2013.12.30. 18:38) Titokban Peugeot-kat gyártott a Honda
  • Adam88: Nekem több Yamaha Jog om is volt, illetve van is. Szerintem semmi baj nincs a két ütemmel. Rendes... (2013.12.18. 20:34) Kettő vagy négy ütem?
  • románc cuvée: A 125-ös változatra szavaztam. Talán 11 Le, és valami 10.8 Nm, ami egy személynek kényelmes 70-80-... (2013.11.30. 18:21) Hoztál szivart?
  • Róbert Rakonczai: @xunilo: Ezzel vitatkoznék ugyanis szabályosan haladhat 2 segédmotoros egymás mellett egy sávban é... (2013.10.30. 13:23) Ideje megszívatni a robogósokat?

A futárok gyilkosa a díszdoboz

2011.12.27. 12:29 kőbájker

15 éve még futárkodtam: pénzügyileg ínséges állapotom és a motorpiac miatt robogóval volt jó, elviselve annak kompromisszumait, de kiélvezve megbízhatóságát. Viszont nem mindegyik kis történet robogóval esett meg, hiszen próbáltam minél hamarabb kitörni a szintről, amely végül is a futárok akkori álmát képező Yamaha SR 125-ös képében valósult meg. 

Szaknyelven ezt postásyamahának hívjuk, hiszen a Magyar Posta akkori motorállományának jelentős részét ez a modell képezte, nekünk pedig az alkatrész-utánpótlásunkat jelentette, vélhetően bugázott formában.

A karácsony motoros futárként elég nagy szívás, hiszen a cégek ügyfélkapcsolati észlényei az utolsó napra időzítve küldik el az ajándék-szarjaikat, ugyanúgy, ahogy pár millióan az utolsó napra időzítik a bevásárlást.

Az érdekesség ebben az, hogy bár az előbbiek küldik az utóbbiaknak, annyi eszük nem nagyon van, hogy belássák: lehetőség szerint az utolsó napon már senki sem dolgozik a cégeknél, például az említett bevásárlások miatt - így pont nem kapják meg időben a címzettek. Már persze, ha egyáltalán odaérhetnél a dugótól, szenvedve mint az állat, füledre gumipókozott díszcsomagolt dobozzal. Ilyenkor jön nagyon jól a robogó lábtartó része.


A kép illusztráció

Az ilyen körfuvar annyiban jó, hogy könnyebben keresel pénzt, hiszen egyetlen címen veszed fel, és több címre viszed ki ugyanannyiért, mintha mindig máshol lévő megrendelő-címzett között ingáznál. De ezt az előnyt bőven kompenzálja az, amikor a szomszédoknak, a szomszéd irodának, házmesternek vagy bárki anyádkínjának könyörögsz, hogy vegye át a csomagot. A megrendelőt persze nem éred el, hiszen már ő is lelépett délután kettőkor, te pedig este hatkor a hatodik-nyolcadik címet nem tudod leadni épp, mert sehol senki.

Egyszer az Erzsébet híd budai hídfőjéhez, az Attila út legelejére szólt a címzés, de már az sem stimmelt, hogy a túloldalról volt csak bejárat. Már nem tudom, kire és hogyan sóztam rá, mert a céget nem találtam, így a cím és ajtószám alapján passzoltam le valami szomszédhoz, akit megkértem, adja át. De januárban balhé volt, mert nem kapta meg a címzett, mivel szegény szomszéd nem találta, az adott címen nem is halottak ilyen személyről. Így egyáltalán el nem ítélhető módon megette a szajrét.

Amikor újra küldték a csomagot januárban, kiderült: minden stimmelt, emelet/ajtó is, csak két számjegy maradt le a házszámból.

18 komment

Címkék: futár