Hirdetés

image.jpeg

Utolsó kommentek

  • nikarágja: Köbi! Kösz, h felhívtad a figyelmemet az Égéstérben erre a cikksorra, amit most majd jól végigolv... (2014.01.06. 10:46) Ilyen állat nincs is!
  • mosön: Van itt még 1 gyártmány: www.dorado.com.tr/en/?page_id=107 (2013.12.30. 18:38) Titokban Peugeot-kat gyártott a Honda
  • Adam88: Nekem több Yamaha Jog om is volt, illetve van is. Szerintem semmi baj nincs a két ütemmel. Rendes... (2013.12.18. 20:34) Kettő vagy négy ütem?
  • póli: Huu.. hát itt csak úgy röpködnek a fordulatok/nyomatékok..biztos manapság azért gyártják-fejleszti... (2013.12.18. 20:22) Kettő vagy négy ütem?
  • Nigger bácsi: Ezért 120 papírt? Max 80-at.. De azt is csak foghúzósan... (2013.12.18. 20:19) Kettő vagy négy ütem?
  • Utolsó 20

Friss topikok

  • nikarágja: Köbi! Kösz, h felhívtad a figyelmemet az Égéstérben erre a cikksorra, amit most majd jól végigolv... (2014.01.06. 10:46) Ilyen állat nincs is!
  • mosön: Van itt még 1 gyártmány: www.dorado.com.tr/en/?page_id=107 (2013.12.30. 18:38) Titokban Peugeot-kat gyártott a Honda
  • Adam88: Nekem több Yamaha Jog om is volt, illetve van is. Szerintem semmi baj nincs a két ütemmel. Rendes... (2013.12.18. 20:34) Kettő vagy négy ütem?
  • románc cuvée: A 125-ös változatra szavaztam. Talán 11 Le, és valami 10.8 Nm, ami egy személynek kényelmes 70-80-... (2013.11.30. 18:21) Hoztál szivart?
  • Róbert Rakonczai: @xunilo: Ezzel vitatkoznék ugyanis szabályosan haladhat 2 segédmotoros egymás mellett egy sávban é... (2013.10.30. 13:23) Ideje megszívatni a robogósokat?

Fénysebesség robogóval

2011.12.18. 18:03 kőbájker

Kevés annál paradoxabb dolgot tudok elképzelni, mint a gyorsulási robogó. Alapvetően segédmotorról beszélünk, amelynél csak a hülyegyerekek képesek ráizgulni az elérhető 80 km/órás végsebességre (amely valójában csak 68).

Mégis léteznek gyorsulásra átépített robogók, csakúgy, mint a múltkor tárgyalt versenygép. Ennek két oka is lehet, melyből az egyik a szokásos low-cost jelleg. A másik, hogy a variátoros hajtásnak tagadhatatlan előnyei vannak: nem kell váltani, gyorsan veszi a lapot.

Mindannyian láttunk már zöldnél kilövő széria robogókat. 40 km/óráig tagadhatatlan az előnyük, még akkor is, ha az főleg abból fakad, hogy bináris üzemmódban működnek, és ez ilyenkor a nyélgáz állapota. Van robogós, aki nem nyélgázon indul? Néha még úgy érzem, pár sérült meg is akarja mutatni, hogy ő most aztán odaver a literes sportmotornak.

Japán, Fülöp-szigetek és hasonló egzotikus országok számunka felfoghatatlan kismotoros kultúrával rendelkeznek, és az elmebeteg tuningoláson felül is számtalan hülyeséggel szórakoztatják magukat. Ilyen a robogós gyorsulás, amiben Európa is elég erős még ha nem is hallunk róla. Persze csak 150 vagy 200 méteren megy, hiszen a szokásos negyedmérföldön már kifulladna a technika.

Semmiféle hivatalos oldalt nem találtam persze, így nem merném kijelenteni, hogy mik a szabályok, vagy hogy vannak-e egyáltalán. Mindenesetre léteznek géposztályok (50, 70, 90 stb.) és a mókát az ötvenes, szériakülsejűtől a dragsterré épített, kitámasztós géppel űzik.

Nyilván mindenkit az érdekel, hogy mit mennek a libakergetők: természetesen egy 180-as kétütemű más dimenziókban mozog, mint az ötvenesek. Előbbiek 5-6 másodperc alatt tudják a 150 métert és a végsebesség 160-170 is lehet, míg a 80-90-esek akár 130-at is mehetnek. Természetesen sehova se írják oda értelmesen a műszaki adatokat: találd ki a képről, melyikben mekkora blokk van.

Lehet, a jövő évi Totalcar gyorsulásra építek egyet – ha nyerek a lottón. 

11 komment

Címkék: drag