Hirdetés

image.jpeg

belsoseg feed

Nincs megjeleníthető elem

jajjdecsunya feed

Nincs megjeleníthető elem

racingdream feed

Nincs megjeleníthető elem

rallyedream feed

Nincs megjeleníthető elem

reklamarchivum feed

Nincs megjeleníthető elem

sebessegoltara feed

Nincs megjeleníthető elem

tcomment feed

Nincs megjeleníthető elem

Utolsó kommentek

  • nikarágja: Köbi! Kösz, h felhívtad a figyelmemet az Égéstérben erre a cikksorra, amit most majd jól végigolv... (2014.01.06. 10:46) Ilyen állat nincs is!
  • mosön: Van itt még 1 gyártmány: www.dorado.com.tr/en/?page_id=107 (2013.12.30. 18:38) Titokban Peugeot-kat gyártott a Honda
  • Adam88: Nekem több Yamaha Jog om is volt, illetve van is. Szerintem semmi baj nincs a két ütemmel. Rendes... (2013.12.18. 20:34) Kettő vagy négy ütem?
  • póli: Huu.. hát itt csak úgy röpködnek a fordulatok/nyomatékok..biztos manapság azért gyártják-fejleszti... (2013.12.18. 20:22) Kettő vagy négy ütem?
  • Nigger bácsi: Ezért 120 papírt? Max 80-at.. De azt is csak foghúzósan... (2013.12.18. 20:19) Kettő vagy négy ütem?
  • Utolsó 20

Friss topikok

  • nikarágja: Köbi! Kösz, h felhívtad a figyelmemet az Égéstérben erre a cikksorra, amit most majd jól végigolv... (2014.01.06. 10:46) Ilyen állat nincs is!
  • mosön: Van itt még 1 gyártmány: www.dorado.com.tr/en/?page_id=107 (2013.12.30. 18:38) Titokban Peugeot-kat gyártott a Honda
  • Adam88: Nekem több Yamaha Jog om is volt, illetve van is. Szerintem semmi baj nincs a két ütemmel. Rendes... (2013.12.18. 20:34) Kettő vagy négy ütem?
  • románc cuvée: A 125-ös változatra szavaztam. Talán 11 Le, és valami 10.8 Nm, ami egy személynek kényelmes 70-80-... (2013.11.30. 18:21) Hoztál szivart?
  • Róbert Rakonczai: @xunilo: Ezzel vitatkoznék ugyanis szabályosan haladhat 2 segédmotoros egymás mellett egy sávban é... (2013.10.30. 13:23) Ideje megszívatni a robogósokat?

Élet-halál harc kicsiben

2011.12.11. 15:39 kőbájker

Aki olvassa a robogóblogot, tudja, hogy nagy kedvenceim a tereprobogók és mopedek, főleg a klasszikus ritkaságok. Ennek praktikus oka van: marha jó móka csapatni gyök kettővel, mert egyrészt relatív költséghatékony, másrészt így nehezebb kitörni kezed-lábad, bár korántsem lehetetlen.

A klasszikusok igen kevéske végsebessége bőven elég földúton, főleg, ha az van olyan rossz minőségű, hogy a reménytelenül szar futómű mini élet-halál harccá tegye a kalandozást.

Nem csak a Honda, a Yamaha is gyártott hasonló mopedet, amelyre még Árpád hívta fel a figyelmemet egy aukciós oldalon, mint unatkozós hideg téli napokra ajánlott időtöltést. Sajnos a bringa nem állt meg annyira kevésben, amennyit nekem látatlanban, kipróbálás nélkül megért volna, a képek pedig korántsem voltak biztatóak, így másé lett.

Pedig maga a típus igen szimpatikus: ez a Yamaha Sting.

Kellőképpen ritka madár ahhoz, hogy felkeltse a hozzáértők figyelmét. A konstrukció meglehetősen hasonlít a Honda PX/PX-R párosra (már akkor is egymást koppintották a gyártók), házon belül pedig a QT50 Yamahopper ugrik be először a váz formája és a blokk miatt, de az csak egy mezei moped. Igaz, rendelkezik egy különlegességgel, ami talán a Sting is örökölt: a gyújtás úgy van kialakítva, hogy berúgáskor erősebb a szikra, de a fordulatszám korlátozva van, hogy ne pörögjön fel túlságosan, majd ez a korlát járó motornál megszűnik.

A Sting igazi különlegessége konkrétan nem a blokk: a fekvő léghűtéses hasonló a korabeli megoldásokhoz. A kardánhajtás azonban igen egyedi. A roppant teljesítménynél nem hiszem, hogy a kardán terhelésváltási reakcióitól félni kell, sőt, örökre elfelejthetjük a variátorszíj-cserét. Igaz, a variátoros hajtás előnyeit is. A kuplung röpsúlyos ugyan, de csak egyetlen, nem változó áttételű sebességi fokozat van. Hívhatjuk úgy is: automata váltó, előre fokozat.

A Sting csak berúgóval indul, de már keverékolajozással működik, külön olajtartállyal, mint a mai robogók.

Egy ilyen motorkához nem csak szerencse, bátorság is kell: ugyan nem hiszem, hogy túl gyakran elromlik, de ez nem Jog, amihez minden sarkon van egy tonna alakrész. Ha lenne ilyenem, nem tudom, merném-e ütni a terepen. Lehet, hogy csak beraknám a vitrinbe nézegetni. 

 
Sajnos csak ilyen színvonalú videók elérhetők

9 komment

Címkék: yamaha sting

süti beállítások módosítása