Hirdetés

image.jpeg

Utolsó kommentek

  • nikarágja: Köbi! Kösz, h felhívtad a figyelmemet az Égéstérben erre a cikksorra, amit most majd jól végigolv... (2014.01.06. 10:46) Ilyen állat nincs is!
  • mosön: Van itt még 1 gyártmány: www.dorado.com.tr/en/?page_id=107 (2013.12.30. 18:38) Titokban Peugeot-kat gyártott a Honda
  • Adam88: Nekem több Yamaha Jog om is volt, illetve van is. Szerintem semmi baj nincs a két ütemmel. Rendes... (2013.12.18. 20:34) Kettő vagy négy ütem?
  • póli: Huu.. hát itt csak úgy röpködnek a fordulatok/nyomatékok..biztos manapság azért gyártják-fejleszti... (2013.12.18. 20:22) Kettő vagy négy ütem?
  • Nigger bácsi: Ezért 120 papírt? Max 80-at.. De azt is csak foghúzósan... (2013.12.18. 20:19) Kettő vagy négy ütem?
  • Utolsó 20

Friss topikok

  • nikarágja: Köbi! Kösz, h felhívtad a figyelmemet az Égéstérben erre a cikksorra, amit most majd jól végigolv... (2014.01.06. 10:46) Ilyen állat nincs is!
  • mosön: Van itt még 1 gyártmány: www.dorado.com.tr/en/?page_id=107 (2013.12.30. 18:38) Titokban Peugeot-kat gyártott a Honda
  • Adam88: Nekem több Yamaha Jog om is volt, illetve van is. Szerintem semmi baj nincs a két ütemmel. Rendes... (2013.12.18. 20:34) Kettő vagy négy ütem?
  • románc cuvée: A 125-ös változatra szavaztam. Talán 11 Le, és valami 10.8 Nm, ami egy személynek kényelmes 70-80-... (2013.11.30. 18:21) Hoztál szivart?
  • Róbert Rakonczai: @xunilo: Ezzel vitatkoznék ugyanis szabályosan haladhat 2 segédmotoros egymás mellett egy sávban é... (2013.10.30. 13:23) Ideje megszívatni a robogósokat?

Gyilkos magyar versenygép

2011.12.06. 19:57 kőbájker

Bence küldött egy mélt, hogy felajánljon egy-két versenyrobogót tesztre. Ahhoz most kicsit hideg van, de addig nézzük, mi vár rám tavasszal. Van videó, van kép, vannak adatok és van lelkesedés - ez tényleg nagyon komoly.

Így néz ki a valódi robogóépítés, nem az a húszezer forintos bohóckodás, amit én csinálok – igaz, itt a cél egy igazi versenygép, hiszen Bence nem viccel.

Sosem voltam még robogóversenyen, de hiszek neki, amikor azt állítja, igen izgalmas, ráadásul ez relatív low-budget dolog, tehát elvileg bárki nekiállhat pár százezer forinttal. Csak egy jó alap kell – ezt a példányt Daróczy Attila építette és egyedi vázzal rendelkezik, amely már önmagában is műremek.

A konstrukció abban hasonlít a Fosra, hogy itt is elöl van a tank, de ezenkívül pedig ég és föld a két konstrukció kivitelezésének minősége.

Már csak azért is, mert ez tényleg minőségi cuccokból áll: lecsavarozható króm-molibdén vázból, ez hordja belül a tankot, amely egy mart alu vázközéphez csatlakozik, és hátul kézzel gyártott alu segédvázban ér véget. Gyönyörű, erre más szó nincs!

Az alkatrészek listája impozáns, és semmi sem jött a bontóból: Piaggio Zip blokk öntvény, full Polini Big Evo 70 köbcentis készlet, NSR 50 mini fék tárcsa, Brembo főfékhenger, carbon downhill kormány, kézzel készített tank, Stage 6 első villa, Gubellini hátsó rugóstag.

Ha ezt megemésztetted, nézzük a teljesítményt: 25+ lóerő, száraz súly: 50 kiló. Ezt leírni is félelmetes: 50 kiló, a testsúlyom fele.

Elképzelésem sincs, mit művelne egy ilyen közúton. A pályáról van némi ízelítő: 

 

20 komment

Címkék: versenyrobogó