Hirdetés

image.jpeg

Utolsó kommentek

  • nikarágja: Köbi! Kösz, h felhívtad a figyelmemet az Égéstérben erre a cikksorra, amit most majd jól végigolv... (2014.01.06. 10:46) Ilyen állat nincs is!
  • mosön: Van itt még 1 gyártmány: www.dorado.com.tr/en/?page_id=107 (2013.12.30. 18:38) Titokban Peugeot-kat gyártott a Honda
  • Adam88: Nekem több Yamaha Jog om is volt, illetve van is. Szerintem semmi baj nincs a két ütemmel. Rendes... (2013.12.18. 20:34) Kettő vagy négy ütem?
  • póli: Huu.. hát itt csak úgy röpködnek a fordulatok/nyomatékok..biztos manapság azért gyártják-fejleszti... (2013.12.18. 20:22) Kettő vagy négy ütem?
  • Nigger bácsi: Ezért 120 papírt? Max 80-at.. De azt is csak foghúzósan... (2013.12.18. 20:19) Kettő vagy négy ütem?
  • Utolsó 20

Friss topikok

  • nikarágja: Köbi! Kösz, h felhívtad a figyelmemet az Égéstérben erre a cikksorra, amit most majd jól végigolv... (2014.01.06. 10:46) Ilyen állat nincs is!
  • mosön: Van itt még 1 gyártmány: www.dorado.com.tr/en/?page_id=107 (2013.12.30. 18:38) Titokban Peugeot-kat gyártott a Honda
  • Adam88: Nekem több Yamaha Jog om is volt, illetve van is. Szerintem semmi baj nincs a két ütemmel. Rendes... (2013.12.18. 20:34) Kettő vagy négy ütem?
  • románc cuvée: A 125-ös változatra szavaztam. Talán 11 Le, és valami 10.8 Nm, ami egy személynek kényelmes 70-80-... (2013.11.30. 18:21) Hoztál szivart?
  • Róbert Rakonczai: @xunilo: Ezzel vitatkoznék ugyanis szabályosan haladhat 2 segédmotoros egymás mellett egy sávban é... (2013.10.30. 13:23) Ideje megszívatni a robogósokat?

Ellopják-e a mopedből épített sportmotort?

2011.11.13. 14:55 kőbájker

A Tomahawk mopeds gépeiről már mutattunk pár képet: ők azon fanatikusok közé tartoznak, akik nem sokmilliós motorokat, hanem filléres mopedeket alakítanak át szép és komolyan veendő járművekké.

Nem tudom, hogy a Tomahawknak pontosan mi a célpiaca: a fiatalok, a megöregedett, nosztalgiázó fiatalok, vagy azok, akiknek elég 50 köbcentin pöförészni. Még kevésbé érthető, mi vesz rá valakit, hogy sportmotort faragjon egy mopedből, hiszen így alaposan korlátozódik a használhatóság bár megfelelő helyszínen, mondjuk egy kisebb pályán biztosan jó móka, az ár/teljesítmény arány pedig nem rosszabb egy rendes motorénál. Balesetbiztosnak is mondható, mert túl nagyot esni ezzel nem tudsz, bár ha a blokkot is megmókolják, könnyen viheti a 100-at is egy ilyen kis szúnyog, amihez nem feltétlenül partner a futómű, meg  röpsúlyos kuplung-automata váltó kombináció.

Egy ennyire egyedi, de a laikusoknak értéktelen bringa nyilván lopásbiztos is, hiszen ki a rák venne meg egy lopott sportmotorrá épített egyedi mopedet?


 

De mint a japán motoros esete bizonyítja, Budapest belvárosában semmi sem biztos, ami nincs lebetonozva. A fenti Tomahawk átépítésekhez még nyomokban sem kapcsolódóan van egy friss sztorim, amely a robogólopások új dimenziójába vezet.

A motiváció, na az elég egyértelmű: ellopják, mert könnyen el lehet adni. Nyilván keresett típust jobban lopnak, Tomahawkot kevésbé.

De olyat még nem halottam, ami a múlt héten történt, ez ugyanis nem típus-specifikus lopás volt.

Egy haverom a robogóját egy belvárosi udvarban tartotta, természetesen leláncolva, zárt lépcsőházban. Mégis eltűnt. Elment feljelentést tenni, bár nem sok reményt látott a dologra.

Aztán közben kiderült pár apróság: az udvaron található üzlethelyiség bérlője lelépett úgy, hogy tartozása maradt. Meg is beszélte, hogy számítsák bele a tartozásba az udvaron tárolt robogót, amit a tulajdonos el is szállított, hiszen a bérlő elfelejtette közölni, hogy nem az övé, sőt még azt is közölte: nyugodtan vágják le a lakatot.

Amikor a robogó tulajdonosa megtudta ezt, felhívta az iroda tulaját, aki nemhogy elnézést kérve visszaszállította volna, hanem még ő volt felháborodva. De nem azon, hogy átverte a bérlője, hanem hogy a haverom hogyan képzeli ezt. Különben is, ha visszakéri a robogót, ő tárolási díjat fog felszámolni egy évre.

Csak egy rövidebb felvilágosítással sikerült lehiggasztani: a robogót a társasház közös tulajdonában levő udvaron tárolták. Az udvar ugyanis a társasházé, nem az övé. És talán nem kéne nagyon okoskodni, mert az ügyben épp rendőrségi nyomozás folyik.

A robogó így visszakerült jogos tulajdonosához, ami ritka nagy szerencse. Ha nem lett volna tanú, ez is csak egy hagyományos robogólopás lenne még akkor is, ha a körülmény nem megszokott. Az exbérlő csak írt volna egy kamu adásvételit, így az új tulaj teljesen jóhiszeműen vette volna meg a tartozás fejében, és a robogó soha nem került volna elő, ha nincs szemtanú.

Jövőre reméljük, megszűnik ez a nevetséges állapot, hogy nincs forgalmihoz hasonló, tulajdont igazoló hivatalos okirat és nyilvántartás. Különösen, hogy a benzinár miatt tömegek fognak robogóra ülni, ha reggel is ott találják, ahol hagyták.

27 komment

Címkék: pimp lopás tomahawk